גבר נותן מתנה לאישה. ShutterStock
ShutterStock

אסור לנהל מו"מ עם טרוריסטים: זו הדרך הבטוחה לסרב לסטוקר

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 14:57

דורות שלמים של גברים ונשים למדו שברומנטיקה, כשאישה אומרת לא, היא בעצם מתכוונת ל"לא עכשיו", או ל"אולי", ושהיא רוצה שירדפו אחריה. אם יש מישהו בחייך שמתנהג אלייך ככה, את צריכה לקרוא את הרשימה הזאת. כך תתמודדי עם הסטוקר שלך

טריילר לסדרה "אייל קטן"/נטפליקס

גם אם את לא טיילור סוויפט או אישיות מפורסמת בכלל, את יכולה לחוות לרגעים את ה"זוהר" הנוצץ שחווה כל אישה שלישית, מסתבר, כי סטוקרים, תגידו מה שתגידו, הם לא אנשים שרואים מעמדות, ומתייחסים באופן שוויוני לכל אחת. מושא הסטוקינג של הסטוקר הממוצע יכולה להיות בכל גיל, יפה או לא, מכל תחום מקצועי - כמובן שלמפורסמות יש סיכוי גדול יותר "לזכות" בחוויה המפוקפקת הזו, אבל גם נשים (וגברים) אנונומיים לגמרי יכולים להיות בעלי הילת ה"בלתי מושג/ת" שמפעילה את האנשים המסוימים הללו וגורמת להם להתקבע על קרבן.

בעקבות הפופולריות המדהימה של סדרת הנטפליקס "baby reindeer" שעוסקת במערכת היחסים המוזרה והמקריפה של קומיקאי שעובד כברמן עם מרתה, הסטוקרית שלו, שמגיעה לרגעים מאד אפלים. הסדרה תופסת היטב את בעיית הגבולות המטושטשים שיכולים לסבך את העניינים אפילו עוד יותר, כמו למשל מגע מיני חד פעמי שהיה בין הסטוקר למושא המעקב שלו/ה.

בלי לעצור את הכל ו"להתלבש": הקונדום שלובשים שעות מראש
הגיעה לחדר כושר "לבושה" רק עם צבעי גוף והותקפה
"התחתנתי עם הסטוקר שלי, ואנחנו מאד מאד מאושרים"

ריצ'רד גד, נאווה מאו בסדרה "אייל קטן" (Baby Reindeer). נטפליקס,
מתקשר או שולח הודעות חוזרות או מוגזמות/נטפליקס

בגדול אפשר להאשים את הוליווד, כי היא עשתה לנו שירות אחיתופל לאורך השנים כשהאכילה אותנו בסיפור ה"רומנטי" שבו גבר מזמין מישהי לצאת, היא אומרת לו לא, הוא ממשיך לשאול, ושואל שוב, ומתקשר שוב, היא ממשיכה לסנן, אבל הוא לא מתייאש. מתמיד, עושה מחוות רומנטיות, עוקב אחריה באינסטגרם עושה לה לייק לכל תמונה שלה מ-201, מחפש אותה, מדבר עם חברים ובני משפחה שלה.

בסופו של דבר היא מתחילה להישחק ומתחילה למצוא את ההתמדה שלו מקסימה - הוא כובש את ליבה והם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.

אז זהו - שפחות.

דורות שלמים של גברים ונשים למדו שכשאישה אומרת לא, היא בעצם מתכוונת ל"לא עכשיו", או ל"אולי". למעשה להמשיך לנסות לזכות בחיבה שלה בכוח, גם אחרי שהיא אומרת "לא" נחשבת התמדה, חיזור - חלק מתהליך שבמסגרתו, לאחר "לאוים" חוזרים ונשנים, בסוף הסיפור יסתיים ברדיפה אחריה לשדה התעופה. הבעיה שאם נוריד את הפילטר של דיסני מהעיניים לרגע נראה שהוא הפך לסטוקר. מצטערות מאד, אבל בחיים האמיתיים זה לא רומנטי - זה מפחיד - והוא לא ריאן גוסלינג.

נשים רבות מתמודדות בשלב מסוים עם מחזר רומנטי שיש לו פוטנציאל להפוך לסטוקר מלחיץ. זה יכול להיות מישהו שיצאת איתו לזמן מה ואז נפרדת ממנו, או מישהו שהיה רוצה לצאת איתך אבל את לא מעוניינת בו. יש הבדל גדול בין המחזר הרומנטי הממוצע לבין הסטוקר. הצרה היא שבשלב מסוים יש גבול מטושטש שבו המרדף הופך ליותר מדי, וגברים ונשים לא תמיד בהכמה מלאה לגבי מיקומו. אם את כבר מכירה גבר כזה, שלא יודע מתי זה הופך ליותר מדי, יש לו פוטנציאל להפוך לסטוקר, ואם תישארי שם, יש סיכוי טוב שהוא יהפוך למתעלל פיזית. לסטוקרים ולמתעללים יש תכונות משותפות רבות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ריצ'רד גד, ג'סיקה גאנינג בסדרה "אייל קטן" (Baby Reindeer). נטפליקס,
דורות שלמים של גברים ונשים למדו שכשאישה אומרת לא, היא בעצם מתכוונת ל"לא עכשיו", או ל"אולי"/נטפליקס

איך מזהים סטוקר פוטנציאלי? דגלים אדומים

  • גברים רבים עשויים להציג אחד או שניים מהסימנים הללו, וכשהם מגיעים לבד הם לא חייבים להיות דגלים אדומים. אם יש לו שילוב של כמה מאלה, את מתמודדת עם בעיה פוטנציאלית
  • הוא מתמיד מאוד, לא מקבל לא כתשובה, ולא נרתע מדברים שירתיעו את הרוב
  • הוא יוצא מגדרו כדי לגלות היכן את גרה עובדת, או חוקר את לוח הזמנים שלך וכו'.
  • הוא נוסע כדי לראות אם את בבית או אם מכונית אחרת נמצאת בחניה שלך.
  • הוא מופיע בביתך או במקום העבודה שלך ללא הזמנה במסווה של "רומנטיקה".
  • הוא מגיב בצורה לא פרופורציונלית לאירוע מינורי
  • למרות כל המחוות, ברור לך שהרצונות והצרכים שלו קודמים לשלך
  • הוא גאה יתר על המידה או מאצ'ואיסטי.
  • הוא כועס אם את דוחה אותו
  • הוא מתנהג בצורה פתאטית כדי לסחוט אהדה או לגרום לך להרגיש אשמה
  • הוא טוען שהבטחת הבטחות או התחייבויות שאינן קיימות.
  • יש לו נטיות התמכרותיות (סטוקריות היא בעצם התמכרות לזוגיות)
  • הוא מפגין סימנים של קנאה ושליטה
  • הוא יוצר קשר עם החברים והמשפחה שלך כדי לבקש את עזרתם לכבוש אותך
  • הוא מתקשר או שולח הודעות טקסט חוזרות או מוגזמות
  • הוא טוען שכל האקסים/יות שלו היו "משוגעים" או שכולם נפרדו ממנו ללא סיבה
  • יש לו סיפור קורע לב שמצדיק כל דבר מוזר בעברו.
  • הוא מתאהב בך חזק מדי ומהר מדי.
  • הוא מנסה לשנות את דעתך לדעתו - אפילו בדברים קטנים.
דוש בוהה. ShutterStock
דוש בוהה/ShutterStock

אל תעשי

אם גבר ניגש אליך לבר ושואל אם הוא יכול לקנות לך דרינק, ואת אומרת "לא, תודה", זה אמור להסתיים. אם הוא יגיד, "קדימה, מה אני יכול להביא לך?" ואת אומרת "טוב, בירה", למעשה הראית לו שה"לא" שלך אומר "שאל אותי שוב, בדרך אחרת" - גרמת לו לחשוב שאם הוא ילחץ קצת, את תשני את דעתך. יכול להיות שהוא סתם ניג'ס שיכור, אבל אבל שנוטה לסטוקריות ידחוף יותר חזק על הדבר הבא, ועל זה שאחריו, ואם תמשיכי לוותר, המשאלה שלו התגשמה.

אם גבר מציג כמה מהדגלים האדומים המפורטים למעלה, אל תיכנעי ותצאי איתו לדייט רק כדי לנסות לפייס אותו. אם יצאתם לכמה דייטים ואת קולטת כמה מהדגלים האדומים האלה, תחתכי עכשיו לפני שהוא יהיה מושקע בך רגשית יותר.

עשי

הדרך הנכונה עם אנשים כאלה היא להיות ברורה ומפורשת. אל תנסי להוריד אותו ממך בלי להעליב, תגיד כל מה שאת מתכוונת - כשאת מנסה לא להעליב ולהיות מעורפלת, הוא עלול להיתקע על הרעיון שאת מתלבטת, לא בטוחה, או שאת רוצה אותו ולא יודעת את זה. את אומרת, "אני לא רוצה להיות במערכת יחסים עכשיו" והוא שומע שתרצי להיות מתישהו יותר מאוחר, אז הוא ימשיך לנסות. מה שצריך לומר במקרה כזה הוא "אני לא רוצה להיות במערכת יחסים איתך. ובלי "אפשר להיות חברים". בלי להתמקח - כמו כשיש עסק עם איש מכירות עקשן, כל הסבר שתיתני לסירוב ייתן לו משהו להתווכח איתו.

כותב הסופר ומומחה האבטחה גאווין דה בקר בספרו "מתנת הפחד": "סטוקריות הוא פשע של כוח, שליטה והפחדה... הסטוקר אוכף את הכלל האכזרי ביותר של התרבות שלנו, שהוא האמונה שנשים לא יכולות באמת להחליט מי יהיה בחייהן".

החדשות הטובות, לפי דה בקר, הן שמצבים של סטוקרים אחר דייטים מסתיימים רק לעתים רחוקות באלימות. הם בדרך כלל נשארים ברמת ההטרדה (מה שעדיין יכול להפוך את חייך ללא נוחים), רוב המחזרים רומנטיים עלולים להיות מתמידים מדי, אבל הם יפסיקו כשתתקשרי באופן ברור ומפורש שמגע נוסף אינו רצוי. לכל מי שלא עוצר אחרי שאמרת "לא" ברור וחותך, כדאי להתייחס כאל בעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully