אישה מדברת עם כלב. Phovoir, ShutterStock
ShutterStock/Phovoir

אפקט החתול במגפיים: מחקר מוכיח שנשים מדברות בקול גבוה יותר אל בעלי החיים האלה

15.9.2023 / 0:07

חוקרים אשכרה בדקו ומצאו שנשים מדברות בקול גבוה יותר אל כלבים עם עיניים גדולות יותר. גברים, לעומת זאת, נשארים על אותו הטון

אישה מדברת עם כלב בעזרת אפליקצייית תרגום/@_mr_apps_

עם המגפיים הייחודיים שלו והעיניים הענקיות שלו, החתול במגפיים (או בשמו הנוסף בשנים האחרונות - החתול של שרק) הוא ללא ספק אחת הדמויות החמודות ביותר בהיסטוריה של האגדות (אם כי אנחנו יודעים כמה ערמומי הוא יכול להיות לפעמים). כעת, מדענים השתמשו בשמה של הדמות הזאת כדי לתאר אפקט יוצא דופן שקורה אצל נשים.

במחקר חדש, חוקרים מאוניברסיטת לינקולן ביקשו מהמשתתפים לדבר עם כלבים בעלי עיניים בגדלים שונים. הם גילו שנשים - בניגוד לגברים - דיברו בקול גבוה יותר כשהן פנו לכלבים עם עיניים גדולות יותר. הצוות כינה את התופעה "אפקט החתול במגפיים" ואמר כי הוא חושף הבדלים מרכזיים באופן שבו גברים ונשים תופסים "חמידות".

מחקרים קודמים הראו שכאשר אנו מתקשרים עם תינוקות וכלבים, אנו נוטים לדבר בטון מוגזם כדי למשוך את תשומת הלב שלהם. עם זאת, כיצד הדיבור הזה משתנה בין כלבים שונים נותר לא ברור עד כה.

תגובה לגדלי עיניים של כלבים נבדקו במחקר. University of Lincoln, אתר רשמי
אלה הכלבים שהשתתפו במחקר/אתר רשמי, University of Lincoln

במחקר השתתפו 21 גברים ו-24 נשים, שהתבקשו לדבר עם תמונות של כלבים מ-12 גזעים שונים. התמונות עברו מניפולציות כך שעיניו של כל כלב היו קטנות ב-15%, גדולות ב-15% או גדולות ב-30% מהרגיל. יותר מ-400 אנשים התבקשו גם לדרג את המין, הגיל וה"חמידות" של התמונות בסקר מקוון. תוצאות המחקר הראו שנשים - ולא גברים - דיברו בקול גבוה יותר כשהן פנו לכלבים עם עיניים גדולות יותר. נשים גם דירגו את הכלבים עם העיניים הגדולות יותר כצעירים מאלה עם העיניים הקטנות יותר. למרות שהסיבה להשפעה זו עדיין לא ברורה, החוקרים מאמינים שזה נובע מתופעה הנקראת נאוטניה, שבה בעלי חיים עם עיניים גדולות יותר נתפסים כצעירים יותר.

ד"ר הולי רוט-גוטרידג', מחברת שותפה למחקר, אמרה: "המחקר חושף לנו עובדה חדשה על האופן שבו גברים ונשים מגיבים בצורה שונה ל'חמידות', אפילו ברמה לא מודעת, שכן גברים מגיבים פחות לשינויים בגודל העיניים מאשר נשים. זה גם מאשר שכבני אדם, אנחנו מגיבים יותר לצעירות הנתפסת של בעלי חיים".

עוד בנושא:
קרייזי קט ליידי: הקשר בין אימוץ חתולים לרווקות כרונית

מחקר מוכיח: אשת החתולים לא יותר בודדה או נואשת ממך

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עם זאת, החוקרים גילו שלאפקט החתול במגפיים יש גבולות. ג'מה פורמן, מחברת שותפה מאוניברסיטת סאסקס, אמרה: "כשגודל העיניים הופך גדול מדי ונראה לא שגרתי או לא אמין, משתלט 'אפקט המוזרות' שבו הכלבים הופכים באופן כללי פחות נעימים ויותר מטרידים לצפייה. לכן, נשים מדברות עם טווח קולי פחות מוגזם אל הכלבים עם מידות עיניים גדולות מדי ומוזרות. ההשפעה הזו ברורה יותר בגזעים כמו פאג או פומרניאן, גזעים של כלבים שכבר יש להם עיניים גדולות יחסית לגודל הראש שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully