לוסי איוב. מתוך חצי גמר האירוויזיון "כאן", צילום מסך
צילום מסך/מתוך חצי גמר האירוויזיון "כאן"

לוסי, לא בר: הכוכבת האמיתית של חצי הגמר

15.5.2019 / 9:56

יכול להיות שתזהו את השם, יכול להיות שרק את הפנים ואולי אתן כבר מכירות אותה. לוסי איוב, שתנחה את האירווזיון לצד אסי עזר בגרין רום, היא בהחלט הבחירה המעניינת, המקורית והמפתיעה של ההפקה, ומבחינתנו, לגמרי עדיפה על ליאור סושארד. כאילו, דה

ולמה אנחנו בעדה? אז ככה: אם עוד לא יצא לכם לשמוע על הפרסונה, נעים להכיר. לוסי איוב, בת 26, גדלה בשכונת הדר שבחיפה, ובאופן כללי בחורה עם רקע משפחתי מאוד מיוחד. היא בת לאב ערבי נוצרי ואם שהתנצרה, והיא דור שלישי לניצולי שואה (מצד האימא, כן?). היא אפילו עשתה צבא, אתם יכולים להיות רגועים - היא שירתה כמדריכת סימולטור בחיל האוויר. נראה כאילו חצי מהצרות של מדינת ישראל נמצאות בבחורה אחת. היופי בלוסי, שהיא למדה לתעל את זה. הבינה שיש לה משהו מיוחד, והשתמשה בו.

זה התחיל בפואטרי סלאם. למי שלא מכיר את הפורמט - זה ממשהו בין ערבי הקראת שירה להיפ הופ. שירה עם חרוזים, והעברת מסר בצורה תיאטרלית. לפני כשנתיים לוסי עלתה על הבמה מול ההמונים וסיפקה כמה סלאמים שלא השאירו את הקהל אדיש. למשל "יש לי וידוי", בו "מתוודה" לוסי על היותה ערביה, ומספרת על התגובות שהיא מקבלת מאנשים על כך. בסלאם "קרב מבטים" היא מספרת על החוויות מול קצין הביטחון בשדה התעופה, לדוגמה. הסרטונים שעלו ליוטיוב גם זכו לצפיות רבות ושיתופים. תציצו, זה לגמרי שווה צפיה.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כבר היית?

כיום, בנוסף לשירה, היא לומדת פילוסופיה, כלכלה, מדע המדינה ומשפטים באוניברסיטת תל אביב, ככה בקטנה. וכמובן, לוסי היא גם הכוכב העולה של שידורי כאן. היא התחילה את דרכה בחטיבת הדיגיטל ככותבת ומגישה של סרטוני רשת, שגם בהם אפשר לראות בבירור את אהבתה לפילוסופיה. מאז הספיקה להנחות תוכנית תרבות שבועית ברדיו כאן ב' לצדו של נעם סמל, ובאותה השנה הצטרפה לצוות המנחות של התוכנית היומית "מועדון תרבות" בערוץ כאן 11, לצדן של שפרה קורנפלד, אסתר רדא ודפנה לוסטיג. ואם אתם חובבי הז'אנר, יכול להיות שתזהו אותה מהקליפ של הראפר נצ'י נצ' "כל הזמן הזה".

יש לה את כל מה שצריך כדי להנחות את האירוויזיון (כולל אנגלית לא רעה בכלל), ואם אתם חושבים לעצמכם "רגע, היא לא הייתה כבר משהו באירוויזיון" זה אולי בגלל שאתם זוכרים לה את התאקל עם מירי רגב. טוב, באמת לא צריך הרבה כדי לעצבן אותה. רגב טענה שלוסי, שהגישה את שידורי האירוויזיון של 2018, פתחה את השידור בברכת "אהלן וסהלן", ולכן גם ביקשה השרה רגב להתערב בתכני האירוויזיון. אגב, בפועל המצב היה שונה. רק אחרי שלוסי בירכה באנגלית ובעברית, בירכה גם בערבית. אבל בסדר, התרגלנו שמירי רגב לא תמיד נצמדת לאמת (כן מירי, אנחנו זוכרות לך את ה"בצקות"בפנים ושאר סיפורי אלף לילה ולילה).

את הדמיון ללוסי אהריש קשה לפספס (לא דמיון ויזואלי, אל תהיו קטנוניים), העובדה ששתיהן מגישות ערביות, שתיהן מצליחות ולשתיהן קוראים לוסי (כמובן). מוזר שבאותו זמן לוסי אחת מקבלת בעיטה מהציבור הישראל ויורדת משידור, בעוד לוסי אחרת מקבלת הזדמנות שרבים חולמים עליה.

אולי זה קשור לזה שבמקור אימה של איוב יהודיה, ולכן איך חשש להתבוללת רחמנא לצלן? וגם, האם בחורה יחסית אנונימית כמו לוסי איוב בכלל מתאימה להנחות את האירוויזיון ולייצג אותנו בעולם, כשיש כבר מישהו שמייצג אותנו בפני ג'ניפר לופז והקרדשיאנס חדשות לבקרים? (כן, אני מדברת על סושארד).

אז שאלנו את שרון בן דוד, מנהלת מערך התקשורת אירוויזיון 2019 (כי לוסי לא מתראיינת): "למה שקלתם לבחור דווקא בלוסי איוב בתור מנחה באירוויזיון? היא הרי לא מאוד מוכרת באופן כללי, וגם יחסית לאופציות אחרות שעלו (כמו ליאור סושארד, נניח). יכול להיות שהבחירה שלה היא כדי להראות שאנחנו בעד גיוון ולגמרי פוליטיקלי קורקט?"

להלן תשובתם הלאקונית: "לוסי איוב היא טאלנט של כאן, החלה את דרכה בחטיבת הדיגיטל ואנו רואים בה אשת מקצוע מעולה. אין ספק כי תייצג את כאן בפרט וישראל בכלל, על במת האירוויזיון בהצלחה מרובה."

קיבלנו אפס התייחסות לשאלת הפולטיקלי קורקט. מאד פוליטיקלי קורקט מצידם.

לסיכום רק נאמר שאנחנו מרוצות מהבחירה - היא מתאימה, חיננית, חכמה ויפה ואין לנו ספק שהיא תייצג אותנו בכבוד. עקב כך, לא משנה לנו כל כך מהם המניעים הסמויים של הבחירה דווקא במנחה יחסית אנונימית להנחות את האירווזיון, בטוח יש מניעים נסתרים. הלוואי שנשמע עליהם בפואטרי סלאם הבא שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully