חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

התחזית: המפסיד הגדול בסופ"ש זוגות של חתונה ממבט ראשון

5.5.2020 / 22:13

גם בחיים האמיתיים אם תשימו יותר משני זוגות אחד מול השני לבירה, הם יתעסקו במשך רוב הזמן בהשוואות מי מהם זוג יותר מוצלח, ובחתונה ממבט ראשון על אחת כמה וכמה. אז מה יקרה בסופ"ש הזוגות? הנה התחזית שלנו

חתונמי 10/מערכת

סופ"ש זוגות - צמד מילים שמייצג פעילות לא מזיקה בצימר איכותי, נכון? אז זהו, שלא. כל מי שמכיר יודע שמדובר ברגע המכונן ביותר מאז ירח הדבש, ובלא פחות מתחרות אכזרית שמטרתה לקבוע "מי הזוג הכי טוב" בתוכנית. זה לא מוצהר כמבחן, ואף אחד לא קורא לזה מבחן, הם פשוט סומכים על האופי האנושי שייקח את זה לשם, אוטומטית. ובצדק.

אפילו שלא במסגרת התוכנית, כשמפגישים זוגות לבילוי משותף, מעבר למילים שנאמרות בקול רם, ההתרחשות הקרדינלית הנוספת שמתחבאת בין השורות היא התחרות הזו, שבה כל זוג בוחן את הזוגיות של האחרים לעומת זו שלהם, וכשאני אומרת "זוג", אני מתכוונת כמובן לנשים. למרבה הפלא, למרות חיבתם של הגברים להשוואות באופן כללי, בזוגיות דווקא הנשים הן התחרותיות יותר - היא תבדוק כמה הם נוגעים אחד בשני, כמה הם מאוהבים וכמה הוא קשוב לאישה שלו, ואחרי המפגש גם תחלוק איתו את מסקנותיה, ותפסוק עד כמה הזוגיות של הזוג השני טובה או גרועה יותר מהזוגיות שלהם.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ואם ככה זה בחיים האמיתיים, למה שזה לא יהיה ככה בסופ"ש הזוגות? זה בדיוק אותו דבר, למעט שני הפסיכולוגים שיושבים ומפקחים על הדינמיקות מחדר הבקרה המעט קריפי, כולל הפערים. לקראת הפרק בסופ"ש (למרות שמי יודע מתי הוא באמת ישודר - אני כבר הפסקתי לסמוך עליהם מזמן) קבלו תחזית לסופ"ש הזוגות - דניס והדר, רוני ונעם, דנית ואמיר, דובי ואריק, מור ומאור והגר וניר ראש בראש: מי יצא מחוזק מהאירוע ועבור איזה זוג זו כנראה תהיה נעיצת הפגיון האחרונה?

מקום ראשון: הזורמים
רוני ונעם מגיעים לגמרי מוכנים לסופ"ש הזוגות, והולכים להיות מושא הקנאה של השאר, אפילו של דניס והדר, שגם הם זוג חזק. כמוהם, גם נעם ורוני עברו כמה שיחות קשות, דילגו מעל מכשול הגובה ומכשול הכסף, ואפילו קרה שנעם התלונן על רוני פעם אחת ולא ההיפך. מערכת היחסים ביניהם מאוזנת וטובה, ואפילו רוני כבר מודה שיש לה רגשות עוצמתיים, עד כדי כך שהרשתה לעצמה להגיע למפגש הזוגות עם עקבים - אם עניין הגובה ואיך שהם נראים כלפי חוץ כבר לא מעסיק אותה, כנראה שהרגשות שלה התגברו על שאר הריג'קטים, וזה סימן מעולה. זוג הזורמים שלנו בוודאות יצאו מחוזקים מסופ"ש הזוגות, הם הגיעו לשם חזקים, אינטימיים, במצב רוח מרומם, נוגעים אחד בשני כל הזמן, ונראים כמו שני אנשים שמכירים זה את זו היטב. שניהם חברותיים, לשניהם יש מספיק ביטחון עצמי כדי לא להילחץ אם מישהו מהם "ינטוש" את השני לרגע כדי לדבר עם אנשים אחרים, ובעיקר יש ביניהם את הדבר הזה שיש בין בני זוג טובים - סוג של עולם משותף שהוא רק שלהם, שלמסתכל מבחוץ נראה כמו סוד שרק הם יודעים.

המכשול: לא קיים. איך שאני רואה את זה, הם מגיעים לסופ"ש כל כך חזקים שכמעט כלום לא יכול לערער אותם, חוץ מעלבון קשה או שנעם יתפוס את רוני במיטה עם מאור. מלבד סצנריו קיצוני כלשהו, כלום לא יזיז להם, כי שני אנשים שלא עבדו כבר חודשיים ומגיעים נטולי סטרס, שזופים, מאוהבים ומצחקקים, זה שילוב מנצח שאף אחר לא יכול להתחרות בו.

מקום שני: הפולנים
דניס והדר הם ללא ספק זוג עם דינמיקה של זוג ועם בעיות של זוג. הם לא מתעסקים בשטויות, ואפילו עברו לשלב שכל פולניה טובה אוהבת - היא יכולה לדרוש ממנו שישנה תוכניות בשבילה, אפילו באיומים, והוא, משום מה, יסכים. ההישגים שלה מרשימים, ללא ספק. לגרום לו להתחייב אליה ברמה של להבטיח לה שהיא עוברת לגור איתו אחרי התוכנית? כבוד. ממש. דניס והדר כבר עברו את השלב המביך ומאחר והם כבר מזמן עושים סקס יש להם פז"מ בנינוחות שבאה איתו, אחלה אינטימיות, והם נהנים זה מחברתו של זו ויכולים גם להיות ביחד רק שניהם (וצלם, סאונד-מן ובימאי) ולא להרגיש שמשהו חסר.

המכשול: אנשים אחרים. נשאלה השאלה האם הדר צברה מספיק ביטחון כדי שהם יוכלו לבלות עוד אנשים, כי להזכירכם, היו ביניהם מריבות קטנות שעסקו בהתנהגות של דניס בחברה. פעם ראשונה עם התייר בירח הדבש, ופעם שנייה עם השף בסדנת הבישול האיטלקי. אמנם מאז האבחנה של יעל שדניס ממשיך להתאמץ להיות מקובל כי התרגל לעשות כך מילדות, לא שמענו תלונות, אבל מצד שני, בניגוד לזוגות האחרים, גם לא ראינו את הדר או דניס עושים מפגשי חברים, ואולי זה לא מקרי. לא יפתיע אף אחד אם גם בסופ"ש הזוגות הדר תחטוף סיבוב כי דניס מסתדר יותר טוב ממנה כשיש עוד אנשים בסביבה בעוד היא עדיין זקוקה להיצמדות שלו אליה לצורך תמיכה מורלית. אם הוא יחזור להתנהג כרגיל בחברת אנשים זה יכול להפיל אותם, ואחרי שזה נאמר, גם אין לי ספק שדניס ייקח את זה בחשבון ויתנהג בצורה מאופקת מהרגיל, ויקפיד לתת מקסימום יחס להדר כל עוד היא לא תתארגן על מישהי לדבר איתה. למה? כי הוא חכם, ואת המוקש הזה הוא כבר מכיר מספיק טוב כדי לא לדרוך עליו.

מקום שלישי - הדרמטיים
לא יודעת מי ייעלב ממי בסופ"ש הזה, אבל מישהו בטוח ייעלב, מישהו בטוח ייסגר, ומישהו בטוח יתלונן שלא רואים אותו. לא לגמרי ברור אם הגר וניר כבר היו במיטה, אבל אעז להסיק מתוך החיבוקים המהוססים ומהעובדה שהוא עדיין מבקש רשות להחזיק לה את היד, שזה לא קרה. בניגוד לזוגות המוצלחים יותר בתוכנית, הגר וניר מגיעים כשהם מדשדשים בסוגיות בסיסיות של תקשורת. חלק גדול מהזמן הוא לא יודע למה היא נסגרת, חלק מהזמן גם היא לא יודעת למה היא נסגרת, והם מבלים את זמנם במירוץ מתיש שמטרתו להגיע אחד אל השני, כי שניהם באמת רוצים, אבל הבעיה היא שזה מירוץ משוכות, והם לא מצליחים לעשות שלושה צעדים בלי להפיל אחת, בדרך כלל על בהונותיו של בן הזוג. הזוגיות של ניר והדר היא מסיבת אוקוורד מתמשכת - הם כל כך מתאמצים ומזיעים כדי להבין אחד את השני, שלא בטוח שתהיה להם מספיק אנרגיה כדי להכיל גם אחרים.

המכשול: הפער בין הרצון שלהם להישאר אותנטיים לבין מראית העין. ברגע שהם יצטרכו להציג לראווה את הזוגיות שלהם, ובכן, לא יהיה כל כך מה להציג. בניגוד לפסיכולוגים, הזוגות האחרים לא באמת יודעים מה הבעיות הנפשיות של כל אחד מהם - הם רואים רק את המוצר המוגמר - זוג לא מתפקד שלא מצליח להתקדם. לדעתי ה"כישלון" למראית עין מאד יציק להגר שבטוח רצתה להיות במקום קצת יותר מתקדם עכשיו. זה יפריע גם לניר, אבל הוא לא יודה. היא תנהל איתו שיחה, ואם השיחה הזאת תהיה מספיק קשה ומישהו מהם יבכה, אולי הם ישכבו סוף סוף ונתקדם משם. אינשאללה.

מקום רביעי: הנשואים
דנית ואמיר נראים כמו זוג נשוי מסדרת טלוויזיה אמריקאית - זוג עם בעיות במיטה שקרו אחרי עשור יחד ושני ילדים. מילא אם הוא היה אומר מראש שהוא לא רוצה לישון ביחד עד שהוא ירגיש קרוב אליה, אבל קודם לשכב איתה ואחרי כן לסגת למיטות נפרדות, זה כבר ממש מעליב, ודנית הרבה פחות "גיבורה" ממה שהוא חושב - היא לא באמת התגברה על הפגיעה. וזה לגמרי מובן. אמנם הוא מתפקד כבן זוג גיי נפלא - עושה עבודות בית, מטייל עם הכלבה ומביא מתנות מתחשבות - אבל דנית רוצה בן זוג שחושק בה, לא שותף לדירה שגם עושה כלים. הברקס הזה הרג לה את המומנטום וגרם לה לאבד אמון במערכת היחסים. בדרך לסופ"ש, ברכב, אפשר לשמוע אותה עוקצת אותו שאין לו לב, ומביעה פליאה על זה שהוא 'לפעמים מצליח להיות חמוד' כשגילתה שארז לה כיסוי עיניים בלי שביקשה. היא קצת נשמעת כמו אישה מרירה שמנסה לתקן מערכת יחסים שבליבה היא יודעת שאבד עליה הכלח - היא לא רוצה להרוס את המשפחה ולהפריד את הילדים מאבא, אבל היא גם לא מתכוונת לחיות ללא תשוקה וכבר מתחילה לפזול הצידה.

המכשול: בניגוד לאמיר, שרק רוצה לדבר עם הזוגות האחרים ולברר איך הם התגברו על מכשולים במערכת היחסים שלהם, דנית כבר התייאשה ולא מודה בזה, וברגע שהיא תראה את הדינמיקה מלאת המגע בין רוני ונעם ובין דניס להדר, יברח לה התוכי סופית. אני מהמרת שבסופ"ש הזוגות הזה דנית סוף סוף תקלוט שהוא לא רוצה אותה באמת, ותפסיק להיות נחמדה כל כך. אולי היא לא תריב איתו בגלוי, כי היא עדיין בחורה נחמדה, אבל אם הוא לא ינצל את העובדה שיש בחדר מיטה זוגית ויעשה משהו, אני לא אתפלא אם הוא יקבל קצת סיילינט-טריטמנט והרבה כתף קרה.

מקום חמישי: המאוכזבים
מה שטוב בדובי ואריק זה שהם כל כך נטולי ציפיות מראש, שאף אחד מהם לא ייקח את השני יותר מדי קשה וכפי הנראה הם יבלו היטב בסופ"ש הזה. דובי כבר יודעת שאריק לא מתאים לה ולא יתאים לה גם עוד שמונה חפיסות קלפים, וגם אריק לא ממש מצפה לכלום - לראייה מבצע הפרדת המיטות הנמרץ שהתרחש בשנייה שנכנסו לחדר. לא רק שהוא הפריד את המיטות, הוא שאל את דובי אם היא רוצה שהוא גם ישים משהו באמצע. מה, מה תשים באמצע? עוגה בחושה ענקית? מצד שני, דובי ואריק מגיעים לסופ"ש הזוגות במצב רוח טוב ועם יתרון שאין לזוגות האחרים - אפס ציפיות. דובי תפתח לזוגות בקלפים, אריק ייתן להם עצות נדל"ן, ושום דבר בדינמיקה שלהם לא יתקדם ולא ישתנה. מה שברצלונה לא עשתה, הצימר בטוח לא יעשה. במידה ודובי לא תקטוף איזו כלנית נכחדת, כמובן.

המכשול: האגו של אריק. לאריק נורא נורא חשוב איך הוא נראה מבחוץ - זו הסיבה שכל כך קשה לו עם ההתנהגות החופשית מדי של דובי, וזו גם הסיבה שהפריע לו כל כך שהיא לא באה ליום ההולדת שלו - לא כי הוא כל כך רצה שהיא תהיה, אלא כי הוא אמר לחברים שהיא תבוא, והושפל כשהם נוכחו לדעת שהיא לא שמה עליו. הוא היה מעדיף להגיע לסופ"ש עם בת זוג אמיתית ולא עם בת לוויה אטומה ומרוכזת בעצמה, שמידת הרומנטיקה ביניהם משולה לזו של קשיש עם האחות הסיעודית שהוקצתה לו מביטוח לאומי, ויכול להיות שלהיחשף בקלונו מול הזוגות האחרים יגרום לו לכעוס ולהוציא את זה על דובי.

מקום אחרון: הגרושים
מור ומאור לא נראים כמו זוג. אפילו לא כמו חברים. גם לא כמו זרים - הם מזכירים זוג גרוש שמנסה להיות באותו חדר בלי להרוג אחד את השני. מור עדיין תקועה בתוך הקונפליקט שלה, שבמסגרתו היא מחפשת גבר שייקח ממנה את המושכות וייתן לה רגע לשים את הראש. זה לא קורה, כי היא כל כך טורחת להסוות את החלקים הפגיעים שלה בהפגנות בלתי פוסקות של קשיחות, שאף אחד בעולם הזה לא יכול לנחש שזה מה שהיא רוצה. היא כל כך עסוקה בלהתבטא בקולניות בכל הזדמנות, לשים גבולות, ולהילחם בכל רמז של מה שהיא רואה כחולשה המביכה שלה, שלמרות המונולוג המרגש שלה שלגמרי האמנתי לו - עם מאור זה לא יכול לקרות. הוא מעיד על עצמו שהוא לא יכול לפתח קרבה לפני שיש מגע, מה שבחיי הלילה התל אביביים לא מהווה מכשול - סבירות גבוהה שכל ערב שני הוא לוקח מישהי הביתה אחרי כמה צ'ייסרים, מישהי שלא דורשת ממנו אינטימיות, חברות, או להתקשר אליה למחרת. אולי הוא בחור טוב שמחכה שיגלו אותו, אבל מוכנות לזוגיות אני לא רואה אצלו, ובטח שלא עם הבחורה הכי סאחית בעולם, שלא מוכנה לשתות משהו שיטשטש אותה מספיק כדי לעשות מעשה שאולי היא תתחרט עליו. כדי להכיל את מור דרוש מישהו כמו ניר, עם קיבולת-על, או כמו דניס, שיש לו את היכולת לראות מעבר למילים שיוצאות לה מהפה. למאור אין את אף אחת מהיכולות האלה, ובשלב הזה, גם לא רצון לרכוש אותן.

המכשול: מצחיק להגיד 'מכשול' כי מראש זה היה גמור, אבל הספיק לראות את המפגש עם רוני ונעם כדי להבין שהם יצאו בטראומה מהסופ"ש. רוני ונעם הם הזוג שהכי מבאס לפגוש ראשון, וההיפך הגמור מהם. מאור הרגיש כל כך לא נוח שהוא לא יכול היה להפסיק לדבר על השיזוף של נעם - (מה אתה דרמטולוג? תירגע, בן אדם) ומור הייתה המומה מזה שהם צוחקים, נינוחים, ונוגעים - עד לרמה שחשדה בהם בהסתממות. כי אם לה, בחורה כל כך כיפית וזורמת (לטענתה) זה לא קרה, אז לא מקובל עליה שלזוג אחר זה קרה. אמנם כשהיא תכיר את דנית ואמיר היא תבין שמצבה לא כזה גרוע, אבל הסימן האדום של הכאפה מהמפגש עם רוני ונעם יישאר על הלחי שלה ליומיים הבאים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully