שירה איסקוב ועדי גוזי בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
פלאש 90/יונתן זינדל

תהיו עדי גוזי: לכל שירה איסקוב מגיע שכנה אחת גיבורה

13.7.2023 / 21:04

הסרטון "אדים שקטים" זכה במקום הראשון בהאקאתון שהתקיים בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה ירושלים, והוא עוסק בתרבות החברתית של שתיקה ואדישות כלפי אלימות המשפחה

אדים שקטים/בימוי: נועה חסון

במסגרת ההאקאתון שהתקיים בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה בירושלים, סטודנטים מוכשרים בעלי רגישות חברתית גבוהה יצרו סרטון נוגע שעוסק בקשר בין האלימות במשפחה לבין האלימות החברתית המושתקת. הסרט "אדים שקטים" מציג תרבות חברתית של שתיקה ואדישות כלפי אלימות המשפחה.

בעידן שבו נתוני האלימות במשפחה עולים על מדיניות הדעת הציבורית ועשרות תקריות מדווחים בתקשורת, הסטודנטים הביאו סיפורה של עדי גוזי, השכנה שהצילה את שכנתה מרצח אכזרי. בספטמבר 2020, במהלך עימות בין שירה איסקוב לבין בעלה, משה. האירוע התפתח מקושי מילולי לאלימות פיזית קשה עד לכדי ניסיון רצח. עדי גוזי, שכנתה של שירה, שמעה את הצעקות והחליטה לפעול. היא הצליחה להיכנס לדירה של שירה ולעצור את משה עד הגעתם של כוחות המשטרה. אלא שהסרטון "אדים שקטים" אינו מתמקד באלימות במשפחה עצמה, אלא בתופעת האדישות והשתיקה שמקיפה את האלימות החברתית המושתקת.

"מעדיפה לגדול לבד מאשר לנבול ביחד. אני רווקה מעל גיל 40"
מזל שכולם צבועים: המיתוג החדש והמרהיב של דיאן
מצאתי הודעות ישנות בטלפון שלו - כשנפגשנו הוא קרא לי 'מכוערת'

אדים שקטים, סרטון העאת מודעות נגד אלימות. אור הרשקוביץ,
״אדים שקטים״ בימוי: נועה חסון/אור הרשקוביץ

נועה חסון, אחת מיוצרות הסרטון, הבהירה כי הסרטון שלהם משמיע את האלימות, אך לא מציג אותה בצורה ויזואלית. הם בחרו להתמקד בהשמעת הקולות ובהעברת התחושות הנפשיות של הקורבן. חסון סברה כי דרך זה ניתן להביא לתודעת הצופים את רגעי האימה והבדידות שעוברים בנפשם של הקורבנות. הם ניהלו את הסיפור דרך השכנים ששומעים את הצעקות ואת הקריאות לעזרה, אך הינם אדישים ואינם מגיבים. הם העבירו את המסר שאדישות היא לא דרך הפתרון, ושכל אחד מאיתנו צריך לפעול כאשר הוא נחשף לאלימות.

הסרטון "אדים שקטים" מתייחס למציאות החודרת של החברה הישראלית, בה אלימות פיזית ונפשית מתפרצות כלפי הקורבנות והשתיקה משתוללת בקרב החברה. הסרט מעניק דגש מיוחד לתופעה זו ומציע לצופים להתמודד עם המציאות הקשה באופן יותר מודע ולא לציפיות החברתיות המקובלות. הוא מדביק בתודעת הצופים את קיומם של אלימות המשפחתית והשתיקה החברתית המסוכנת המשפיעה על חייהם של הנפגעים.
המסר שבסרטון חושף את תופעת האלימות הנפשית ומחזק את הקריאה לפעולה נגדה.

ההאקאתונים בחוג לתקשורת צילומית במכללה הדסה האקדמית תורמים לשיפור בידע ובכישורים הטכניים של הסטודנטים בתחום. בנוסף, הם מתאימים להם יכולות יצירתיות ומאפשרים להם לעבוד כצוותים מרובים. כשהם משתתפים בהאקאתון, הם מקבלים הזדמנות ללמוד ולהתנסות בתהליכים המקצועיים בתחום וליצור תוכן ייחודי. סרטון "אדים שקטים" מייצג מקרה מוצלח של שילוב בין יכולות יצירתיות ומודעות חברתית של הסטודנטים, שהצליחו להעביר את המסר בצורה מרתקת ומרגשת.

ההאקתונים בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה בירושלים מטרתם לקדם שיפור בידע ובכישורים הטכניים של הסטודנטים בתחום. האירוע משלב תחומים רבים כמו צילום, עריכה, תסריטאות והפקה ומציע לסטודנטים הזדמנות להתנסות בסדנאות מעשיות ופרויקטים משותפים. כאשר הם משתתפים בהאקתון, הם יכולים ללמוד ולהתנסות בתהליכים המקצועיים בתחום ולעבוד בצוותים מרובים. הסטודנטים יכולים לפתח כישורים כמו כתיבת סיפורים, תכנון ובניית תסריטים, הפקת סרטים ועריכה גרפית, וליצור יחד יצירות ותוכן ייחודייים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שירה איסקוב בערעור שהגיש אביעד משה על הכרעת דין וגזר דין , ביהמ"ש העליון, 22 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זה היה יכול להיגמר לגמרי אחרת. שירה איסקוב/פלאש 90, יונתן זינדל

קרדיטים:

בימוי: נועה חסון

מפיק: ניר לוטטי

צלמת: פאתן גולני

ע. צלם: עמית אברהם

שחקנים: עדן טל, אסף מונטי, נוגה גולדמן, עמית הרוש, אפרת גרבר

ע. במאית: זואי ג'אז וטש

מפיקים בפועל: עמית אברהם, יניב לוי

סאונד: עמית הרוש

תאורן ראשי: קמיל תורג'מאן

ע. תאורה: עמית אברהם, יניב לוי

תסריטאים ראשיים: נועה חסון, עמית

אברהם, זואי ג'אז וטש, יניב לוי

תלבושות: חן בן שעיה

ארט: חן בן שעיה, מנטה אמביי

ליהוק: זואי ג'אז וטש, עמית אברהם

עריכה: זואי ג'אז וטש

ע. עריכה: יניב לוי, מנטה אמביי

קומפיוסנטר: עמית הרוש, עמית אברהם, ניר לוטטי, נועה חממי, יניב לוי,מנטה אמביי

עריכת סאונד: עמית הרוש

תחקיר: נועה חסון, זואי ג'אז וטש, יניב לוי

מנהלת תסריט: נועה חממי

אריזה גרפית: עמית הרוש

צלם סטילס: קמיל תורג'מאן

עריכת BTS: קמיל תורג'מאן

ארכיון: כאן 11, רשת 13

יועצים: "סנואו" שי רון, יקי איילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully