אדם אליוף, האח הגדול 2020. מיכה לובטון,
מיכה לובטון

שלא תתבלבלו: ככה אתם צריכים להתלבש בדייט הראשון

בשיתוף OkCupid

21.2.2020 / 8:00

אם נפגשתם באפליקציה, הדייט הראשון הוא הרבה פעמים האלמנט שעליו ייפול ויקום דבר, ולמרות שאי אפשר לשלוט במציאות, יש דברים שבהחלט רצוי להקפיד עליהם בדייט

הדייט הראשון אחרי שדיברתם כמה ימים באפליקציה, הוא משמעותי. שמענו גם על דייטים ראשונים גרועים שהפכו למערכות יחסים מעולות, אבל ביננו, יותר פעמים קרה שדייט ראשון גרוע חיסל את האופציה להמשך. אז נכון שיש דברים שאי אפשר לשלוט בהם, אבל דווקא בגלל זה, למה לא לנסות ולתקן את הטעויות שכן נמצאות בשליטתנו? הנה כמה חוקים, שאם תיצמדו אליהם יעזרו לכם להימנע מטעויות מיותרות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ישנם דברים שאפשר להחשיב כקונצנזוס, למשל, אתם אולי חושבים שאף אחד לא צריך לשמוע את ההמלצה: "נא להתקלח ולהסתרק לפני הדייט הראשון", נכון? אז הרשו לנו לבשר לכם שאתם טועים. קרו מקרים. אז לכל מי שלא יודע את זה לבד, בבקשה - אל תגיעו לא מקולחים ומריחים לא טוב לדייט. או לאף מקום. תודה.

לבוש

מה שגברים צריכים ללבוש לדייט ראשון
הלבוש שנשים מעדיפות על גבר הוא קז'ואל פלוס. אל תגיעו לדייט הראשון עם בחורה שרק עכשיו פגשתם לראשונה בסקיני, מוקסינים, ושפירית משובצת יהלומים. ומצד שני גם אל תגיעו עם כפכפי אצבע או סנדלי מדוזה, או למען השם חלילה וחס - סנדלי שורש או קרוקס וחולצת סוף קורס. כשאנחנו אומרות קז'ואל פלוס אנחנו מתכוונות לג'ינס, חולצה הגיונית, וסניקרס, ואולי ז'קט. זה כל מה שאנחנו מבקשות בדייט הראשון.

מה שנשים צריכות ללבוש לדייט ראשון
גם נשים אינן חפות מטעויות לבוש, ובגלל שיש לנו יותר אופציות, גם מרווח הטעות שלנו יותר גדול - הגזמות פרועות לכיוון האלגנטי ומושקע מדי, למשל, הן נחלתן הבלעדית של נשים. שמלות ערב כאילו את לפחות אחותה של הכלה, חולצות עם פאייטים, עקבים מוגזמים, בייביליס ויותר מדי איפור הן רק חלק מהטעויות שנשים עושות בדייט הראשון. למרבה הפלא, החוק כאן הוא ג'נדר נייטרלי - גם גברים מעדיפים לבוש קז'ואל בדייט הראשון. לא סווטשירט של אימון, אבל פריט פשוט ומחמיא משולב עם ג'ינס ונעליים שטוחות יעשה את העבודה, פלוס מעט איפור. במקרה של דייט ראשון וסטיילינג - כל המוסיף גורע.

זוג במהלך דייט. ShutterStock
הכי חשוב זה לא להגזים/ShutterStock

התנהגות

אנרגיה
חיובית, כמובן. אחרי הכל, דייט או לא, כולנו רוצים ליהנות מהערב שלנו, בין אם הוא נמשך שעתיים ומוביל להמשך, או נמשך חצי שעה ומוביל לאדם הבא באפליקציה. חשוב לבוא באנרגיה טובה וחיובית למפגש - גם אם כבר ברגע הראשון את יודעת שהוא לא הסגנון שלך, אין סיבה לשבת בפרצוף חמוץ מולו. להיות נחמדה ומחוייכת לא עולה לך שום דבר, אבל ישפר את ההרגשה בה תצאו מהדייט, מבלי לשנות את התוצאה הסופית.

טלפון
אחד הדברים שהכי מטרידים אנשים בדייט ראשון הוא שהדייט שלהם מתעסק בטלפון יותר מדי - זו נחשבת הפגנת זלזול וחוסר עניין, וגורמת לצד השני להרגיש לא רצוי. אז בבקשה, כשאתם בדייט, שימו את הטלפון שלכם בצד, ותסתכלו אחד על השני במקום על הפיד של האינסטגרם. בכלל, הטלפון לא אמור להיות על השולחן, אלא אם כן הוא הפוך. מדובר בנימוס בסיסי של דייט ראשון.

שיחה
שיחה טובה היא קריטית לתחילת ההיכרות. וזה אומר שהיא צריכה להיות הדדית. נסו להימנע עד כמה שאפשר מתחקירים אגרסיביים - אנחנו רוצים שהשיחה תהיה זורמת ונעימה, ומנסים למנוע רגעים מביכים עד כמה שניתן. כשאנחנו נבוכים אנחנו נוטים לדבר יותר מדי, מה שקוטע את הסנכרון ומייצר רגעי מבוכה מוזרים. הסוד הוא לא לדבר יותר מדי מלכתחילה, אלא להתמקד יותר בהקשבה זה לזו. כשמישהו מקשיב בתשומת לב, הצד השני מרגיש בנוח לדבר, מה שיוצר הזדמנות לשאול שאלות מעניינות, וכן הלאה.

אלכוהול
הסוד כאן הוא איזון. כוס או שתיים של יין או בירה יכולות להוות זרז יעיל לתחושת שחרור ונינוחות. יותר מזה כבר יכול להרוס הכל. זה כמובן תלוי בקיבולת האישית של כל אחד ואחת, אבל אצל רוב האנשים הקו האדום הוא אחרי שתי כוסות. יותר מדי אלכוהול יכול להיגמר בשתי צורות: הראשונה, חופשיות יתר שתתחרטו עליה אחר כך, והשניה - תחושה פיזית לא טובה. אף אחד לא רוצה להיתמך לשירותים בדייט ראשון.

T.M.I
מכירים את הביטוי טו מאץ' אינפורמיישן? אז כזה. פתיחות אמנם חשובה, אבל בדייט ראשון קריטי לדעת מתי למתוח את הגבול. אף אחד לא רוצה לשמוע על היחסים הקשים שיש לך עם אבא שלך, על הלב השבור ממערכת יחסים קודמת, או את הספירה של הפרטנרים המיניים שלך. ואחרי שאמרנו את זה, גם אל תשקרו, כי אם תישארו יחד, אפילו לתקופה קצרה, יש לדברים האלה נטייה לצאת לאויר העולם, וחבל. אם שואלים אותך שאלה שלא נוח לכם לענות עליה, לגמרי לגיטימי פשוט להגיד "אני מעדיפ/ה לא להיכנס לזה כרגע". סה טו.

דייט רע. shutterstock, ShutterStock
אני לא מאמינה שאמרת את זה עכשיו/ShutterStock, shutterstock

שונות

איסוף מהבית
איסוף מהבית נחשב מחווה נחמדה בעבר, אבל כיום, ובמיוחד מאחר ובהרבה מהפעמים אנשים נפגשים בלי היכרות מוקדמת דרך האפליקציה, הנורמה היא להיפגש בבית הקפה או בבר שבחרתם לשבת בו. אם בכל זאת רוצים להיות ג'נטלמנים, רצוי להחליף את האיסוף בפיזור - ישבתם כמה שעות, אתם כבר מכירים קצת, וההצעה לקחת אותה הביתה יכולה גם לרמוז על מציאת חן ועניין בדייט נוסף בלי שצריך לדבר על זה באופן ישיר.

קביעת הדייט הבא
אם אתם מוצאים חן אחד בעיני השני, אתם לא חייבים להגיד את זה בצורה ישירה. יש משהו נחמד בשמירה על קצת מסתורין והמתנה לטלפון, גם אם הוא נמשך יממה בלבד. גם אל תקבעו מראש מי יסמס למי או מי יתקשר למי ומתי. זה מיותר ומייצר ציפייה שאם לא תעמדו בה, תבאסו את הצד השני. אם למחרת תקומו בבוקר ותרגישו רצון להיפגש שוב - צרו קשר. וכן, עדיין נהוג שהגבר מתקשר, למרות שממש לא ברור לנו למה.

תשלום
יחד עם ההתקדמויות השונות בתחום הג'נדר, יותר ויותר נשים וגברים הפסיקו בשנים האחרונות להזדהות עם הפורמט בו הגבר אמור לשלם על האישה בדייט הראשון לא משנה מה. כי אתם יודעים מה? זה משנה. משנה עד כמה מכירים, משנה כמה כל אחד מרויח, משנה מה הזמנת, ובכלל - אף אחד לא חייב כלום לאף אחד בשלב הזה. אם הוא מציע, זה אקט חיזור נחמד, וכמובן שאת מוזמנת לאפשר לו ולהתעקש לשלם עליו בפעם הבאה. אם לא, זה בסדר גמור - חצי חצי זו הנורמה כרגע, והיא הוגנת והגיונית.

נשיקה
בסוף הדייט, תלוי בהלך הרוח שלכם, נשיקה יכולה להיות רגע נעים ומקרב. עם זאת, מאד חשוב להיות רגישים ולא לחצות גבולות. זה בסדר גם לסיים דייט בחיבוק ידידותי, וזה בהחלט לא אומר כלום, לכאן או לכאן - אחרי הכל, הרגע נפגשתם - הפז"ם שלכם כולל ישיבה לבירה ותו לא - יהיה מאד סביר אם תעדיפו לחכות עוד יומיים עד להחלפת הנוזלים הראשונה.

מערכת Sheee, בשיתוף OkCupid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully