דיאנה סירוקאי. (@dianasirokai), אתר רשמי
אתר רשמי/(@dianasirokai)

המחיר של תהילת הרשת: "גיליתי שהשתמשו בתמונות שלי באתרי פורנו וכדי לסחוט גברים"

7.2.2020 / 9:36

דוגמנית למידות גדולות חושפת כיצד התגלה לה שתמונות האינסטגרם שלה משמשות אחרים למעשי התחזות ברשת, כשחלקן מופיעות באתרי פורנו ואחרות משמשות כדי לסחוט גברים ברשת: "אני מתעממת עם גברים ברחוב ומפחדת לצאת לבד מהבית"

(@dianasirokai)

דיאנה סירוקאי, דוגמנית הלבשה תחתונה למידות גדולות, חושפת כיצד קאטפישים (מתחזים) משתמשים בתמונות שהיא מפרסמת באינסטגרם כדי להתחזות אליה ולסחוט גברים ברשת. לדבריה, התופעה כל כך גדולה עד שהיא נאלצת להתעמת לא פעם עם גברים שבטוחים שהיא מכירה אותם וכבר חוששת להסתובב ברחוב לבד.

דיאנה, בת ה-23 מלונדון אך במקור מהונגריה, מספרת שנוכלים מפרסמים תמונות שלה באתרי פורנו ופותחים פרופילים מזויפים באינסטגרם ובאתרי היכרויות כדי לפתות גברים להעביר להם כסף. במקרה אחד היא אפילו קיבלה פנייה מאישה שהתחזתה אליה כדי שתצלם את עצמה שוכבת על מיטתה רק כדי שתוכל להמשיך לסחוט את הבחור איתו היא מתכתבת. "בפעם הראשונה שאדם זר ניגש אליי ברחוב וטען שאנחנו מתכתבים כבר חודשים, חשבתי שהוא התבלבל עם מישהי אחרת", היא סיפרה בשיחה עם Fabulous Digital, "עם הזמן ראיתי שהתופעה גוברת. יותר ויותר גברים פונים אליי ברחוב ובטוחים שאנחנו מכירים".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

לדיאנה יש מיליון עוקבים באינסטגרם והיא מדגמנת עבור מותגי אופנה רבים כמו אן סאמרס, אסוס, פריטי ליטל טינג וריבר איילנד. עמוד האינסטגרם העשיר בתמונות שלה הופך אותה למטרה נוחה עבור גנבי הזהויות. "זה התחיל כבר כשהיו לי רק 50 אלף עוקבים. כבר 3 שנים שנוכלים משתמשים בתמונות שלי. הן הופיעו באתרי היכרויות כמו Badoo, טינדר ו-POF. פתחו לי גם חשבונות אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר מזויפים. זה קורה בלי הפסקה ואני בטוחה שאני לא היחידה. חלק מאתרי הפורנו אפילו משתמשים בתמונות ובשמי לפרסום, למרות שזו לא אני שמופיעה בסרטונים שלהם".

היא מספרת: "יש קאטפישים שמשתמשים בתמונות שלי כדי לסחוט כסף מגברים. לפני כמה חודשים הלכתי לחנות עם חברה שלי כשאיזה בחור ניגש אלינו ואמר 'אה, ג'סיקה'. אמרתי, 'סליחה. אני לא ג'סיקה'. והוא אמר, 'לא, נו זה אני. דיברנו אתמול בערב בטינדר. אנחנו מדברים כבר חודשים, למה את מתנהגת כאילו את לא מכירה אותי?' ואמרתי, 'אני באמת מצטערת שאני לא יודעת מי אתה, יכול להיות שאני פשוט נראית כמו מישהי שאתה מכיר'. הוא שלף את הנייד שלו והראה לי את השיחה עם המשתמש הזה ששלח לו תמונות שלי. הראיתי לו את האינסטגרם שלי ואמרתי לו 'אלה שני שמות שונים. מישהו עושה עליך קאטפיש. אני באמת מצטערת, אני באמת לא יודעת מי אתה'. הוא אמר, 'וואו, זה ממש חבל. את כל כך יפה'. הוא ביקש את המספר שלי סירבתי בנימוס. זה גורם לי לחשוב, 'מה אם הוא היה כועס על האישה הזאת? מה אם היה להם ויכוח ואז הוא נתקל בי פתאום ברחוב? זה יכול להיגמר רע".

"זה קאטפיש או שיש לך עמוד אחר?"

דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת. פייסבוק, צילום מסך
דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת/צילום מסך, פייסבוק

"אני חרדה ללכת ברחוב"

דיאנה זכתה לאהדה רבה כששיחזרה תמונות של קים קרדשיאן וג'יג'י חדיד במטרה לקדם דימוי גוף חיובי. הפרויקט הביא לה עוד כמה מאות אלפי עוקבים - ועמם גם עוד כמה מקרי קאטפיש כואבים. "מעולם לא השתמשתי באתרי היכרויות אבל מתברר שאני מככבת בהם", היא סיפרה, "לעיתים קרובות עוקבים מדווחים לי בצילומי מסך על פרופילים מזויפים. אני משתפת את הפרטים בסטורי שלי ומבקשת מהעוקבים לדווח בהמוניהם על החשבון המזויף כדי שהוא ירד. אני מודה שכשמדובר באתרי היכרויות - נכנעתי לזה. אני לא יכולה לעשות הרבה. זה הגיע למצב שאני כבר מתעלמת מזה. הרי אם ימחקו את הפרופיל, מישהו יפתח אחד אחר. לוקח שתי דקות בלבד לפתוח פרופיל חדש".

היא הוסיפה: "אין לי בעיה עם דפי מעריצים או עם אנשים שמשתפים את התמונות שלי ללא אישור כדי לקדם דימוי גוף חיובי, אבל כשהם משתמשים בהן כדי להעמיד פנים שזו אני, זה יכול להיות מאוד מסוכן. זה הגיע למצב שאני חרדה ללכת ברחוב. אני יודעת שאנשים מזהים אותי וזו הסיבה שהם מסתכלים עליי. מעניין אם הם מזהים אותי מאינסטגרם או מאתר הכרויות מזויף. אני לפעמים נאלצת לענות להם. פעם אחת גבר ניגש אלי במועדון ואמר, 'למה את לא מסמסת לי בחזרה?. אמרתי, 'סליחה אם לא ראיתי את ההודעה שלך באינסגרם', כי חשבתי שהוא פנה אליי משם, אז הוא אמר 'איזה אינסטגרם? אני מדבר על המספר שלך'. הוא דיבר עם מישהו אבל זו כמובן לא הייתי אני. למרבה המזל הוא היה סבבה עם זה. אני מראה להם את האינסטגרם שלי ואז הם מבינים שעבדו עליהם". דיאנה סיפרה גם שנחשפה לכמה קורבנות שבורי לב, "אחד סיפר לי שהוא הבין שהשתמשו בתמונות שלי, התעמת עם הפרופיל המזויף ונחסם. הוא אמר לי 'התאהבתי בה וזה מוזר שזו את. את לא מי שהתאהבתי בה'. מזל שעכשיו אנשים יותר מכירים אותי אז קשה יותר לעבוד עליהם. מן הסתם זה לא מספיק. אני לא ביונסה".

התמונות הופיעו גם בפורנהב

דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת. פייסבוק, צילום מסך
"מפרסמים את התמונות שלי גם באתרי פורנו"/צילום מסך, פייסבוק

השיא היה כשמתחזה פנתה אליי באינסטגרם וביקשה שאצטלם בשבילה

באופן מפתיע, דיאנה מספרת שבאחד הערבים קיבלה פנייה ישירה ממתחזה עם בקשה הזויה. "זה היה השיא. אישה אחת פנתה אליי באינסטגרם ואמרה לי 'אני רוצה להיות כנה איתך. השתמשתי בתמונות שלך כדי לעבוד על הבחור הזה כדי שהוא ישלח לי כסף, אבל עכשיו הוא מבקש תמונה שלי במיטה ואני לא מוצאת אחת כזאת באינסטגרם שלך. האם תוכלי לצלם ולשלוח לי אחת כזו?'. פשוט התעלמתי. הראתי את זה לאמא שלי. היא אמרה: "זה מטורף. זה יוצא משליטה".

דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת. פייסבוק, צילום מסך
תמונותיה של דיאנה סירוקאי מככבות באתרי פורנו/צילום מסך, פייסבוק
דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת. אינסטגרם, צילום מסך
ובעמודי אינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם

הודעה מקורבן שבור לב: "דיברתי עם מישהי במשך חודשים והיא עשתה לי קאטפיש"

דיאנה סירוקאי עוברת קאטפיש ברשת. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, פייסבוק

דיאנה מספרת שהיא סובלת מחרדה חברתית, לא יוצאת מהבית לבד ונמנעת מנסיעות בתחבורה ציבורית. היא אמרה: "זה משפיע עליי. אני לא מוכנה לעלות אפילו על רכבת או אוטובוס. בעבר אם הייתה תנועה והייתי חייבת לעלות על הרכבת התחתית, הייתי עושה את זה. היום אני פשוט לוקחת אובר. זו הדרך הכי בטוחה להגיע למקומות. יש אנשים שמצלמים אותי צועדת ברחוב ושולחים אלי הודעות כמו 'אומייגד, בדיוק ראיתי אותך'. זה מפחיד כי את אף פעם לא יודעת את מי את הולכת לפגוש ברחוב ואיזה היסטוריה, לכאורה, יש ביניכם. אני זהירה מאוד ואני לא יוצאת מהבית לבד. יש איתי תמיד מישהו. אני פשוט חוששת שאתקל במישהו שעלול להתעצבן עליי בגלל שעשו עליו קאטפיש. אני שואלת את עצמי לפעמים 'למה אתם צריכים להשתמש בפרצוף שלי בשביל זה?'. זה לא הוגן להכניס אותי למצבים שאני אפילו לא יודעת עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully