היהלומנים, האח הגדול 2020. מיכה לובטון,
מיכה לובטון

אל תתלהבו: כמה כסף באמת יש למי שקורא לעצמו יהלומן

6.1.2020 / 8:07

שני יהלומנים מסתובבים בבית האח, מה שמרגש מאד את בנות הבית, שמכרכרות כאילו הן הולכות להיות המייגן מרקל הישראלית. אז זהו, שזה שהוא יהלומן לא אומר בהכרח עשיר, והנה עוד כמה מקצועות שנשמעים הרבה יותר טוב ממה שהם בפועל

שני יהלומנים נכנסו לבת האח הגדול. בים בם בום.

קדחת האח הגדול הביאה אתה למודעות הציבורית מקצוע שעד עכשיו היה נחלתם של עירקים מבוגרים, בדמותם של שני גברים צעירים שנראים לא רע בכלל, והכי חשוב - רווקים לחלוטין. אז למרות ששניהם הסבירו בתעודות הזהות שלהם שהכסף של ההורים שלהם, נראה כי נשות הבית עדיין מתלהבות מהטייטל.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראיתם?

אז כולן, החל ממישל עם השפתיים המושלמות ועד לחגית עם המצח המושלם יכולות להרגיע, ולהפסיק להסתובב סביבם ולרחרח את ניחוח כרטיסי האשראי שהם השאירו בחוץ, כי למרות שליאור משתמש בביטויים כמו גוצ'י פינת לואי ואדם אליוף מספר שהוא מצלם רביולי מהסופר רק כדי שבנות רעבות שרוצות שהוא יקנה להן כריך טונה בבקריה יוכלו לכתוב לו "אמאלה! בא לי גם", חשוב שתדעו - המקצוע "יהלומן" לא בהכרח אומר שהוא עשיר.

יהלומן

בכלל לא בטוח שהם כאלה עשירים כמו שההפקה מנסה להראות לנו. וכן, גם כשליאור אומר שהוא מ"הרצליה" ומסתיר חיוך עם איכויות משחק של בר רפאלי בפיק אפ, זה ברור שהוא כבר לא יכול לחכות ששאלו אותו "איפה בהרצליה". העניין עם יהלומנים הוא שהמקצוע אולי נשמע נוצץ וגורם לכולם לדמיין את ליאור ואדם במשרד מוזהב בגודל 100 מטר מוקפים דוגמניות שמאכילות אותם ענבים, אבל בפועל רוב היהלומנים היום לא ממש מתלבטים אם לקנות פרארי או מזארטי, אלא יותר אם לשלם החודש את החשמל או הארנונה.

כי בתוך השם המופצץ "יהלומן" מסתתרים המון אנשים שעושים משכורות מינימום או משכורות ממוצעות במקרה הטוב. הם מחליפים סחורה וקונים ומוכרים רק כדי לגלגל את הכסף ורבים מהם היו שמחים להיכנס לבית האח, בעיקר כי זה אומר שבמשך שלושה חודשים אף אחד לא יבוא לדרוש מהם את ההלוואות שלקחו. כי סורי, אבל לא כל מה שנוצץ - יהלומים. זה אגב לא אומר שום דבר לגבי המצב הפרטי של אדם וליאור. בהחלט יכול להיות שהם ממש מוצלחים בלמכור יהלומים, ואולי שניהם פשוט ממשפחות עשירות (למרות שגם ילד ממשפחה עשירה הוא לא תמיד מציאה, אגב), אבל ממש כמו שלא כל בלונדינית עם עיניים כחולות היא רותם סלע, לא כל מי שאומר שהוא יהלומן מנשנש קוויאר לארוחת בוקר.

עוד בוואלה!

תקוה או ירדן? הקרב הרומנטי על ליאור דואק באח הגדול

לכתבה המלאה

כדורגלן

כשאנחנו שומעות "כדורגלן" אנחנו מיד חושבות על מישהו בדרך לחוזה בצ'לסי שצריך לסנן דוגמניות רעבות בטינדר. אבל בפועל יש רק ערן זהבי אחד, ועוד כמה שחקנים בודדים (בישראל) שיכולים להרשות לעצמם גם רולקס וגם מרצדס. השחקנים הפחות מוכרים מסתפקים בשכר נמוך, כזה שמגרד את שכר המשק הממוצע מלמטה או פשוט נמצא בקטגוריית "שכר מינימום", ועדיין מצבם טוב יותר משחקני כדורגל מהליגה הלאומית שבדרך כלל כלל צריכים השלמת הכנסה כדי לסגור את החודש. מצד שני - דוגמניות אוהבות אותם, שזה אחלה בונוס.

נדל"ן או שוק ההון

מכירות את הגברים ששואלים אותם מה הם עושים והם נשענים אחורה, מחייכים ואומרים "שוק ההון" או "נדל"ן?" אז שתדעו שכשמישהו עונה במילה אחת לשאלה "מה אתה עושה" זה בדרך כלל כי הוא מנסה להסתיר משהו, וב"משהו" הכוונה היא לתלוש משכורת עלוב או חובות. קודם כל - מה זה לעזאזל נדל"ן ואיך בדיוק הוא עושה אותו? מאחורה? מקדימה? בשלישיה? נכון, הוא יכול להיות בעל בניינים או דירות שאוסף שכירויות וטס בעולם, אבל באותה מידה הוא יכול להיות מתווך שלא מצליח לסגור את החודש או סתם מישהו שיש לו דירה עם משכנתא שהוא משכיר בזמן שהוא חולק סטודיו עם משפחה של ג'וקים חומים.

זה בדיוק המצב גם עם אנשים שאומרים שהם בשוק ההון - ממש לא כולם הזאב מוול סטריט, ובהרבה מקרים מדובר בסתם אנשים שאוהבים להגיד מילים גדולות ולבלבל את האויב (האויב: נשים שהם מנסים לעשות עליהן רושם). אז כמו בכל דבר, יש המון אנשים שהמקצועות האלו מכניסים עבורם הרבה מאוד כסף, אבל רגע לפני שכולנו מתחילים להתלהב - כדאי לבדוק אם מדובר בהרבה מילים גדולות ונוצצות או באמת באנשים שעושים משהו עם החיים שלהם.

רופא

רופא: זוכרים שפעם חלומה הגדול ביותר של כל אמא יהודייה היה שהבת שלה תזכה להתחתן עם רופא? אז זה היה לפני המשבר במערכת הבריאות, ומצב הרפואה בישראל. נכון, לרופאים יש פוטנציאל רווח גבוה, ויש המון רופאים פרטיים שצוחקים על כולנו, אבל בפועל הפוטנציאל הזה מתממש הרבה אחרי גיל 35, וזה לא כיף בעולם בו יש ילדים שעושים 6 ספרות בטיקטוק. בקיצור, זה יותר מרתון, ובנתיים הרבה יותר פרסטיז' מכל דבר אחר. מצד שני, במקרה שלהם הסבלנות עשויה להשתלם.

דוגמן

דוגמן זה מקצוע מדהים אם את מחפשת מישהו שייראה טוב בתמונות, יחתוך איתך סלט לארוחת ערב או יבוא איתך לחדר הכושר, אבל מה לעשות שבדרך כלל מדובר בגברים שמרוויחים כמה מאות שקלים ליום צילום במקרה הטוב וצריכים לברמן בלי חולצה במסיבות גייז כדי להשלים הכנסה. אם נפלת על דוגמן במשרה מלאה, כזה שרוצה באמת להצליח, הוא כנראה כאן רק באופן זמני - בעתיד הוא לא יחיה בישראל, ואז כבר מעכשיו את צריכה לחשוב על קשר בשלט רחוק או מעבר למילאנו או ניו יורק, או על עזיבה שלו אותך לטובת מישהי אחרת (בואו נהיה מציאותיים). אבל ביננו, כשאת חיה בעולם שבו להיראות טוב בסלפי נחשב להצלחה, אולי העתיד הרחוק באמת פחות רלוונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully