זוג יושב על ספסל בגשם. bina, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/bina

כמה דייטים לוקח לזוג להחליט שזה "מתאים"? לא הרבה, מסתבר

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:08

סקר חדש מצא את התשובה לשאלה כמה מערכות יחסים וכמה דייטים צריך לעבור בשביל למצוא את האהבה של החיים שלכם. 200 זוגות נשואים נשאלו, כמה זמן לקח להם להבין שזה האחד או האחת:

כל מה שצריכים לדעת על דייטים/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

ט"ו באב הוא הזדמנות לזוגות אוהבים לצאת ולחגוג את אהבתם במסעדות רומנטיות, בצפייה משותפת בסרט או סתם בבילוי משותף מול שקיעה בים על כוס יין טובה. הצד הפחות סימפטי שמלווה לזוגיות הפורחת הזו, הוא שסביר להניח שקדמה לה תקופה קצת שבה קצת פחות אוהבים להיזכר, של דייטים מרובים וחיפוש מתמשך אחר האחד או האחת.

עולם הדייטים יכול להיות עולם קשוח. בין ארוחות ערב, סרטים או דרינק בבר עם בני זוג פוטנציאלים, רובנו היינו מעדיפים להריץ קדימה את הזמן עד שנמצא את 'האחד' או 'האחת'. סקר חדש שאל את השאלה הזאת בדיוק את 200 הזוגות הנשואים שכבר מצאו את שלהם, ושקלל את התשובה הממוצעת לשאלה כמה זמן לוקח לאדם הממוצע לפגוש את האחד או האחת.

כמה מערכות יחסים עם 'האחד הלא נכון' צריך לעבור בשביל למצוא את האחד או האחת? האם משך הזמן של גברים ונשים עד ההתמסדות זהה? סקר של חברת ההייטק נטורל אינטליג'נס, מובילה עולמית בתחום ההשוואות המקוונות ובאתרי דייטינג בפרט, בדק את הסוגיה הזאת, והתוצאות מפתיעות.

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק, וחבל: עלה לנו מיובל לוי
שלחנו את אלפא לצפות ב"ברבי", והוא לא חזר גיי, רק סתם דוש
"אני אוהבת לעשות כושר כשאני טופלס ומבקשת מכולם להיות נחמדים"

זוגב במסעדה. bina, עיבוד תמונה
נשפך יין, יצא זוג/עיבוד תמונה, bina

הסקר נערך בקרב זוגות נשואים ברחבי ארה"ב, ובחן, בין היתר, את מספר מערכות היחסים שקדמו לנישואים. בנוסף לכך, הסקר בחן את מספר הדייטים שנערכו לפני שאותם אנשים החליטו שאכן מדובר באדם איתו הם מעוניינים לחיות את חייהם.

ראשית, בסקר נשאלו גברים ונשים נשואים כמה מערכות יחסים רציניות היו להם לפני שהכירו את בן הזוג שאיתו בסופו של דבר התחתנו. למעשה גברים ונשים היו דומים מאוד בתשובותיהם, כאשר נשים העידו על כך שהיו ב-2.46 מערכות יחסים בממוצע לפני כן, וגברים היו בכ-2.51 מערכות יחסים בממוצע.

לאחר שהכירו והחלו לצאת עם בן הזוג הרציני הנוכחי שלהן, נדרשו לנשים בממוצע 4.66 דייטים כדי להבין שאכן מדובר ב'אחד' או ב'אחת', ואצל הגברים, מעט יותר. רק לאחר 5 דייטים והרבה כסף הם הבינו שמדובר באדם שאיתו הם מעוניינים לחיות את חייהם. נו, כי לגברים תמיד לוקח יותר זמן להגיע להחלטות. בממוצע, בממוצע.

אבל, כמובן, לא מדובר בכולם. על פי הסקר 10% מהגברים ו-15% מהנשים ידעו כבר בדייט הראשון שמדובר באדם איתו ירצו להינשא. יכול להיות שלפעמים המשפט המעצבן "כשזה זה, יודעים" דווקא כן רלוונטי לחלק מהאנשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זוג הולך בגשם. bina, עיבוד תמונה
בא לכם קצת קיטש זוגי? לנו בא קצת גשם.../עיבוד תמונה, bina
קרולין סרור. ענבל מרמרי,
קרוליין סרור/ענבל מרמרי

מהצד השני, הסקר מראה שכמעט 1 מכל 10 גברים ונשים יצאו ל-10 דייטים עם בני הזוג שלהם לפני שהחליטו שאכן מדובר ב'אחד' או ב'אחת' שלהם, ומחקר נוסף שערכה אפליקציית Match מצא ש-49% מהמשתתפים בסקר התאהבו במישהו או מישהי אליו לא נמשכו בהתחלה.

בתגובות המילוליות לסקר, סופרו אינספור סיפורים של זוגות בנישואים ארוכים, שלא היו כל כך בטוחים שמצאו את האחד או האחת, והיססו בקבלת ההחלטה. כלומר, אהבה יכולה להתפתח עם הזמן, גם אם אין זיקוקים ופרפרים בדייט הראשון.

מפתיע לגלות שמבין הקטגוריות השונות, רוב הנשים (כ35%) וכמעט רוב הגברים (כ30%) היו במערכת יחסים רצינית אחת בלבד לפני שהחליטו להינשא. אולי לא כולנו יודעים מה אנחנו רוצים, אבל רובנו לא צריכים הרבה כדי להבין מה אנחנו לא רוצים. גם זה סוג של מעודד.


הכותבת היא קרולין סרור, ראש תעשיית הלייף סטייל והדייטינג בחברת ההייטק נטורל אינטליג'ינס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully