חרדה. ShutterStock
ShutterStock

זה לא אומר שהוא לא נמשך: מה עושים כשיש לגבר חרדת ביצוע

26.5.2020 / 9:12

חרדות ביצוע הן בעיה נפוצה בקרב גברים בכל הגילאים, והרבה מערכות יחסים נגמרות על הרקע הזה - אז זה לא אומר שהוא לא נמשך אלייך, וזו לא בעיה שאין לה פתרון. ענת בירן פרוסט מסבירה מה עושים. האזינו

פודקאסט חרדת ביצוע/מערכת Sheee

חרדות ביצוע אצל גברים הן עניין נפוץ, והמצב החמיר מאד בעשור האחרון. נשים רבות נתקלות בגברים עם הפרעות חשק, בעייה להגיע לזקפה או לשמר אותה. ענת בירן פרוסט, מטפלת מינית מוסמכת ומטפלת בפסיכודרמה הגיעה לאולפן כדי להסביר מה זה בדיוק אומר, ומה עושים כשזה קורה - לו, או לכם. "הבעיה מתחילה כשבדמיון של בחור שמתחיל לצאת עם מישהי, קיימות ציפיות לא ריאליות לביצועים מאד מסוימים." אומרת בירן-פרוסט. זה יכול לנבוע מטראומות עבר, אי הבנה לגבי הציפיות שלה ממנו, או אפילו צפייה מרובה בסרטי פורנו שעיוותה את הראייה שלו לגבי תפקידו במערכת היחסים המינית.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כשגבר מגיע מאובזר עם רעיונות מוגדרים לגבי איך צריך להיראות הביצוע שלו בחדר המיטות, הם עלולים להכניס אותו למצב של חרדת ביצוע. חוסר הניסיון, הגיל המוקדם שבו מתחילים לקיים יחסי מין, וחוסר הבנה של הציפיות הנשיות, יכול לגרום לא רק לחרדה אלא גם להימנעות מסקס והתמכרות לפורנו. קודם כל כדי לטפל בחרדות ביצוע צריך להיפטר מכל הסרטים שיש לנו בראש ולהתחיל לעבוד על החיבור לרגש ולגוף, אומרת בירן-פרוסט: "יש לנו בקליניקה לוח עם מילים שמתארות רגשות" היא אומרת "מה שקורה עם גברים צעירים - יש להם מלא ידע במיניות, אבל זה מנותק. אני אשאל אותו מה אתה מרגיש כשאתה מספר לי את זה- הוא לא ידע להגיד לי מה הוא מרגיש, בגוף שלו".

להמשך האזינו

ענת בירן. עידית שריג, באדיבות המצולמים
ענת בירן-פרוסט/באדיבות המצולמים, עידית שריג
גבר במיטה. Giphy
אולי תתחילו בספה?/Giphy

לעמוד הפייסבוק של ענת בירן פרוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully