משחקים ב"אבן נייר או מספריים". Kopytin Georgy, ShutterStock
ShutterStock/Kopytin Georgy

הרס הילדות: משחק הילדים האהוב שהתחיל כמשחק מקדים בבתי זונות

8.2.2024 / 17:44

משחק הילדים האהוב "אבן, נייר ומספריים" לא שימש תמיד להגרלות. בעבר הלא יותר מדי רחוק הא היה בכלל משחק מקדים אירוטי בבתי בושת. מסוגלים לחיות עם המידע הזה?

איך תמיד לנצח ב"אבן, נייר או מספריים"?/@caseyrosenberg

אבן, נייר ותתפשטו? מצטערים להרוס לכם את זכרונות הילדות, אבל גילינו שמשחק המזל "אבן, נייר ומספריים" שמוכר כמסייע לקבלת החלטות לא פשוטות לפעמים, החל בכלל כמשחק מקדים בבתי זונות. "אז, 'אבן, נייר ומספריים' התחיל כמשחק סקס", חשפה ההיסטוריונית ומנחת הפודקאסט מאירלנד, קייטי צ'רלווד, לקהל הטיקטוק ההמום שלה, הכולל יותר מ-354,000 עוקבים. "טכנית, זה התחיל במקור כסנסוקומי-קן, שהיה משחק שתייה סיני", הסבירה, "אבל כשהמשחק עבר דרך יפן במאות ה-17 וה-18, הוא הפך לפופולרי להפליא בבתי בושת".

הספר משנת 1998, "תרבות יפן כפי שהיא משתקפת דרך הפנאי שלה", מאת ספ לינהרט וסבין פרוהסטוק - שצ'רלווד מצטטת כאחד המקורות שלה בסרטון הויראלי - חשף לראשונה כי ל"אבן, נייר ומספריים" (המכונה "ג'נקנפון" או "ג'ן-קן" ביפן) יש שורשים לא צנועים בתרבות האסיאתית. "הוא היה קיים בתקופת אדו, לפחות משנת 1700 ואילך, ושימש כמשחק שתייה או כסוג של משחק מקדים באזורי השעשועים", דיווחו הכותבות והוסיפו כי המשחק זכה בסופו של דבר לפופולריות גם מחוץ לבתי הבושת, כשמבוגרים החלו לשחק בו ברחבי הבית - ועם ילדיהם.

משחקים ב"אבן נייר או מספריים". Giphy
אל תשאלו איפה אבא למד את המשחק.../Giphy

"המשחק מילא תפקיד עצום בחיי הפנאי של מבוגרים יפנים ובעולם משחקי הילדים שלהם במשך 250 שנה לפחות, אבל הוא עבר שינוי משמעותי מאוד כשהפך מאקזוטי לרגיל", כתבו המחברות.

צ'רלווד חשפה גם את המשמעות המטרידה של "מספריים" - ולא, תנועת היד לא מצביעה על תנוחה מינית שנפוצה בעיקר בקרב לסביות - אלא על גזירת הבגדים והפשטתם מהגוף של האישה. "גרסה אחת של המשחק גרמה לשחקנים להסיר פריט לבוש בכל פעם שהם הפסידו בסיבוב", טענה, "בעצם עשו סטריפ גיים של 'אבן, נייר ומספריים'" ולפי מספר אזכורים בספרות מאותה תקופה, נראה שהמשחק מילא את התפקיד הזה במיוחד ביחסים הומוסקסואלים.

עוד בנושא:
ככה תנצחו תמיד ב"אבן, נייר ומספריים" - כן. זה לא משחק מזל

צפו: נערה ניצלה מדוח אחרי שהביסה שוטר באבן, נייר ומספריים


לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנה ההסבר המלא שלה:

@whodidwhatnowpod Rock, paper, scissors… well I mean, it seems like a fairly simple game… Sources: Linhart, Sepp (1998) The Culture of Japan as Seen through Its Leisure -Swab, Katherine (2015) A Cultural History of Rock Paper Scissors -Ditmore, Melissa Hope (2006) Encyclopedia of prost•tution and s•x work -Becker, J. E. De (2007) The nightless city : geisha and courtesan life in old Tokyo #history #historytok #rockpaperscissors #jankenpon #brothels #historyharlot ♬ original sound - Who Did What Now

הגילויים שלה הותירו את הצופים מזועזעים. "לעולם לא אגיד לילדים שלי לפתור שוב את הבעיות שלהם עם משחק 'אבן, נייר ומספריים' בלי לחשוב על זה", הגיבה אחת האמהות ומגיב אחר הוסיף: "כל חיי חשבתי שזו דרך תמימה ליישב מחלוקת". "זה מדהים", כתב צופה מופתע, מה שגרם לצ'רלווד להגיב: "זו המיומנות עתיקת היומין של בני האדם - ליצור משחק ואז למצוא דרך להפוך אותו למלוכלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully