חנויות סטוק. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו

נס חנויות הסטוק: כך מרהטים דירה בפחות מ-1000 שקל

29.7.2019 / 11:00

המטרה: לרהט את הדירה באלף שקלים לכל היותר, ורק משלוש חנויות סטוק שונות. האמצעי: הסתערות על החנויות כשאני עושה כל מאמץ לדחות סיפוקים, לקנות בשכל ולהתנהג בהיגיון. התוצאה: ההפך הגמור. נועה גורן עוברת דירה בזול

הרעיון היה נהדר - לעבור דירה ולרהט אותה רק באמצעות חנויות הסטוק, המתהדרות באותו סלוגן בכל המקרים: מוצרים איכותיים במחירים נמוכים. לרשותי היו מראש שולחן, מיטה וארון, ככה שכל מה שנותר לי למעשה זה למצוא דרך לרהט את שאר החדר, השירותים-מקלחת הנלווים אליו, והמטבח. למשל, להקים פינת עבודה, למצוא מחבת יפה, כרית לישון עליה, מראה להתבונן בה ואיך לא, חד-קרן ענק להיאחז בו כשקשה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הבעיה היא שלחנויות נכנסתי כשאני חדורת מטרה, ובין רגע הסתחררתי משלל האפשרויות וחרגתי מהסכום. זה כמובן לא אומר שאם אתן תיענו לאתגר איבזור-החדר-בזול אתן תיפלו כמוני, אבל זה כן אומר שיש פה סכנה; כשקונים הרבה ובזול, זה כבר לא בזול.

לצורך העניין בחרתי שלוש חנויות ספציפיות, שהן לאו דווקא חנויות הסטוק המפורסמות ביותר. חשתי שיש להן היצע מעניין, ושכולנו כבר חרשנו די והותר על מקס-סטוק, וכדאי לחפש מה עוד יש אי-שם.

חנויות סטוק. ראובן קסטרו
בובת חד-קרן - זול סטוק - 80 ש"ח בובות סקוושי/ראובן קסטרו

מיניסו - החנות המעוצבת

מיניסו זו חברה יפנית שהגיעה לארץ לאחרונה. ביקרתי בסניף הנמצא בעזריאלי תל-אביב, ובאמת, אין לי מילה רעה אחת להגיד עליו. ראשית, כי בניגוד למרבית חנויות הסטוק, מיניסו מצטיינת בדבר אחד: לרשותה צי של מעצבים לכל מחלקה. היא לא קונה סטוקים אלא מייצרת בעצמה, באופן מסוגנן ואחיד, ולפיכך ניכר שישנם עיצובים איכותניים, שהושקעה בהם מחשבה ויצירתיות. שנית, בכל שבוע החנות משתנה ומתעצבת מחדש. כך שבכל ביקור (אלא אם אתן מטורללות שמגיעות מדי יום), מוצאים דברים אחרים.

עוד דבר שיש לומר בזכותה הוא האיכות. למשל, רכשתי אוזניות ב-39 שקלים, ואני מופתעת להגיד שאלו הן האוזניות הכי טובות שהיו לי - וכן, אני פלצנית, וקניתי בעבר אוזניות יוקרה. במיניסו ניתן למצוא מוצרי אלקטרוניקה מעולים, חפצי מקלחת ובית, תיקים ופריטי אופנה, מחלקת קוסמטיקה שנפתחת בימים אלה, ארגוניות, אביזרי משרד ויצירה, צעצועים ועוד. לא התרשמתי שיש יותר מדי אביזרים למטבח, אבל לענייני ארגון, גאדג'טים, יצירה, השלמות לאיפור וחפצי-ספורט - זו הכתובת.

הקנס: 837 שקלים עבור 32 פריטים.

יתרון: מוצרים אסתטיים ומקוריים שאשכרה יחזיקו מעמד, במחירים משתלמים. מחלקת גאדג'ט מצוינת.

חסרון: פחות רלוונטי לאבזור המטבח ולריהוט גדול.

חנויות סטוק. ראובן קסטרו
תיק גב פשוט מרווח במיוחד - מיניסו - 59 ש"ח מזרן יוגה - מיניסו - 49 ש"ח תיק צד כחול - מיניסו - 35 ש"ח שיח דקורטיבי ירוק - זול סטוק - 20 ש"ח ערכת ציוד משרדי עגולה כחולה - מיניסו - 5 ש"ח ארגז אחסון קריקטורות - מיניסו - 29 ש"ח כפפות מטבח - מיניסו - 10 ש"ח משטח אכילה דקורטיבי בצורת עלה - דייסו - 10 ש"ח שטיח בדוגמת צפרדע - מיניסו - 20 ש"ח נעלי בית נשים דגם כפכף - מיניסו - 29 ש"ח סרט-ראש מנוקד - מיניסו - 10 ש"ח ארגז אחסון ג'ינס ריבוע/ראובן קסטרו

זול סטוק - החנות המפתיעה

עבור זול סטוק הרחקתי עד אשדוד, שם נמצא סניף הדגל. באמת מדובר בחנות ע-נ-קית, שהלכתי בה לאיבוד, ומצאתי אגפים שלא ייאמנו כמו צמחים מלאכותיים או דברי יודאייקה. לגבי זול סטוק אני חלוקה; מגוון המוצרים עצום, וסביר שתמצאו בה את כל מה שתרצו, לרבות שולחנות ושידות. יש בה גימיקים הזויים ועדכניים כמו צעצועי סקווישי (מה שמסתבר להיות להיט בקרב הנוער - צעצועים לפורקן לחץ), תמונות, מראות ועוד. חוויית האקראיות בחנות מצאה חן בעיניי, כהיפוך מוחלט למיניסו האחידה; בדומה לצפייה בפרק של Family guy - את מופתעת בכל אגף.

עם זאת, המחירים אינם אחידים. לפעמים יש מציאות בזיל הזול, ופעמים אחרות, יקר יחסית (בטח שביחס לחנות המתהדרת בהיותה סטוק; כל הפואנטה הוא ייצור המוני ומחיר זעיר). מסתבר שמה שהם מייבאים נמכר בזול, אך מה שהם מייצרים עולה יותר. למשל: הדום עם חלל אחסון, שולחנות, כיסאות ושידות, שלא ניתן היה למצוא בחנות סטוק אחרת, אבל כאן נע בין 150 ל-350 שקלים. או נניח מחבת ב-80 שקלים (בעוד שמחבת עלתה 49 שקלים במיניסו).

הקנס: 423.4 שקלים עבור 20 פריטים.

יתרון: חווית קנייה כיפית. ניתן למצוא ריהוט גדול וחפצים מפתיעים שאין בחנויות הסטוק האחרות.

חסרון: לא כל המוצרים זולים.

עוד בוואלה!

זה לא רק נראה יקר: הסודות הגדולים של האוליגרכים

לכתבה המלאה
חנויות סטוק. ראובן קסטרו
מנורת לילה M קטנה לבנה - מיניסו - 29 ש"ח רמקול נייד בלוטות' בצורת לווייתן - מיניסו - 99 ש"ח קערית סגולה - זול סטוק - 3 ש"ח מדבקות פלמינגו - זול סטוק - 10.9 ש"ח מעמד שולחן לעפרונות - דייסו - 10 ש"ח/ראובן קסטרו

דייסו - הסטייל היפני

דייסו נחשבת לנמסיס של מיניסו; עוד חנות סטוק שמקורה ביפן, אם כי במקרה זה חלק מחפציה מיוצר בסין. המחירים בדייסו אחידים: 10 שקלים לכל פריט, ואפילו 1+1! בנוסף, בדייסו ישנן מחלקות מיוחדות, כמו מחלקת מטבח מפותחת, מוצרים יפניים (עם כל השמונצעס לסושי), מחלקה לחיות מחמד ומחלקת מסיבות.

בדייסו לא תמצאו ריהוט גדול, אבל לכל הצרכים הקטנים שלהם זהו המקום המשתלם ביותר. דפי מדפסת, מברשות שיניים או כוסות, יש בשפע. בפרט יש לציין לחיוב את המחלקה למוצרי מטבח, שהביסה את החנויות האחרות. גם המחיר זול וגם המוצרים אסתטיים, עם אוריינטציה לסגנון יפני שמעניקה לדברים קטע מיוחד. לגבי האיכות, כל מוצר יוצר במקום אחר, אבל לא מצאתי טעם לפגם עד עכשיו. כן כדאי להיזהר מלקנות את כל החנות ולצאת בקנס מטורף, לכן הקצבתי לעצמי 20 מוצרים למקרה זה.

הקנס: 190 שקלים עבור 20 מוצרים.

יתרון: זול בטירוף, מגוון ענק, מוצרי מטבח מהממים בסטייל יפני.

חיסרון: מוצרים קטנים בעיקר, וסכנת פיתוי הגורמת לקנייה של דברים שאינכן צריכות (מנקה-כיור, למשל! מה זה?!).

סך הכל מכל החנויות: 1450.4 שקלים, כלומר חריגה של כמעט 500 שקלים לקניית דברים שאני לא באמת צריכה. האם יכולתי למלא את הדירה רק מחנויות הסטוק ברמת הריהוט? לא; הסטוקים מציעים בעיקר אלטרנטיבה לחנויות של ציוד משרדי, גאדג'טים, קוסמטיקה, מוצרי מטבח, חנויות הספורט, צעצועים ומתנות. כמו כן, ישנו יש שטיק לסטוקים היפניים, שעדיין לא קיבלו תשומת לב דיו ביחס לסטוקים הישראליים. וזהו בגדול! אני מרוששת, שמחה, ויש לי כמות בלתי נתפסת של צעצועי-סקווש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully