חתנים. ShutterStock
ShutterStock

תיאוריה: לגברים עם אח בוגר יש סיכוי גדול יותר להיות גייז

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 14:43

נשמע מופרך, אבל הנה זה - יש המאמינים, ואף משקיעים כספים במחקרים כדי לבדוק האם נכונה ההשערה כי ככל שיש לגבר יותר אחים מבוגרים ממנו, גובר הסיכוי שיימשך לגברים בבגרותו. אלה הנתונים, תעשו עם זה מה שאתם רוצים

שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים/דניאל עמרם ללא צנזורה

קיימת תיאוריה שטוענת שקיימת יש סבירות גבוהה שלגברים גייז יש אח מבוגר - כלומר, קיומו של אח מבוגר מגדילה את סיכוייו של גבר להיות הומו. מדובר בתפיסה לא פוםלארית מסיבות מובנות, אבל שנבחנת בכל זאת, כי לפי החוקרים זה דפוס שמופיע שוב ושוב: "הדפוס הזה תועד ברחבי קנדה ובארה"ב, אבל זה עובר הרבה מעבר לזה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטטסון, סקוט סמנייה "מצאנו אישורים רבים לכך שהדפוס הזה קיים במדינות רבות", המשיך. "זה קיים בדרום מקסיקו. זה קיים במקומות כמו טורקיה וברזיל, וזה בבדיקה".

הלחוצה והרגוע: על הביולוגיה של הליבידו וחשק מיני בזמן מלחמה
"הייתי אומרת לבת שלי שלא צריך להיות עם גבר אחד כל החיים"
לאף אחד לא קל: הפרעות האכילה ותסביכי הגוף של מאמני הכושר


זו לא הפעם הראשונה שתיאוריה כזאת נשמעת - מאז שנות ה-90 מסתובבת תיאוריה נוספת שגורסת כי לגברים יש סבירות מוגברת של בערך 33% להימשך לגברים - עבור כל אח מבוגר שיש להם. כלומר -
אלה שיש להם אח גדול אחד נמצאים בסבירות של 2.6% להיות הומוסקסואלים "וההסתברות הזו תגדל בעוד 33% אם יש להם אח גדול שני, לכ-3.5%", הסביר.

חתנים. ShutterStock
על כל אח בוגר - הסבירות עולה/ShutterStock

גם קשרים פוטנציאליים ואסוסיאציות ביולוגיות מתאפשרים באמצעות הכרומוזומים של ההורים נחקרו במשך שנים. מחקר משנת 2022, שפורסם בכתב העת Journal of Sex Research, הדגיש מתאם חזק עוד יותר על ידי בחינת נתונים של יותר מ-9 מיליון אנשים בהולנד שנולדו בין 1940 ל-1990.

חוקרים מאוניברסיטת מלבורן מצאו שהסבירות שגבר ייכנס למערכת יחסים חד מינית גדולה ב-41% אם יש לו שלושה אחים גדולים במקום שלוש אחיות גדולות, וב-80% יותר אם יש לו שלושה אחים גדולים יותר במקום שלושה צעירים ממנו. "למרבה העניין - וזה די שונה ממה שנעשה בעבר - הראנו גם שזה בא לידי ביטוי גם עבור נשים", אמר מחבר המחקר יאן קבאטק.

"עצם העובדה שנצפו השפעות כה חזקות, יחסית, מרמזת שיש סיכוי טוב שיש, לפחות חלקית, שיש איזה מנגנון ביולוגי שמניע את הקשרים האלה", הוסיף.ובכל זאת, מומחים מודעים למדי לכך שהדפוס כביכול נבדק רק על מעטים באוכלוסייה האנושית. "הרוב המכריע של האנשים שיש להם אחים מבוגרים עדיין יוצאים עם המין השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully