אישה חופפת שיער. ShutterStock
ShutterStock

יותר מדי פן או יותר מדי ספורט? גלי למה השיער שלך נושר

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 8:04

הלחץ והסטרס של התקופה האחרונה משפיעים עלינו בכל מיני אופנים, נפשיים ופיזיים, ואחד המשמעותיים שביניהם, מיד אחרי פגעי עור למיניהם - היא נשירת השיער, שמושפעת באופן ישיר מהמצב הנפשי

מעצבי שיער בדרום/אינודלה

אחת התופעות הנפוצות והמטרידות אצל נשים היא נשירת שיער. זוהי תופעה טבעית המתרחשת בכל גיל כחלק מתהליך הפיזיולוגי של התחדשות השערה. התופעה גדלה בתקופה האחרונה בעקבות הרבה לחץ וסטרס בהם אנו שרויים.

בממוצע, נושרות מראשנו כ-50 עד 100 שיערות מדי יום. נשירה של יותר מ-100 שערות ביום נחשבת לנשירת שיער מוגברת ועלולה להעיד על אבדן שיער. בימים אלו שהלחץ והסטרס מלווים אותנו בעקבות המצב ייתכן שאתם חווים נשירה מוגברת מהרגיל. ד"ר מוניקה אלמן, מומחית למחלות עור ואסתטיקה, יועצת לאלטמן בריאות, עם כל הסיבות הפיזיולוגיות והחיצוניות-סביבתיות לנשירת שיער, ומה הטיפולים שיכולים לסייע.

חוק וזרג: בינה מלאכותית הופכת סלבס לכוכבות פורנו דיפ-פייק
לצאת עם גבר בגילך זה מבאס? מסתבר שקוגריות נהנות הרבה יותר
שקלה להתגרש מבעלה אחרי שחשפה שיצא איתה בגלל התערבות סקסיסטית

נשירת שיער במקלחת. Giphy
אבל למה???/Giphy

אלו חלק מהסיבות העלולות להוביל לנשירת שיער בקרב נשים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מצבי לחץ וסטרס נפשי

נחשבים למגיפות השקטות בעולם המודרני, ובפרט בתקופה האחרונה שבה שפע אירועים משפיעים עלינו. במצב של לחץ נפשי משתחררים הורמונים כדוגמאת קורטיזול, שעוזרים לגוף להגן על עצמו, שחרור גבוה שמתחולל לאורך זמן עלול לגרום למחלות ולנזקים לגוף. אחד הנזקים הידועים הוא השפעת הקורטיזול על שורש השערה המוביל לדילול או לנשירת שיער.

תזונה לקויה וחוסרים תזונתיים

תזונה לקויה או ירידה דרסטית במשקל עלולה להוביל למחסור בוויטמינים ובמינרלים הדרושים לגוף. לוויטמינים והמינרלים תפקיד מרכזי בצמיחת שיער בריאה בזקיק השיער כחלק ממחזורית חלוקת התאים, ולכן לתזונה ואספקה נאותה של רכיבים היא קריטית לטיפול בנשירת שיער. הרכיבים הקשורים לצמיחת שיער הם וויטמינים מקבוצה B כמו 2 B, ביוטין, 12B , פולאט ויטמין E כנוגד חמצון השומר על שורש השיערה. אך גם עודפי ויטמינים כמו ויטמיןA או סלניום יכולים להוביל לנשירת שיער מוגברת. במקרה של חסרים תזונתיים בהחלט מומלץ להיעזר בתוספי תזונה ייעודיים לבריאות שורש השיערה. במחקר כמותי שבוצע בהשתתפות 100 נשים שדיווחו על נשירת שיער, נראה כי שימוש יומי בפורמולת רוטס HR של אלטמן הביא לשיפור של 86% בנשירת השיער תוך 9 שבועות בלבד

טראומה גופנית

מאמץ גופני מוגזם, ניתוח או ירידה דרסטית במשקל עלולים לגרום לטראומה לגוף ולהוביל לנשירת שיער מוגברת. לדוגמה נשים שעברו ניתוח "קיצור" קיבה עלולות לסבול מאבדן שיער לאחר הניתוח.

שינויים הורמונליים

לידה, שימוש והחלפת גלולות, גיל המעבר ועוד, משפיעים הורמונלית על גופינו, שינויים כאלו עלולים להוביל לנשירה מוגברת. גם שינויים בתפקוד של בלוטת התריס - תת פעילות או פעילות יתר של בלוטת המגן, תוביל לחוסר איזון הורמונלי ולאבדן שיער.

תרופות

ישנן תרופות שנטילתן עלולה להוביל לנשירת שיער מוגברת, ביניהן טיפולים הכוללים קרינה, תרופות אנטי-דיכאוניות, תרופות לאפילפסיה, תרופות לטיפול בלחץ דם ואף גלולות מסוימות למניעת היריון. במקרה של נשירה מומלץ לבחון עם הרופא המטפל את הטיפול התרופתי הנדרש.

שיערות באמבטיה. ShutterStock
מספיק להתעסק/ShutterStock

התעסקות מוגזמת בשיער

מתיחות, משיכות, שימוש במכשירי עיצוב בחום גבוה חוזרות של השיער ושימוש מרובה בקרמים וחומרים כימיים עלולים לגרום לשיער להיות יבש, דליל ושברירי, ולמעשה מחלישים את זקיקי השערה ומובילים לאבדן שיער.

גנטיקה

חלק מהנשים יסבלו מנשירת שיער מוגברת והתקרחות בשל נטייה גנטית, למעשה זוהי אחת הסיבות הנפוצות לנשירה.

דרכי טיפול בנשירה שיער:

תרופות. Giphy
תרופות/Giphy

תוספי תזונה

לעיתים אין צורך בטיפול אקטיבי בנשירת השיער, אלא רק בשינוי אורח החיים או בשגרת הטיפול בשיער. במקרים אחרים ניתן לעצור את הנשירה באמצעות השגת איזון הורמונלי שהופר, נטילת ויטמינים ומינרלים, או שינוי אורח החיים באמצעות הקפדה על תזונה נכונה והפחתת סטרס.

טיפול תרופתי

ישנם מגוון טיפולים ותכשירים ייעודיים לטיפול בנשירת שיער. בהתאם לסיבת הנשירה הרופא יוכל לאבחן ולטפל אם בהורמונים או בתכשירים אחרים לפי צורך וחומרת הבעיה. חשוב לציין שלא מדובר בפתרון קסם, ולעתים יעילות הטיפולים מוגבלת, כאשר בכל מקרה יש צורך בהתמדה של חודשים בטיפול כדי לחוש בשיפור.

טיפול בפלזמה

פלזמה היא נוזל הנמצא בדמנו, העשיר בחלבונים ובתאי גדילה, ולכן מעודד בניית והתחדשות תאים. הטיפול כולל לקיחת דם, לאחר מכן בידוד נוזל הפלזמה והזרקתו לאזור הקרקפת בו קיימת הידלדלות שיער. הטיפול ב PRP מאפשר חיזוק של זקיקי השיער, הפחתת הנשירה ועידוד צמיחת שיער חדש. מדובר בטיפול בטוח לשימוש, ללא תופעות לוואי. אך לעיתים נדרשת סדרת טיפולים של 3-6 טיפולים אחת לחודש להשגת תוצאות וטיפולי תחזוקה אחת ל-6-12 חודשים לפי הצורך.

השתלת שיער

פתרון שאינו מיועד רק לגברים, ויכול להוות פתרון מצוין עבור נשים הסובלות מנשירה מוגברת או מהידלדלות מקומית בשיער. בתהליך חדשני מוצאים זקיקי שיער בודדים מחלקו האחורי של הראש, באמצעות מכשור עדין ומדויק, ומשתילים את הזקיקים באזור הקרקפת בו קיימת הידלדלות שיער.

נשירה היא תופעה מטרידה ונפוצה מאוד בעידן בו אנו חיים, ובעיקר בתקופה האחרונה. חשוב לזכור, שיער הוא איבר נשיר, ונשירה היא חלק ממחזור החיים שלו. גם כאשר חווים נשירה מוגברת, ניתן להתנחם בעובדה שמדובר בתופעה נפוצה וקיימים פתרונות ודרכי טיפול רבים כולל תוספי תזונה כתמיכה בטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully