אישה מצביעה על פין ומחייכת בלעג. ShutterStock
ShutterStock

נחשף הקשר בין גודל האיבר לבין חיבה ובעלות על נשק חם

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 13:57

מחקר שנערך באוניברסיטה בטקסס מצא קשר הפוך לסטראוטיפ המוכר שטוען שנשק גדול משמעו פין קטן. החוקרים בחנו מעל 2,000 גברים וגילו שיש מתאם דווקא בין גברים שמרוצים מגודל הפין שלהם, לבעלות על רובה

ככה אפשר לדעת האם לגבר יש איבר מין גדול - בלי למדוד/@dr.karanr

המיתוס שגברים שמחזיקים אקדח או כלי נשק חם אחר מפצים יתר על המידה על משהו, כלומר - על זין קטן. אותוט דבר נאמר גם על אופנועים, או הנטייה לדבר על עצמם בגוף שלישי ולקרוא לעצמם "גבר אלפא". ישמחו המתאמנים לשמוע שהמיתוס הופרך על ידי מדענים במחקר חדש שפורסם ב- American Journal of Men's Health. למעשה החוקרים גילו שדווקא לגברים שמאד מרוצים מהנכסים הפיזיים שלהם, יש סיכויים טובים גם להשקיע בנשק.

המתאם שנעשה בין הנפש המינית הגברית להתנהגויות כמו רכישת בתים גדולים, נהיגה במכוניות רועשות ודייטים עם נשים צעירות הוא הקשר קומי נפוץ בתרבות הפופולרית כמו גם נושא לספקולציות סוציולוגיות, תחת ההנחה שגברים שעסוקים ברמת הגבריות שלהם הם כנראה חסרי ביטחון לגבי הפין הזערורי שלהם. "בניגוד לאמונה הרווחת, המחקר הנוכחי מראה שזה הפוך" כך לפי מחבר המחקר טרנס ד. היל, פרופסורבאוניברסיטה הטקסנית.

הלב שבוי וגם שבור: המון זוגות נפרדו לאחרונה - מי מהם יחזרו?
ההשקה אגדה, אבל כמו סינדרלה, הקסם מחזיק רק עד חצות
אל תירשמו למירוץ: חצי מהזוגות נפרדים אחרי הטיול הראשון יחד

גבר בהזייה שהוא רמבו, מחזיק שני רובים. ShutterStock
תראו את רמבו, מסכן שלנו/ShutterStock

נתונים של יותר מ-2,000 גברים אמריקאים בני 18 ומעלה נכללו במחקר החדש, וביקשו מהם לדרג את שביעות הרצון שלהם מגודל הפין כשהם זקופים לחלוטין, וכן האם הם שקלו אי פעם הליכי הגדלת פין, וכן נשאלו איזה סוג של כלי נשק יש בבעלותם, אם בכלל - בעיקר רובים - וכמה.התוצאות הראו כי 43% מהגברים דיווחו שהם מחזיקים באקדח, 11% מחזיקים רובים. ורק 7% מתוכם ניסו צורה כלשהי של הגדלת איבר המין.

ככל שגברים היו פחות מרוצים מהפין שלהם, כך ירד הסיכוי שיחזיקו אקדח - הסיכוי שיחזיקו רובה היה נמוך עוד יותר - 20%. "כסוציולוג, העניין העיקרי שלי הוא להבין את תפקידם של רובים בחברה. זה כולל את הסיבות החברתיות וההשלכות החברתיות של בעלות על נשק", אמר היל. "יש השערות בחברה שגברים שיש להם בעיות עם הפין שלהם (למשל בעיות זקפה או איבר מין קטן מהרצוי) נוטים יותר להחזיק רובים. זה מעלה שאלות לגבי הסיבות לבעלות על נשק או אילו קבוצות בחברה נוטות יותר או פחות להחזיק נשק".

עם זאת, הממצאים אינם מסוגלים לקבוע שרק בחורים מרוצים מפינם מחזיקים נשק, ולא רק זה אלא שהחוקרים עצמם חושבים שהתוצאות לא מדויקות. "אין תיאוריה שמסבירה מדוע גברים עם איבר גדול יותר יהיו בעלי רובים, אנחנו לא מאמינים שהקשר הזה אמיתי. במילים אחרות, אנו מאמינים שההקשר הזה הוא כנראה מוטעה ונובע מגורמים שלא הספקנו להיכנס אליהם מחקר שלנו", אמר היל. "מצד שני, גברים סטרייטים, מבוגרים שמייחסים ערך גבוה לתכונות גבריות הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להחזיק רובים" הוא מסכם.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
לשר ל"ביטחון" לאומי יש קטע עם נשק, נכון?/פלאש 90, חיים גולדברג

הגורמים הדמוגרפיים והחברתיים שמתקשרים לבעלות על נשק הם: גברים סטרייטים כאמור, גברים שמנים, וגברים מבוגרים בעלי אמצעים. גברים שמזדהים עם תכונות גבריות חזקות היו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לשאת רובים. החוקרים לא יכלו לקבוע אם גודל הפין או היעדרו קשורים להתעניינות ברובים שכן המחקר שלהם חקר רק מתאם בין השניים, והסתמכו על דיווחים עצמיים, ולא על מדידה ישירה שיכלה להביא לתוצאות אובייקטיביות יותר.

"הקשר המדווח בין גודל הפין לבעלות על נשק נובע ככל הנראה מגורמים שאנחנו לא מודעים אליהם או שלא הצלחנו למדוד במחקר שלנו", הסביר היל "לדוגמה, הקשר בין גודל הפין לבין בעלות על נשק יכול לנבוע מהעובדה שגברים עם רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון נוטים להיות בעלי איבר מין גדול יותר ויש להם סיכוי גבוה יותר לעסוק בהתנהגות של נטילת סיכונים." אמר, והוסיף כי הוא מקווה לבדוק מחקרית את השערת הטסטוסטרון ממש בקרוב.

ואנחנו שואלות - אם אתם לא בטוחים בתוצאות של המחקר שלכם, למה אכלתם לנו את הראש עם נתונים? עד שלא תהיה הוכחה הפוכה, נמשיך לחשוב שיש קשר בין איבר המין המזערי של גברים לבין גודל הרובים שהם מחזיקים. תודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully