קייטי פרי שמה דאודורנט. Giphy
Giphy

תראו אותנו שואגות: נשים שלא נתנו לחל"ת הקורונה לנצח

אופיר סגרסקי

23.3.2020 / 9:50

חצי מיליון אנשים הצטרפו למעגל האבטלה בשבועיים האחרונים, והמצב קשה ומפחיד. בנוסף לכל, כולנו תקועים בבית כמו מסכנים. בצד החיובי של העניין אם יש קהל שבוי, זה זמן מעולה להמציא את עצמך מחדש און ליין - כרגע בחינם, ובעתיד - אין לדעת

לא פשוט למצוא נקודות אור במציאות הכאוטית שקרסה עלינו השבוע, אך אחת המנצנצות שבהן, היא ללא ספק התושייה שפרצה מתוך המשבר הכלכלי. בימים בהם נראה שחצי מובטלים וחצי בחל"ת, אבל הנשים שביננו פורחות. אם תגללו את הפיד תגלו בכל פינה רעננה מטפלות, אופות, קוסמטיקאיות, מרצות, אמניות ומדריכות שהחליטו להקדיש את זמן האבטלה שלהן למתן שיעורים ושירותים חינמיים דרך רשת. פתאום, כל מי שבקיאה ברזי לק-הג'ל הביתי הופכת למדריכה, וכמוה גם מי שלמדה בשנה האחרונה לצייר מנדלות או לפחות לצבוע בין הקווים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

צחוק בצד - התעוזה הזאת מעוררת הערכה. הנוכחות הנשית בשוק הסמי-תעסוקתי פורחת מתמיד, ויכולה אף לשפר את מצבנו בשוק התעסוקה האמיתי. נו, זה שמרוויחים בו כסף. אז לפני שאתן יוצאות לבזוז חנויות, הנה כמה אופציות תעסוקתיות שהצמיחה מגיפת הקורונה, ויסייעו לך להעביר את התקופה הקרובה בצורה קצת יותר מעניינת, מרגיעה ומשתלמת.

מדריכת כושר

מה
אם בורכת בהכשרה בתחום הדרכת הכושר הגופני, מנפי אותה להדרכות וידאו חינמיות. קודם כל, בשביל עצמך. ההבטחה לקיים שיעורי כושר בימים ושעות קבועים לפני קהל צופים, תחייב אותך לשמור על הגוף והנפש שלך מפני ניוון הספה והנטפליקס. כמו כן, תרגילי היוגה או הזומבה שתעניקי לזולת בחינם עכשיו, עשויים להניב רווחים בעתיד. הקפידי על קשר עם הקהל כדי לקנות לך צופים קבועים שיהפכו ללקוחות נאמנים עם שוך המגיפה.

איך
יש לך פרופיל בפייסבוק? אינסטגרם? זום? משהו? יפה. כל שנותר לעשות הוא לעדכן על גבי הפיד שלך (בפייסבוק מומלץ לפרסם גם בקבוצות יעודיות) את השעה והיום שבהם יצולם השיעור. ימים ושעות קבועים (למשל, מדי יום ב-10:00) יקלו על הקהל שלך להתמיד בשיעורים. שיעורים באפליקציית הזום ודומותיה יאפשרו לך לצפות במשתתפות תוך כדי שיעור ולתקן אותן, יתרון שלא מתאפשר בפלטפורמות ה-Live של פייסבוק ואינסטגרם. מצד שני, עם כל הכבוד למעמד החדש של Zoom, הפייס והאינסטה הן עדיין הרשתות החברתיות הפופולריות, החזקות והשימושיות ביותר לשידור תכני לייב ארוכים. בפייסבוק, תוכלי לשמור את הסרטון עם סיום הלייב על גבי הפרופיל שלך לטובת המפספסים, שיוכלו ליהנות מהתוכן מאוחר יותר.

קהילת כושר עם הרבה לייבים
"בוסט" לייב של רוני דואני

בשלנית ביתית

מה
אם יש משהו שמגיפת הקורונה לימדה אותנו על כלכלה, זה ששני המקצועות הכי שורדים בעולם הם רופא ושליח של וולט. עורך דין זה נחמד, פשוט פחות הכרחי במקרה של אפוקליפסה. אנשים לא רק מוכרחים לאכול כדי לשרוד, הם גם חרדים ומשועממים, ולכן אוכלים יותר מאי פעם. לנישנוש הכרוני מצטרפת חרדת סופרמרקטים, וכך שוק המשלוחים משגשג מתמיד. כאן זו בדיוק הנקודה בשבילך לשלוף את כישורי הבישול שלך ולהתחיל להציע מזון במשלוחים לכל דכפין. טיפ למתקדמות: בתל אביב יאהבו כל מה שתכינו אם זה מגיע במשלוח. באמת. לא בגלל הקורונה, ככה זה ברגיל. אם את יודעת להכין טוסט, זה מספיק כדי להכריז על מפעל מזון חדש. וככל שהסטנדרטים שלנו נמוכים, פליז - נא לבשל עם כפפות.

איך
האפליקציה האולטימטיבית לשיווק אוכל, היא מן הסתם האינסטגרם. כפי שאנחנו אוכלים עם העיניים, אנחנו משלמים עם העיניים. לכן, חשוב לא רק למלא את הפיד בתמונות אוכל, אלא גם לוודא שהצילום מקצועי ומחמיא למנה. באין אפשרות להזמין הביתה צלם/ת מקצועית מדובר במשימה מאתגרת יותר, אבל גם באמצעות הסמארטפון שברשותך תוכלי להשיג תוצאות סבירות עם הזווית והתאורה הנכונה. מומלץ להיעזר לצורך כך במדריכי צילום לפשוטות וכן במגוון האפליקציות הזמינות לעריכת תמונות. זה נשמע ניג'וס, אבל כאן בדיוק עובר הגבול בין ספגטי בולונז מעורר תיאבון לעיסת גופה מעוכלת.

פסיכולוגית/מטפלת

מה
דווקא בתקופה הזאת מטפלים, מאמנים אישיים, ואפילו הילרים יכולים לפרוח. אפשר כבר לשמוע על מטפלים ומטפלות שעברו למתכונת סקייפ. לכאורה, נפתרה הבעיה. אבל מה לגבי מטופלים שנשרו עקב המשבר הכלכלי? רבים מהמטופלים לשעבר שרויים בימים אלה באפיסת כוחות, יאוש וחרדה כלכלית שטיפול פסיכולוגי ב-400 ש"ח לאו דווקא יסייע כנגדה. זוהי בדיוק קבוצת האוכלוסיה שתשמח לקבל ממך טיפולים חינמיים לתקופת המשבר, וגם לשלם עליהם אחריה, במידה והטיפול יתגלה כמוצלח. רוצה לומר - המטופלים יגיעו כי חינם, וימשיכו כי טוב. עד שמוצאים פסיכולוגית טובה, נשארים איתה. כמו כן, זו תהיה יוזמה פשוט מדהימה מבחינה אנושית ותגרום לך לאהוב את עצמך. אבל אם את פסיכולוגית, את לא צריכה שנסביר לך את זה.

איך
פרסמי פוסט בקבוצות של פרילנסים, "לרגל ימי הקורונה" וכו', ובהצלחה עם מאות הפניות באינבקוס שלך. כדי לא להישמע מפוקפקת, מומלץ לפרסם דרך עמוד פייסבוק מקצועי (אם יש לך מספיק עוקבים, אפשר להסתפק גם בפרסום על גבי העמוד עצמו) או בתוספת לינק לאתר הכולל את קורות חייך.

מדריכת ביוטי

מה
לא ברור אם זה תוצר של הרגל, שיעמום או דרך לשמור על צלם אנוש בזמן קטסטרופה - אבל נשים ממשיכות לטפח את עצמן ובגדול. לראייה הלייקים שעודם מתגודדים בהמונים סביב צמד המלים "לק-ג'ל". אם תעשיית הביוטי מצליחה לשרוד את הקורונה, היא תשרוד הכל. זה בדיוק הזמן למנף את כישורי הטיפוח שלכן, לפתח אותם או לייצרם יש מאין, בעזרת מדריכים של ההולכות לפניכן. חנויות הפארם, לשמחתכן, עדיין לא סגורות, וזה הזמן למלא המזווים בשלל מוצרים מיותרים לחלוטין שעשויים להשיב אליכן את הכסף ברגע שתתבססו כקוסמטיקאיות מן המניין.

איך
מלאי האינסטה בתמונות ציפורניים ענוגות, איפור או שיער. הצמידי את ההשטאגים הנכונים, קראי להכל "מראה נועה קירל" ומכורות הביוטי כבר יבואו בהמוניהן. במקביל, סטוריז הדרכה כמו אין מחר. בהם מתבקש לשבץ לינק המוביל להזמנת מוצרייך (אם יש) או קביעת פגישה ליוני, והרי לך עסק.

אמנית סולידרית

מה
הרי את אמנית ממילא, ואין לך ברירה אלא להמשיך. מרבית האמנים פרילנסים, ונדפקים עמוק יותר בתחת מכולם. מפתה להתמסר למחשבה המדכאת הזו ולהפוך לגוף אחד עם הספה, אבל ככל ששוקעים, כך קשה יותר לקום. המשך היצירה ופרסום היצירה חשוב לא רק לאיזון הנפש, אלא גם כדי לשמר את המותג שלך ולהבטיח שבסוף התקופה הזו יזכרו שאת קיימת. בו בזמן, את יכולה להיות רגועה: כולנו מרגישים כרגע כאילו אף אחד לא זוכר שאנחנו קיימים. אם את לא אמנית ממילא, עזבי את מה שכתוב כאן - אמנות לא תשתלם לך כלכלית בשום צורה.

איך
הסולידריות היא חלק חשוב בכותרת הזו, ולא בכדי. עכשיו, יותר מתמיד, על האמן לצאת מעצמו. השקת השיר על ילדותכן בצל הורים גרושים, נגיד, תצטרך לחכות. זה הזמן להפעיל את הגלגלים כדי לחשוב איך להגיב למצב באופן יצירתי, אקטואלי ואכפתי, שיעורר את הקהל שלכן רגשית ויביא לתגובות ושיתופים. דוגמה מצויינת לעשייה כזו היא אדיר מילר, שיבצע הופעה שלמה לייב, ללא קהל, לרגל אילוצי התקופה. כדי לפנות לקהל רחב בשידורי לייב תוכלו להיעזר באתר במבהסלושן שמחבר בין משדרי לייב לצופים.

אלמוג שור והחבר שלה

מפעילת ילדים

מה
משפחות ישראליות נמצאות עכשיו על סף נקודת רתיחה. ישראלים אוהבים ילדים ואוהבים להביא אותם, אבל אף אחד מהם לא תיכנן להישאר לצדם כל כך הרבה זמן בחלל סגור. כאן את נכנסת - כדי להיות המלאך המושיע. אם רק תספקי לילדי ישראל חצי שעה של הסחת דעת לייב, היי בטוחה שההורים שלהם יזכרו אותך לטווח ארוך. תוכלי לקחת השראה מהקומיקאי דני קמושביץ שמקריא סיפורים לילדים לייב, או מהמאייר איליה חרומוב שמכין דפי צביעה לילדים ומחלק אותם להורים בחינם. אם את עוסקת בתחום שקשור לילדים, איור או במה, עיסוקים כאלה בהחלט עשויים להגביר את החשיפה אלייך ושוב, ולהקל על משפחות הקרובות למצב של להתקשר לרווחה, ולגלות שהיא לא עובדת.

איך
הפיצי הבשורה בקבוצות פייסבוק, פורומים ודפים להורים. במידה והלכת על הפעלה לייב, החליפי את לוק ה"לא התקלחתי שבוע" ב"מתוקה ושטותית", פתחי המצלמה והרי לך שלאגר.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully