זוג עושה סקס. GettyImages
GettyImages

ירד לך? יופי - מסתבר שאנשים מאוהבים הם מטומטמים מכדי לשרוד

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:43

יצא לך אי פעם להיות מאוהבת ולתמוה אם אי פעם היית בחורה אינטליגנטית, כי את מוצאת את עצמך מתנהגת כמו מטומטמת? אז זה נכון - התאהבות אכן עושה שינויים במוח שהופכים אותך למאותגרת קוגנטיבית. החדשות הטובות? גם אותו

דירוג עשר המדינות הכי משוחררות מבחינה מינית נכון ל-2022/@chloeexplains

יצא לך אי פעם להיות מאוהבת ולתמוה לגבי התפוגגותה הכמעט מוחלטת של האינטליגנציה שלך? האם שאלות כמו "לאן נעלם המוח שלי?" עברו לך בראש? כי אם כן, יש לנו חדשות רעות - ההרגשה שלך היתה נכונה - התאהבות אכן עושה אותך יותר מטומטמת מהרגיל, וזה מדעי. החדשות הטובות? גם אותו, ופה לפחות יש שוויון מלא.

חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה ניתחו תשובות שאלונים של 1,556 זוגות צעירים שהזדהו כ"מאוהבים". שאלות הסקר חקרו את התגובות הרגשיות של המשתתפים הם גילו שהמוח שלנו מגיב אחרת כשאנחנו מאוהבים' וזה בדרך כלל בצורה קצת פחות מתוחכמת מהרגיל, לדוגמה - "תיאורית הנעל" שלאחרונה הפכה ויראלית בטיקטוק, ואתם יודעים מה זה אומר שמשהו ויראלי בטיקטוק - נכון, שהרבה מאד אנשים הם גאונים. בדיוק.

בכל רע יש טוב: תמונת המשטרה שהפכה את הפושעת לדוגמנית
בודי-שיימינג? האמת מאחורי סערת הרשת 'פיטמות רופסות בפיד שלי'
ארוסי ואני עשינו שלישייה עם חברה לפני החתונה - ואז קרה הנורא מכל


"התיאוריה" מבוססת על האמונה בכישופים, ובגדול אומרת שאסור לתת למישהו שאוהבים נעליים במתנה, אחרת נראה אותם "הולכים" (הבנתם? הגיוני) מאיתנו. ה"תיאוריה" שבה להטריל אותנו כל שנה לפני כריסמס, ובכל פעם התגובות שוברות לב יותר מהפעם הקודמת.

מאד מייאש, כאדם, לראות שחלק מהבנות לוקחות את זה בשיא הרצינות, ואף מחפשות ומוצאות לזה סימוכין בסיפורים כמו "שנה שעברה קניתי לחבר שלי נעליים לחג, והוא עזב אותי חודשיים אחר כך! תיאורית הנעל נכונה!". או בשירים של טיילור סוויפט. לא יודעת איזה שיר שלה, אבל אחד שיש בו שורה שאומרת "אתה דורך עלי עם הנעליים שקניתי לך", מילים טפשיות גנריות של טיילור סוויפט, אישה צעירה מאד דרמטית שכל שיריה נכתבו במצב של לב שבור.

בנתיים, הוכחו אנשים מאוהבים כבעלי פחות שליטה קוגניטיבית במחקר נוסף - 43 מתנדבי המחקר שהיו בקשר רומנטי במשך שישה חודשים או פחות, התבקשו להבדיל בין מידע חיוני לפחות חיוני במהירות. התוצאה: ככל שהם היו מאוהבים יותר, כך המוח שלהם עבד פחות טוב, והם היו פחות חדים כדי לברור ולזהות, ואגב - הגברים היו קלולסים באותה מידה כמו הנשים.

ואז שאלתי את עצמי האם יכול להיות שהסיבה שבגללה המילים של השירים של השירים של טיילור סוויפט קצת טפשיות, נובעת מהעובדה שהיא בעצם חווה התקפים גב אל גב של מצב רפואי הורמונלי בלתי תקין? וגם, אולי גם כל הבנות המדהימות עם סרטוני הנעל חוות את אותה החויה, כי השו-אין-קווסצ'ן היא נעל שניתנת במתנה לבן הזוג - כלומר - אולי הן לא באמת טיפשות - אולי גם הן מאוהבות.

האמת? התעודדתי. לפי המחקר הסיבה העיקרית לטפשת היא שאנחנו פשוט משתמשים ברוב האנרגיה המנטלית שלנו כדי לעסוק ללא הרף באדם שאנחנו מאוהבים בו. נשמע מוכר?

מוכר, ו- הו, כמה מביך עבור כולנו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אנחנו יודעים מה התפקיד שאוקסיטוצין ממלא באהבה רומנטית, כי אנחנו מקבלים גלים שלו שמסתובבים בכל מערכת ובמחזור הדם בזמן אינטראקציה רומנטית", הסביר החוקר. "ובנוסף, שילוב של אוקסיטוצין עם דופמין עושה אותנו מצד אחד מאושרים, אבל גם מאד לא חדים. אהבה מפעילה מסלולים במוח הקשורים לרגשות חיוביים, אבל עושה שם בלגן שמקשה על תהליכי חשיבה תקינים", סיכם.

יכול להיות שזו הסיבה בגללה ההתאהבות נעלמת אחרי שמונה חודשים? כנראה חייבים להפסיק להיות מאוהבים ממניעים הישרדותיים, אחרת האנושות היתה נמחקת מזמן. כמה אפשר להחזיק מעמד עם מוח בחצי כוח? כידוע רומיאו ויוליה לא הגיעו מאד רחוק בחיים, לא הספיקו לפצוח בקריירה ולהתפתח מבחינה רוחנית ושיט.

תראו איזה יופי, איך אמונה טפלה מסין הקדומה, גרמה לנו להגיע לתובנות חשובות כל כך על היקום. ואתם אמרתם שטיקטוק מלא במטומטמים. יא, כמה זמן לא יצא לי להאשים סינים בכלום. איך התגעגעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully