טיילור מלכוב. ניר פקין
ניר פקין

זו הסיבה בגללה צה"ל מתייחסים לטיילור מלכוב כטאלנט

אופיר הרשקוביץ

2.7.2020 / 10:03

אושיות האינסטגרם מרובות העוקבים כבר מזמן לא רק סלבס - מסתבר שכשהן מגיעות לגיל גיוס גם דוגמניות הופכות לפרזנטוריות לגיטימיות עבור צבא ההגנה לישראל. טיילור מלכוב מתגייסת

נועה קירל התגייסה לצה"ל (צילום: אבי כהן, עריכה: ירדנה עבודי פוקס)

זה לא משנה למה התפרסמו, אילו תמונות פרובוקטיביות העלו כקטינות ואילו ערכים סותרים קידמו לפני - בגיל 18 צה"ל רוצה אותן לכוחותיו; שיעלו טיק-טוק עם מדים, יחייכו ויראו כמה כיף להן בבסיס. טיילור מלכוב מתגייסת למסלול טאלנטים ואנחנו שואלות: צה"ל, אין לכם סטנדרטים? ממתי להיות יפה זה כישרון?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בשנים האחרונות התדמית של צה"ל משתנה והם מחפשים דרכים יצירתיות לפנות לקהל המלש"בים המתחדש. זה לא סוד שפחות ופחות בני נוער מעוניינים להתגייס למסלול קרבי - הם לא פראיירים, מחפשים את היתרונות שהתפקיד יתן להם בעתיד ובתכלס לא רואים איזה ערך מוסף יקבלו אם יתגייסו לשריון או גולני (הדור של היום, תאמינו לי...בושה)

אז צה"ל עשה 1+1 והבין שאולי כדאי לו להשתמש בנשק הכי חם שלו - להפוך את כוכבות הרשת (שהשיגו את מה שהשיגו כי לא לבשו יותר מדי בתמונות שהעלו לאינסטוש) שרוצות לעשות טוב ומתגייסות לצבא בגיל 18, לחיילות רשת מורעלות. כך נולד מסלול הטאלנטים של צה"ל: אתן תמכרו לנו את נשמתכן לשנתיים, ובתמורה נתן לכן להמשיך לטפח את הפלטפורמות הדיגיטליות שלכן ולהופיע מול ילדים בקניון עם שירים מטומטמים בלי תוכן.

בדומה לספורטאים מצטיינים, גם כוכבות הרשת מתחייבות לתרום מכישוריהן ולהעלות תמונות וסרטונים על מדים, לאכול בהנאה שריר-צל בחדר אוכל ולעשות מטווח M16 באווירה קרבית עם קסדה וצבעי פנים, כמובן בתנאי שהן מתעדות הכל לסטורי. מאז שנועה קירל התגייסה, צה"ל משתמש (נו, מנצל) בכישורי השירה שלה בהופעות מול חיילים, ואפילו השקיע והצמיד לה רקדנים צה"ליים, למרות שאחרי שתי דקות הם חוזל"שו לאלתר.

איזה כיף שכוכבת במימדים כאלה (אפילו בינלאומיים) מפיצה את ערכי צה"ל החשובים ומלא תמונות אווירה עם מדים ולק תיקני! וזה בדיוק מה שצה"ל מתכנן לעשות עם המלש"בית החדשה שעתידה להתגייס ב-20 באוגוסט, טיילור מלכוב. אבל, רגע, איך מתכוון צה"ל להשתמש בכישוריה הרבים של מלכוב לטובתו? יבקש ממנה לדגמן את ליין הספידו הצבאי החדש שיעצב לשייטות? אה, נכון - עדיין לא פתחו את החיל הזה לנשים. יבקשו ממנה לצלם סרטוני טיק-טוק במדים? אה, אין לצה"ל טיק-טוק. יבקשו ממנה לצלם וולוג מצחיק על יומו של שק"מיסט? אה, היא ובן זיני נפרדו וערוץ היוטיוב המצליח עבר אליו.

אז איך בעצם תתרום המלש"בית הטריה למסלול הטאלנטים הנוצץ של צה"ל? אני לא ממש יודעת, אבל אין לי ספק שהמוחות הצבאיים של מחלקת הדיגיטל של צה"ל יצליחו למצוא רעיון יצירתי. בכל זאת - 700K עוקבים לא טועים.

תוך כדי הפקפוק ביכולת התרומה של הטאלנטית טיילור מלכוב לצה"ל עולה אצלי השאלה הגדולה - האם מסלול טאלנטים צבאיים הוא בכלל משהו שתורם לצבא? האם עכשיו נערה שתראה את אנה זק מעלה סטורי "שביזות יום א" במשרד מול מחשב תרצה להתגייס להיות מש"קית ת"ש או אולי להיות לוחמת סנפיר? האם נער שראה תמונה של קירל ומרגי מתנשקים בשקיעה עם כומתות ירוקות ירצה להתגייס לגבעתי? מה הקשר בעצם?

והם יודעים לעשות את זה כמו שצריך. למשל, לפני כשלוש שנים צה"ל בשיתוף חברת "טינק" יצא בקמפיין "אח שיודע/אחות שיודעת", קמפיין גאוני שלדעתי עלה על כל הציפיות. במסגרתו 5 לוחמים (4 בנים ובת אחת) מחיילות פחות פופולריים בקרב המלש"בים הוכשרו ליוטיוברים צבאיים, והעלו וולוגים ייעודיים מחיי היומיום שלהם בתפקיד. זה עשה באזז מטורף בקרב המלש"בים והרים את אחוזי הגיוס לחיילות הללו באופן משמעותי.

אז אם צה"ל הגיע למסקנה שהוא לא מעוניין להשקיע תקציבים בהכשרת יוטיוברים לא מנוסים ופתיחת פלטפורמות דיגיטליות חדשות, ובמקום זה להשתמש בטאלנטים מוכחים שמגיעים לכוחותיו - הוא צריך למצוא דרך לעשות את זה נכון. אני לא רוצה להגיש לצה"ל את הרעיון שלי בכפית חד"פ, אבל אני רק אומר שאולי במקום הופעות קרינג'יות, היה יותר מועיל לראות את טיילור מלכוב באימון יבש של קרק"ל, או את יונתן מרגי נבעט ממטוס וצונח - אם צה"ל מתחזק מסלול מיוחד לטאלנטים, אולי צריך לחשוב טוב טוב איך החיילים הללו משרתים את האינטרסים והערכים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully