נשות השנה. ניר פקין, רפי דלויה, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/ניר פקין, רפי דלויה

המסתכסכת, המתחתנת וזאת שהיה לה מזל: הנשים של 2019

אופיר סגרסקי

27.12.2019 / 10:59

שנת 2019 מגיעה לסיומה, אבל הדמויות הנשיות שהביאה איתה התנחלו לנו עמוק בלב. כל הנשים - הפיקטיביות, האמיתיות, האינסטגרמיות והטלוויזיוניות - שעשו לנו את השנה החולפת

דניאל גרינברג
הדוגמנית ופליטת הריאליטי בת ה-25 הייתה דמות זניחה למדי בתרבות הישראלית עד שחשפה, לפני כשנה, את זוגיותה עם אייל גולן. מאז כיכבה גרינברג בכותרות חדשות לבקרים: דניאל ואייל מאורסים, דניאל ורוסלנה רבות, דניאל ואייל עוברים לגור יחד, דניאל ורוסלנה עדיין רבות. הזוגיות החדשה עוררה סערה משתי סיבות: הראשונה היא כתם ניצול הקטינות שדבק בזמר, ומקשה על רבות מאיתנו להבין איך אפשר להימשך כיום לגבר בן 48 המשנע נערות ב"פותמוביל" לאורגיות עם אביו. שנית, לבנו יוצא אל רוסלנה רודינה, האקסית המיתולוגית של גולן ואם ילדיו, שסולקה הצידה לטובת צעירה עזת מצח. הביף המתוקשר בין רודינה לגרינברג התגלה לאחרונה כבעל שורשים עמוקים, כאשר רוסלנה חשפה כי גרינברג הייתה שולחת לגולן הודעות עוד בזמן שהיו ביחד. הגילוי הביא עמו שנאה ציבורית עזה לגרינברג, שהודתה בראיון לחדשות 12 באוקטובר האחרון כי היא מתקשה להתמודד עם התגובות. "בשלב מסוים בא לך להגיד חלאס", סיפרה בדמעות. בין אם אתן מזדהות עם כאבה של גרינברג או נוטרות לה על שגנבה לרוסלנה, הדוגמנית השערורייתית סיפקה לנו שלל הזדמנויות לכבות את המוח בפני תוכן טראשי, צהוב וחטטני, ועל כך מגיעות לה כל התודה וסליחה שבעולם.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אופירה אסייג
סכסוך מתוקשר עם אייל גולן על רקע הסרת עוקב באינסטה, פיצוצים עם יאיר נתניהו, גירושים מבעלה וחזרה אליו תוך קטילת מוסד הנישואין - אופירה אסייג לא מפסיקה לפתוח חזיתות, וטוב שכך. אסייג גם יודעת עם מי לריב, ולא תבזבז את הזמן שלה על שוטר אמן סוג ז', אלא תפנה תמיד למוקדי הכוח והמצלמות. היא משליכה את עצמה על מזבח הסכסוכים הדביליים כדי לתת לנו הצגה טובה, וכולנו יודעים ומקבלים את זה. הרי אף אחד לא רואה "אופירה וברקו" בשביל אקטואליה; זו תכנית ריאליטי, וככזאת, ברור שאין לה קשר למציאות. רבים, צורחים, מקללים, מתפייסים במחווה מרגשת וחוזר חלילה. הכל מוגזם, הכל מזוייף, הכל למצלמות והכל בדיוק בזמן להפגת הבדידות של שישי אחר הצהריים, עם טראש רועש לטשטוש מחשבות קיומיות. יום אחד זה ימאס לנו, אבל בינתיים, שיהיה.

גרטה תונברג
על פי מדד השערורייתיות, גרטה תונברג היא כנראה דניאל גרינברג העולמית, נכון להיום. מעריצים אותה, שונאים אותה - אבל אי אפשר להישאר אליה אדישים. האקטיביסטית השוודית בת ה-16 נכנסה לחיינו לפני כשנה, כאשר יזמה הפגנה בנושא משבר האקלים בסמוך לפרלמנט השוודי. בספטמבר האחרון הוזנקה למעמד של כוכבת עם פרסום נאומה מלא התוכחה בוועידת האקלים של האו"ם, אליה ביקשה שלא להגיע במטוס מטעמים אקולוגיים. אכן, מדובר בקול קיצוני, כזה שמצליח להשניא עלינו עוד אידאולוגיות יפות וצודקת מאותה משפחה, לרבות פמיניזם וטבעונות. קשה להזדהות עם תונברג חמורת הסבר, שמקדישה את כל פועלה למטרות אלטרואיסטיות בגיל שבו אנחנו התרכזנו בלא לאונן בכל רגע נתון. הטון שלה אגריסיבי, הרטוריקה שלה מכעיסה, סיפור ההצלחה שלה כלוקה באספרגר לוחץ לנו על בלוטות הציניות וגרוע מהכל - היא צודקת. בהכל. אנחנו יודעים את זה, כי הזענו מחום כל נובמר, ולא נותר לנו אלא לסתום ולפנות לנערה החצופה הזו את הבמה.


רו ("אופוריה)
רו בנט, נערה חרדתית שחיה חולפים בין אשפוזים במרכז גמילה מסמים, היא הלב הפועם והמדמם של סדרת "אופוריה" האמריקאית בהפקתה של חברת HBO. משחקה יוצא הדופן של הזמרת והשחקנית הצעירה זנדאיה, בגיבוי אסתטיקה מרטיטה ופסקול מדוייק, הופכת את המתבגרת בעלת דמעות הנצנץ לזיכרון שלא יוצא מהראש. אם לא ראיתן את סדרת המופת הזאת, המבוססת על מקור ישראלי, פנו הלו"ז וצאו לחגיגה של טישיו וקסנקס.


מעיין אדם
העיתונאית, מגישת הטלוויזיה ומשפיענית הרשת מעיין אדם חלקה לאחרונה עם הציבור את הסיבה לפרידה מבן זוגה, הסופר אסיף אלקיים. "כשרק הכרנו, אמרתי לו שאנחנו 'נוסעים לתוך קיר'", פרסמה אדם בנובמבר האחרון בעמוד האינסטגרם שלה. "הוא רק התחיל את החיים ואני רוצה ילד אתמול. תהום בינינו". כך חתמו השניים זוגיות של שנה וחצי, שלדברי אדם, הייתה מאושרת וגדושת אהבה הדדית. "הוא כל מה שיכולתי לחלום עליו", כתבה, "אבל גבר החלומות שלי לא רוצה ילד בעתיד הקרוב", והוסיפה, "אני תיכף בת 33, עליי לקחת אחריות". את דבריה חתמה בקריאה פתוחה לנשים שרוצות להביא ילדים: "אל תסעו לתוך קירות". בזאת נגעה בכאבן של נשים רבות, ופתחה דיון סוער ברשת על אחת הדילמות הנשיות הקשות והשכיחות בחברה שלנו.

מארי אלדר
מארי (קייטלין דיוור מהסדרה "לא ייאמן"), נערה בת 18 המיטלטלת מאמא אומנת אחת לשניה, נופלת קרבן לאונס אכזרי וממושך תחת איומי סכין. היא מחליטה להתלונן במשטרה, אך בשל פגמים בעדותה והיעדר עדים אחרים למקרה, תלונתה לא רק נופלת על אזניים ערלות אלא חוזרת אליה כבומרנג. הדרמה המצמררת של נטפליקס עוררה הדים בזכות עיסוקה בנושא הבוער של השעה ובהיותה עשויה היטב, אך מעל הכל מפני שהיא מבוססת, למרבה הצער, על סיפור אמיתי.

נועה קירל
כן, היא בת 18, וכן, היא כבר יותר מצליחה ועשירה ממה שתהיו אי פעם. אין מה לעשות נגד זה, לכן מוטב להעריץ. קירל לא ממש ירדה מהכותרת מאז פרצה לחיינו ב-2015 בגניחות ותנועות פרובוקטיביות שגררו זעזוע כלל ארצי. מאז הוכיחה שוב ושוב שהביקורת שלכם על הזין שלה, וצדקה: מה שהיא עושה עובד. מה זה עובד - עף, בוער וחורך את העולם. וכמו בכל סיפור אקזיט ישראלי, גם הפעם התיישר העם לפי התקן העולמי וניער מבגדיו את פירורי הפרובניציה המביכים לפני שמישהו יבחין. כיום מתגאים הישראלים בהיותם אומת נועה קירל, ופורשים את חסותם על ההצלחה של הנערה האמביציוזית כאילו כל אחד מאיתנו אישית שר איתה בחוג מקהלה. השנה, כאשר ייצגה אותנו בפעם השניה בטקס פרסי המוזיקה של MTV, סיקרה התקשורת את הופעתה בפרגון ענק והתייחסה ללבוש הנועז שלה כהוט קוטור. יש לציין שהפעם לא לבשה קירל דובים על הכתפיים.

עוד בוואלה!

שלא תצטערי על זה אחר כך: הטעות הגדולה של מעיין אדם

לכתבה המלאה

לוסי איוב
הופעתה של מגישת וכתבת "כאן" באירוויזיון הזניקה אותה בתוך ערב אחד למעמד של כוכבת בין לאומית. בזכות הגשתה החיננית והנינוחה, נצצה איוב מבעד לערפילי המבוכה שאפפו את הטקס, ובן לילה הפך השם "לוסי איוב" לשגור בפי כל בית בישראל. מבחינתנו, היה שווה להכיר אותה עוד בהיותה אמנית ספוקן-וורד אלמונית, אינטיליגנטית ורהוטה שמפזרת אבקת פיות וצחוק מדבק בכל מקום אליו היא הולכת. אם תחפשו סיבה לשנוא אותה, לא תמצאו. יש נשים שפשוט בורכו בגל-גדות-פקטור.

בת אל פאפורה
השחקנית, המרצה והשדרנית נמוכת הקומה התפוצצה לנו השנה על המסכים עם תפקיד נוטף כריזמה ב"מטומטמת", תוך שהיא ממשיכה לחרוך את במות העולם עם מופע היחיד שלה "אני בת-אל". לאחרונה חשפה פאפורה כי היא בהריון מבן זוגה ניר בורנשטיין, מה שסחף באופן טבעי את עניין הציבור, שלא רגיל לראות זוגות עם פערי גובה כשלהם. אבל זה בסדר, כי בת אל פאפורה יודעת שאין בה שום דבר רגיל, ומוכיחה פעם אחר פעם שהיא גדולה מהחיים. אבל גם שהגודל לא קובע. ושמכל משבר אפשר לגדול. אנחנו נפסיק, סליחה.

ג'ן וג'ודי
ג'ן וג'ודי (כריסטינה אפלגייט ולינדה קרדליני מהסדרה "בשבילי אתם מתים") מכירות זו את זו בקבוצת תמיכה לאבלים. מאותו רגע נקשרים חייהן בקשר ההולך ומסתבך, ומה שמתחיל כדרמה קומית נשית וקלילה מתפתח במהרה למחוזות אפלים ומופרעים. לא מדובר בסדרת העשור, אבל ללא ספק בדרך משעשעת, נוגעת ללב ומהנה להעביר את הזמן. את ההצלחה יש לזקוף בעיקר לזכות התסריטאית, ליז פלדמן, והשחקניות שמזגזגות בכישרון בין דיאלוגי פינג-פונג קומיים לרגעים דרמטיים מרגשים.

אלמה
"בלתי גמור", הפרוייקט פורץ הדרך של רפאל בוב ווקסברג וקייט פרדי, יוצר "בוג'ק הורסמן" ותסריטאית הסדרה, מתמצת מסע חיים שלם לטריפ של שמונה פרקים בני 20 דקות לפרק. "Undone" גרפה תשואות מהמבקרים בארץ ובעולם, והסיבה הראשונה לכך היא הוויזואליה המרהיבה שלה, פרי טכניקת אנימציה ייחודית של ציור על גבי צילומי שחקנים אמיתיים. מי שמובילה את העלילה היא השחקנית רוזה סולאר, שמציגה משחק היפר-ריאליסטי סוחף ועשיר בניואנסים בדמותה של אלמה - צעירה סרקסטית ומרירה בת 28, המשתוקקת לחיים אלטרנטיביים, מלאי צבע ומשמעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully