מחזור. Giphy
Giphy

מחזור זה מבאס - לפחות שלא יעלה כסף: טמפונים חינם בסקוטלנד

2.3.2020 / 9:00

סקוטלנד תהיה המדינה הראשונה שתספק מוצרי הגיינה נשיים בחינם, כך דווח במגזין Lad Bible. מי שהובילה את המהלך היא חברת הפרלמנט הסקוטית, מוניקה לנון

אתר רשמי

חברת הפרלמנט הסקוטית, מוניקה לנון, הצליחה לעשות את זה, וסקוטלנד כנראה תהיה המדינה הראשונה שתספק מוצרי הגיינה נשיים בחינם. לנון העבירה את הטיוטה הראשונה של הצעת החוק ב-2017, תוך הבנה שמדובר במוצרים שהגישה אליהם חייבת להשתנות. "אלו לא מוצרי לוקסוס" היא מסבירה " אלא מוצרי צריכה בסיסיים - אף אחד לא צריך למצוא את עצמו בלעדיהם".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

לפי דיווחים של ABC, הצעת החוק אמורה לעלות כ-24 מיליון לשנה, היא תאפשר לנשים שכרגע לא יכולות להרשות לעצמן מוצרי הגיינה אלו, לשוב ולהשתמש בהם. סקר שערכה Plan International מגלה כי 12 אחוזים מכלל הנשים הצעירות משתמשות בתחליפים לא ייעודיים, במקום במוצרי הגיינה נשיים, ואחת מתוך שבע בנות נאלצו לשאול מוצר כזה מחברה מאחר ולא יכלו להרשות לעצמן לרכשו. הסקר חושף כי חמישית מהנסקרות החליפו למוצרים פחות מתאימים עקב העלות הגבוהה.

מוצרי היגיינה נשית בחנות פארם בגרמניה. ShutterStock
אלה לא מוצרי לוקסוס מפנקים/ShutterStock

לגבי השאלה איך יוחל החוק הזה על כל אישה וצרכיה השונים, יש מספר תשובות זמניות. רעיוםן אחד הוא לספק לכל אישה כרטיס מיוחד שיאפשר להן לאסוף את המוצרים שהן צריכות - המודל הזה בהשראת מודל אחר שמספק קונדומים חינם לקהילות מיוחדות.

מזכירת הקהילות איילין קמפבל מציינת כי שהתמיכה של המפלגות מכל צידי המתרס מאד עוזרת, אבל עדיין מתמודדים עם בעיות לוגיסטיות בהשקת הפרוייקט, ומוסיפה: "נמשיך לעשות את העבודה החשובה שאנחנו עושים, ונמשיך לקדם את הנושא ולהרחיב את המודעות בנושאי וסת, תוך עידוד הארגונים הגדולים לספק מוצרים חינם לנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully