נסרין קדרי. ניר פקין
ניר פקין

הלכו ממש רחוק: דברים הזויים שנשים עושות בשביל גברים

26.2.2020 / 8:00

לא רק על אוכל טעים, בגדים שאנחנו אוהבות ועל איפור עם נצנצים אנחנו מוכנות לוותר בשביל גברים - אנחנו מוכנות לוותר על הרבה יותר מזה, כמו למשל על מערכת אמונות שלמה. הליידי קייטי ספנסר התגיירה לאחרונה עבור בן זוגה - ומסתבר שהיא לא לבד

לאחרונה התבשרנו שהאחיינית של הנסיכה דיאנה, הלוא היא ליידי קיטי ספנסר, התחילה תהליך גיור. ולמה, אתן שואלות? ובכן, לא כי יש לה זיקה ליהדות וגם לא כי היא אוהבת את הריח של החלות של שבת. הסיבה היא כמובן גבר - גבר מולטי מיליונר, לייתר דיוק. הליידי התארסה למייקל לואיס, לא זה עם הבקבוק, אלא אחד בן 61, שמבוגר מאביה של קיטי ב-5 שנים. אולי קייטי החליטה לעבור גיור כי היא באמת מאוהבת מעל לראש, ואולי זה הכל בשביל הכסף, אבל מה שבטוח - היא לא לבד - יש עוד הרבה נשים מפורסמות שעברו תהליך גיור בשביל הגבר שלהן.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

שלא כמו אצל הנוצרים, שזה קצת מים וגמרנו, גיור הוא הליך מורכב, ארוך וקשה, לא יודעת מה אתכן, אבל עוד לא מצאתי גבר ששווה חצי מהטרחה הזאת, שלא לדבר על גבר ששווה בשבילו להחליף לחלוטין מערכת אמונות. תהליך גיור יכול לקחת שנה שלמה, והוא כולל קורס הכנה לקראת גיור, בו לומדים אורחות חיים יהודיים ומסורת יהודית, הפניה לדיון בבית הדין עם בקשה לגיור הכוללת מסמכים רבים (כי אין על פרוצדורה), קבלת מצוות (אחרי שלמדתן בדיוק מה הן), טבילה במקווה וקבלת תעודת המרה. אה, לגברים יש גם את העניין הקטן הזה של, אמממ... ברית מילה.

נשמע לי קיצוני. הקורס האחרון שעשיתי היה נהיגה מונעת, וגם זה היה הרבה מעבר למה שהייתי מוכנה לתת מעצמי. מתגיירות יקרות, לא הלכתן קצת רחוק בשביל גבר? אולי בני הזוג של המפורסמות ממש שווים את זה, ואולי יותר קל לפתוח שוב את הטינדר ולחזור לשוק הרווקים-רווקות - תשפטו לבד.

איוונקה טראמפ
א.ק.א הבת של. גם איוונקה בחרה להתגייר בטרם נישואיה לאיש העסקים היהודי, ג'ארד קושנר. קושנר מגיע ממשפחה יהודית מסורתית במיוחד, וכשהוריו שמעו על הזיווג הזה, הם לא ממש אישרו אותו כי הם רצו יהודיה כשרה. איוונקה לא ויתרה, ובשנת 2009 סיימה את תהליך הגיור, שבסופו הייתה יהודיה אורתודוקסית ממש כמו קושנר ומשפחתו. לא מספיק שהיא התגיירה, היא גם אימצה לעצמה את השם יעל. לשניים שלושה ילדים, שכמובן גדלים על טהרת היהדות, ואיוונקה אפילו שלחה את ביתה ארבלה בקיץ האחרון למחנה הקיץ הדתי-חרדי "קעמפ-מורשה". גם אם הייתי מתאמצת, לא הייתי עולה על שם טוב מזה.

יאנה יוסף
תכל'ס, אם כבר להתגייר בשביל גבר, שזה יהיה גבר כמו ציון ברוך. או ציון ברוך עצמו, עדיף. יאנה יוסף, בת לאבא יהודי לאמא נוצריה, גדלה והתחנכה במוסדות דתיים, עשתה שירות לאומי ואפילו חלמה על גיור לפני היחסים עם ציון ברוך. גם ציון עצמו לא דחק בה לעשות את זה, אבל כל האווירה בבית של הנחת תפילין כל בוקר ותפילת 'שמע ישראל, לפני השינה עשו לה חשק. היא אפילו התחתנה בשביל הגיור (ולא להיפך) כי פחות מתאים לרבנות לאשר גיור אם בן הזוג לא משתף פעולה. כיום לא רק שיאנה יהודיה, היא גם מסורתית, מתלבשת צנוע, שומרת כשרות ושבת ומברכת על האוכל. עודד מנשה, מאחוריך.

עוד בוואלה!

וידוי: הייתי זונה, אבל הכי טראומטי היה לעבוד בחנות בגדים

לכתבה המלאה

נסרין קדרי
נסרין הייתה בזוגיות ארוכת שנים (13 שנים ליתר דיוק) עם בן הזוג היהודי אביעזר בן מוחא, התארסה לו והחלה תהליך גיור. רגע לפני החתונה הכל התפוצץ, האירוסין בוטלו וגם הליך הגיור נקטע. בשנת 2018, בגיל 32, סיימה קדרי את הגיור, שאותו הוביל לא פחות מאשר הרב אריה דרעי, וכיום היא אפילו אוחזת בשם "ברכה". לא ברור למה קדרי, שנולדה למשפחה ערבית מוסלמית, סיימה את תהליך הגיור למרות ביטול הנישואין, אבל סגירת המעגל כנראה עשתה לה נעים, כמו גם הזוגיות שהגיעה בעקבותיו, עם כוכב הרשת "אופק המלאך". כן, יש דבר כזה.

לי לוי
ה-אקסית של יאיר נתניהו, זאת שהיה מוכן למכור לחברים שלו, לפי ההקלטות שפורסמו, התגיירה גם היא. לא בשביל יאיר, כמובן. הדוגמנית הדנית שהגיעה ארצה ב-2013, החלה להראות סימני חיבה ליהדות ורצון להתגייר די מההתחלה. מה גרם לה לעשות את זה ב-2019? בואו נגיד שזה קרה מאוד בסמוך להחלטה להתחתן עם בן הזוג שלה, המיליונר איתן נישולס, איש עסקים יהודי-ישראלי שמתעסק בתחום הבנקאות. לי לוי הסבירה שהיא רוצה שהילדים שלה יהיו יהודים, ושכל הסיפור הזה של יהדות ושמירת שבת גורמים לה להרגיש חיבור לדת ולמדינה. יאללה, מברוק.

זואי דשאנל
את זואי אתם מכירים מהסדרה "הבחורה החדשה", מהסרט "יס מן" או פשוט בתור "זאת שדומה לקייטי פרי בקטע מפחיד". בכל מקרה, אם חיפשתם את השחקנית זואי דשאנל, גם אותה תמצאו יושבת בעזרת נשים. ביוני 2015 נישאה דשאנל לבן זוגה, המפיק היהודי ג'ייקוב פצ'ניק, לא לפני שהמירה את דתה למענו. למרות שהתחתנה עם בטן הריונית, הילדה עצמה נולדה לאחר הגיור, מה שהופך אותה ליהודיה גלאט כשר. בני הזוג נפרדו שנה שעברה - היהדות דווקא נשארה.

דרו ברימור
דרו ברימור נראית כמו מישהי שנולדה יהודיה, אבל מסתבר שלא. אחרי שבגיל 13 כבר הספיקה לצאת משני מכוני גמילה, ובגיל 27 כבר הייתה גרושה פעמיים, בגיל 37 מצאה את שאהבה נפשה, ומסתבר שמדובר באיש העסקים היהודי וויל קופלמן. ברימור התחילה תהליך גיור כדי לגדל את שתי בנותיהם כיהודיות - היא ואפילו הסירה קעקועים בשביל הסיפור הזה. הם היו נשואים כמעט 4 שנים, ווהתגרשו מאז, אבל העיקר שהילדות למדו עברית ויודעות להגיד "אוי ווי", כי נשמע שזו מילה שעוד ישתמשו בה הרבה בהקשר לאימוש.

מרלין מונרו
אין ספק שהאישה שהפכה לסמל, מרלין מונרו, לא בדיוק משדרת ערכי יהדות, אבל היא בהחלט התגיירה בשביל הגבר שלה. מונרו, שהייתה בעלת רקע דתי פרוטסטנטי, החליטה להתגייר כמה חודשים לפני נישואיה למחזאי היהודי ארתור מילר, אי שם בשנת 1956. היא חשבה על זה עוד לפני, אבל החליטה סופית לעשות זאת לאחר הצעת הנישואין. הרב רוברט גולדברג, שהיה אחראי על ההליך של מונרו, סיפר שהיא אהבה את הרציונליזם של היהדות, האידיאליזם, המוסריות והקונספט של משפחה קרובה. מונרו התגרשה ממילר ב-1961, ושמרה על היהדות עד למותה, שהתרחש בדיוק שנה אחר כך, כתוצאה ממנת יתר של כדורי הרגעה. אולי משפחה קרובה זה לא הדבר האידיאלי אחרי הכל.

ליידי קייטי ספנסר שבוע האופנה מילאנו דולצ'ה וגבאנה. GettyImages
ישתבח שמו. הליידי קייטי ספנסר יהודייה כשרה ושומרת מצוות/GettyImages

הג'וינט של מרלין מונרו

רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully