אהבה וכלבים. יגאל פרדו, באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה/יגאל פרדו

הם נפגשו בגלל גור כלבים, והיום הם נשואים פלוס שמונה

2.8.2023 / 13:47

יוסי ולירון, אוהבי כלבים מושבעים נפגשו במסגרת העיסוק שלהם בהולכים על ארבע. למרות הפרשי הגילאים ביניהם, אחרי שלוש שנים הסטטוס שלהם השתנה, והכל בגלל כלב אחד בשם טנשי, שהפגיש ביניהם

לירון (33), בנקאית בבנק לאומי, יו"ר ועדת ביקורת של התאחדות הישראלית לכלבנות ויו"ר ועדת ביקורת של החוג לפומרניאן, ויוסי רוטשילד (52) שופט בינלאומי בתערוכות כלבים, הכירו לראשונה לפני כ-9 שנים, כשהיא הייתה בת 24 והוא בן 44, כשלירון חיפשה גור מסוג אקיטה יפני.

דרך ההתאחדות לכלבנות הגיעה ליוסי שקישר בינה לבין בעלים של כלבה משזה עתה המליטה, והם הפכו לידידים. "נשארנו בקשר טוב", מספרת לירון, "העבודה של יוסי כשופט בתערוכות כלבים בינלאומיות דורשת ממנו לטוס, ובכל פעם שטס לתחרות ביקש ממני לשמור על הכלבים שלו."

זה לא היה המהפך של רותם, זה היה הפרצוף האמיתי של רותם
אהבה חוצת גבולות: הסיפור המדהים של קיריל מרוסיה וסשה מאוקראינה
כמה דייטים לוקח לזוג להחליט שזה "מתאים"? לא הרבה, מסתבר

אהבה וכלבים. קמליה,
החופה של יוסי ולירון/קמליה

יוסי, שהיה רווק עד גיל 44, לא מצא עד אז את האישה שתאהב כלבים כמוהו. לא כל אחת יכולה להיות בת הזוג של מישהו שישן עם הכלבים שלו במיטה, ותמיד קיווה למצוא את האחת שתאהב את הכלב שלו ותרצה לקבל אותו כחלק מהחיים שלה. אהבה כלבים היא לא חיסרון בזוגיות, אלא להיפך:

אהבה וכלבים. באדיבות המשפחה
אהבה וכלבים/באדיבות המשפחה

"חיות מחמד לא רק עוזרות להסיח את מוחותיהם של הבעלים שלהם ממחשבות שליליות, אלא גם מספקות מטרה ופרספקטיבה בריאה בחיים", מסביר ד"ר פול סלון וטרינר מוסמך ומנהל קשרים מדעיים של רויאל קנין בישראל. האהבה ללא תנאי והקבלה המוחלטת שמעניקים הכלבים לבעליהם משפיעה באופן חיובי ופותחת את הלב לרגשות של חיבה ואהבה. הדאגה ליצור אחר, מפתחת יכולות של תקשורת חברתית. אנשים המכירים באחריותם כלפי חיות המחמד שלהם, מנהלים סדר יום קבוע שסובב גם סביב צרכיו של הכלב, והופכים בהכרח למתחשבים, אכפתיים ונאמנים יותר. בנוסף, אפרופו לב - בעלי כלבים סובלים פחות ממחלות קרדיו-וסקולריות, ככל הנראה עקב הפחתת הסטרס שמערכת היחסים הזו מספקת והפעילות הפיזית מהטיולים והמשחקים עם הכלב."

אהבה וכלבים. באדיבות המשפחה
אהבה וכלבים/באדיבות המשפחה

"החיבור בינינו היה בהתחלה סביב הכלבים. ניהלנו קשר חברי, והתייעצתי איתו בכל מה שקשור לכלבים, תערוכות, טיפוח, חינוך ומשמעת. במשך כשלוש שנים שמרנו על קשר חברי, למרות שאמא שלי תמיד צחקה ואמרה (או ניבאה?) שבסוף תתחתני עם יוסי ויהיה לך בית מלא כלבים"!

אהבה וכלבים. באדיבות המשפחה
אהבה וכלבים/באדיבות המשפחה

והיא צדקה - אחרי שלוש שנים השנים התחילו לצאת ואחרי חודש יוסי הציע ללירון נישואים. הכלבים היו איתם אפילו בחופה. "היום אנחנו מגדלים 8 כלבים - נוריקו, מאי, יומי, קנשין, אריק, טאיישי, סנרי ופוג'י (מהם 6 אקיטה יפני, אחד שוויצרי ואחד קאי) ושלוש בנות - טאי, אמאיה ומיי (כן, אפילו נתנו לבנות שמות יפניים!)

אהבה וכלבים. באדיבות המשפחה
אהבה וכלבים/באדיבות המשפחה

ואם שאלתם את עצמכם איך מסתדרים עם 8 כלבים בבית אחד, אז התשובה היא שמסתדרים מצוין:
"מנצלים את הטיולים לעשות כושר 3 פעמים ביום, ובלילה ישנים איתם 'כפיות' במיטה." מספרת לירון "הם גם אחלה בייביסיטר לבנות. ולחשוב שהכל התחיל מאותו גור (בשם טנשי) שלנצח נהיה חייבים לו את המשפחה שהקמנו."

אהבה וכלבים. קמליה,
אהבה וכלבים/קמליה

מסקר שערכה עמותת "בשביל בעלי החיים" בקרב מאמצי כלבים בחודש יולי 2023, עולה כי 44% משפחות אימצו, 31% אימצו כזוג ו-25% אימצו כרווקים, כאשר מחצית מהם שינו את הסטאטוס המשפחתי. 90% מהמאמצים העידו כי חשוב להם במידה בינונית עד גבוהה שבני הזוג יאהבו כלבים, כאשר מתוכם הכי חשוב היה דווקא לאלו שבזוגיות (100%), אחריהם הרווקים האופטימיים (87.5%) ולבסוף בעלי המשפחות (86%). רק 25% העידו שהכלב עזר להם לפגוש בני זוג פוטנציאליים, אולם יחד עם זאת 75% היו ממליצים לחברים לאמץ כלבים על מנת להכיר בני זוג פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully