קורונה. מתוך סרטון משרד הבריאות, צילום מסך
צילום מסך/מתוך סרטון משרד הבריאות

תכירו, "הפנים של הקורונה": המגיפה שהצילה לה את הקריירה

24.4.2020 / 9:58

כולכם מכירים את סרטון ההדרכה של משרד הבריאות, אבל אף אחד לא יודע מה הוא עשה לקריירת המשחק של שחר מלכי. היא קוראת לעצמה בצחוק "הפנים של הקורונה" ומקווה שמישהו יזכור את הפנים שלה גם כשיפסיקו ללכת ברחוב עם מסיכות

סרטון מסיכה שחר/שחר מלכי

בסרטון: הגרסה המקורית של סרטון משרד בריאות, אותו צילמה מלכי בסלון ביתה

את שחר מלכי אתם אולי לא מזהים מיד, על אף שביליתם בחברתה די הרבה לאחרונה. הפרזנטורית החדשה של משרד הבריאות או "הפנים של המגיפה", כפי שהיא אוהבת לכנות את עצמה, הפכה בשבוע האחרון לשומרת ההיגיינה הרשמית של ישראל. עם חזות מצודדת, קול מרגיע ושיניים צחות, מלכי גורמת למושג "נתזים טיפתיים" להישמע כמעט לא דוחה. אבל אל תתנו לטון הבוטח הזה לבלבל אתכם - המציגה אינה רופאה.

אז מי היא שחר מלכי, וכיצד התפוצצה בבת אחת בשמי ישראל? כדי לגלות את מלכי האמיתית, בת 28 מתל אביב (קדימה במקור), פניתי למערך התחקירנים שלנו. אבל הוא לא קיים, ומלכי כותבת למדור הזה. אז התקשרתי אליה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"בסיום התואר שלי עשיתי סרטון לאגודת הסטודנטים", היא מספרת, "ובתקופה הזו היה מאוד חזק 'הישראליות'. הבמאי של הישראליות ראה את הסרטון, שאל אם אני רוצה להצטרף, כמובן שרציתי. עכשיו הוא התקשר אליי ואמר שהוא עושה סרטונים למשרד הבריאות, ושאל אם אני רוצה להדגים איך שמים מסיכה. אמרתי 'יאללה, מגניב'. אז הישראליות זה בעצם מה שהצית את התקווה שלי לעולם המשחק, והנה אנחנו סוגרים מעגל".

איך משפיעים עלייך הסרטונים? את מרגישה צורך להוות דוגמה אישית?
"אני לא בהיסטריית קורונה. זה לא שאני עכשיו מלקקת אנשים ברחוב, אבל משתדלת לשמור על אווירה טובה. ועכשיו אם אני יוצאת החוצה אני אומרת לעצמי רגע, אני צריכה מסיכת קורונה ולא רק זה, לפי הכללים שהצגתי".

עם הגומיות והכל? זה עובד?
"האמת, זה קצת כואב באיזשהו שלב. אבל זה לא חד פעמי, וזה הכי חשוב לי".

מלכי מתגלה כאדם חצוי. כלפי חוץ, היא מציגה חזות שמחה, חיונית, רגועה, אבל מאחורי האזניים - כואב. הפיצול הזה יתגלה אחר כך קצה הקרחון.

"כשעשיתי תואר בתקשורת, לא ידעתי בדיוק מה אני רוצה להיות", היא מודה. "כשסיימתי, אמרתי לעצמי שאם אני לא אנסה את הכיוון של משחק אני לא אסלח לעצמי. אז התחלתי ללמוד ואני עוד לומדת משחק ב'טכניקה', שנה שלישית. התחלתי לעבוד שם איתם מאחורי הקלעים, הרשמות, מיילים. חוץ מזה אני עיתונאית, וזהו. גרה עכשיו עם בן הזוג שלי. הוא גם פרילנס שעובד מהבית, הוא אמן חושים. אז המצב לא כזה שונה. הוא לומד עכשיו לתכנת, אני מפתחת את המשחק, אז כל אחד מתעסק לרוב בשלו".

אמן חושים שעובד מהבית, שחקנית שהיא עיתונאית, זוגיות בזמן הסגר שמצליחה לתפקד - והסיפור של שחר מלכי מתחיל להיות מבלבל. לדבריה של מלכי, היא מבולבלת לא פחות מאיתנו.

"בגלל שאני עצמאית ולא עומדת בקריטריון של אף קצבה, המצב לא לטובתי", היא חושפת, ומתנחמת בכך שככל הנראה אין עצמאי שכן עומד בקריטריונים. "אז משתדלת להקפיד על הוצאות נמוכות, ולפתח את עצמי בתחום של המשחק. מקווה שלפחות אשאר קצת בסטייט אוף מיינד. במקרה הכי גרוע, שיעשעתי קצת את עצמי ואת חברים שלי. בינתיים אני מעבירה את הזמן בלעשות שטויות מול המצלמה, סרטונים מצחיקים, עם ובלי קשר לקורונה".

התחלת לחשוב מה יקרה איתך ביום שתסתיים המגיפה?
"זה קשה לי, אני מודה. אני אשמח שימציאו עוד הנחיות. אולי עוד חפצים לצאת איתם מהבית. מה עם משקפת? או בלוני חמצן?".

השחקנית הצעירה חשה שדקות התהילה שלה קצובות בזמן. לדבריה, עוד לא הספיקה לקטוף מפירות ההצלחה - אף אחד לא מזהה אותה ברחוב, כי אין אנשים ברחוב. "אני גם עם מסיכה רוב הזמן, גם בסרטון וגם מחוץ לבית", היא מוסיפה. "אבל אבא שלי מתרגש מחדש כל פעם שרואים אותי בטלוויזיה ומתקשר אליי לספר לי משום מה בכל פעם שזה משודר".

מלכי מתייחסת לסרטון המשופץ, שהופק באולפן. אבל לפניו, בתנאי גרילה - הופק סרטון מוקדם יותר. הסרטון שהתחיל הכל. "הכל קרה נורא מהר", היא משחזרת. "בגלל שהוציאו הנחיות מהיום להיום, ביקשו ממני לעשות את הסרטון הראשון מצולם מהבית. עשיתי את זה מהטלפון, הכי פשוט, והעלו את זה לפייסבוק. באותו ערב עלתה בוויינט תמונה של ביבי ולצידו תמונה של שחר מלכי בסלון ביתה".

את מרגישה בת מזל על ההופעה הזאת? אמנים נרקבים בבית.
"פותחים עיניים, בטח. חבר פירסם פוסט 'המרוויחים הגדולים מהקורונה' והיו שם ביבי, סופרפארם ושחר מלכי".

לחבריה, נדמה שמלכי על הגל. היא פצחה את השיטה, כמו שאומרים, קשרה את הגומיה. אבל בין ארבע קירות, אמנית הבנדנות תוהה איך לסגור את החודש. "ניסיתי ללמוד תכנות, אבל פרשתי מאוד בהתחלה", היא מודה. "אמרתי, יום יבוא ואני אצטרך לאכול גם, אז אולי כדאי ללמוד מקצוע, אבל זה לא הלך. אז אני עושה ספורט. יוגה, אימון פונקציונלי. אימון שניים ביום משיעמום ושנאה עצמית".

אז החיוך הזה בפרסומות, הכל מזוייף. את אדם קודר.
"תכתבו, שחר מלכי מסתתרת מאחורי מסיכות".

מה אנחנו עוד לא יודעים עלייך?
"אני מנקה את הבית באובסס, רק כדי שיהיה לי במה להתעסק, מנקה דברים שלא קיימים. זה גם מקצוע לאחרי, לא?"

מה החלום?
"להשיק ליין מוצרים לקורונה, שיכלול מסיכה, כפפות, אלכוג'ל וחישוק נייק בקוטר של שני מטר. הכל עם מיתוג שלי כמובן. ולמכור מלא לסינים, או לעשות סרטוני הסברה למקרה של אפוקליפסת זומבים, כדי להיות מוכנים להכל. אבל ברצינות, להיות שחקנית קומית ומנחה, ואני מוכנה לעשות כמה סרטונים שצריך בשביל זה."

אפילו סרטון פארודיה יש...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully