ניתוח חזה. ShutterStock
ShutterStock

אאוץ': אלה הניתוחים הפלסטיים שבן הזוג שלך רוצה שתעשי

10.8.2020 / 9:26

בעידן שבו הרפואה הפלסטית חווה פריחה מדהימה והטכנולוגיה רק הולכת ומשתפרת מיום ליום, כבר אפשר לשים את האצבע על תופעות תרבותיות - אלו הניתוחים שנשים רוצות שבני הזוג שלהם יעשו, ולהיפך

רויטרס

אנחנו חיים בעידן מדהים שבו כבר לא צריך להשלים עם דברים שאנחנו לא מרוצים מהם בעצמנו, מאחר והרפואה הפלסטית חווה פריחה מדהימה והטכנולוגיה רק הולכת ומשתפרת מיום ליום. יש פתרון לכל דבר כמעט - יש הזרקות למילוי, יש שיתוקי שרירים נגד קמטי הבעה, יש מתיחות פנים מלאות, מתיחות פנים חלקיות, הגדלות חזה, הקטנות אפים, השתלות שרירי רגליים, ומה לא. השאלה היא כבר מזמן לא "איך לשנות", אלא במה מכל הדברים המוצעים כיום שווה להשקיע, והאם מה שמפריע לך בעצמך הוא מה שמפריע גם לבני הזוג שלך.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

סקר שערך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מגלה עובדות מרתקות לגבי מה מושך (או מפריע) בגברים ונשים, לפחות מבחינת המראה החיצוני. המשתתפות והמשתתפים נשאלו לגבי תיקונים שהיו רוצים לעשות בגופם של בנות ובני הזוג באמצעות ניתוח פלסטי, וכך הסתבר כי 38% מהנשים, למשל, היו בוחרות לשנות את האף של בן זוגן, 36% מהגברים היו בוחרים במתיחת בטן עבור בנות זוגם, 30% מהגברים היו בוחרים שבת זוגם תבצע הרמת חזה.

ניתוח חזה. ShutterStock
30% מהגברים רוצים שבת זוגם תבצע הרמת חזה/ShutterStock

אמנם נשים הן הקהל העיקרי של התחום, אבל מסתבר שגם לא מעט גברים כבר החליטו שהם זקוקים לשיפורים. שזה מדהים, ואין שום סיבה שלא לשפר משהו שמפריע לך. הבעיה מתחילה כשהשיפור לא מגיע מרצון אישי שלך, אלא כי בן או בת הזוג לא מרוצים ממשהו. לד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים בישראל, יש הרבה מה לומר על התופעה:

מה אתה חושב על זה?
"כשבאים אלי זוגות שרוצים לשנות אחד את השני זה מעורר אצלי רתיעה מסויימת, כי אני חושב שיש בזה החפצה של הצד השני - כשאני פוגש בן זוג שמנהל את השיפוץ של בת זוגו אני רואה בזה תהליך פסול."

ומה אתה עושה כשמגיע אליך זוג כזה?
"קודם כל אני מנסה להבין האם באמת הצד השני מעוניים בשיפור או שכופים עליו את זה, ואם נראה לי שזה כפוי אני פשוט לא אטפל. אני חושב שזו פגיעה באווטונומיה של האדם כאשר הוא נדרש לעשות הליך פולשני למען סיפוק הרצונות של מישהו אחר. דוגמה קלאסית היא זוג שמגיע באמצע החיים אחרי שניים שלושה הריונות ולידות, והבעל מבקש למלא את השדיים של אשתו וגם מגדיר בדיוק מה הנפח שהוא מעוניין בו. בעיני זה מבזה כלפי הצד השני, ודי מזעזע."

זה קורה יותר עם גברים?
"כן. למרות שאני גם שומע לפעמים נשים שאומרות משפטים כמו 'נמאס לי שחושבים שהוא אבא שלי, בואו נעשה משהו'. אבל זה יותר שכיח אצל גברים כלפי נשים - בהערכה גסה - 80 אחוז גברים ו-20 אחוז נשים. זה גם מגיע מתוך התפישה החברתית שגבר מבוגר בזוגיות עם אישה צעירה זה מקובל, בעוד ההיפך - אישה מבוגרת עם גבר צעיר, גורם לחברה לעקם בצביעות מסוימת את הפרצוף. אלה ערכים ויקטוריאנים מעושים שצריך להשתחרר מהם, ולהתייחס יותר לרבדים אחרים כמו עיסוק, אישיות, וכאריזמה. מה גם שאלה דברים ששום ניתוי פלסטי לא יכול ליצור. אגב, חמישה אחוזים מהנשים שמגיעות אלי, באות אלי כי הילדים שלהם אומרים להן דברים בלי פילטרים, כמו 'אמא את מקומטת'. נשים מגיעות ואומרות שזה כי 'הילד אמר לי שאני נראית נורא מבוגרת.'"

על פי אילו קריטריונים אתה ממליץ לקבל החלטה לבצע הליך פלסטי?
"אני מאמין במבחן המראה - האם הטיפול הזה יגרום לי להרגיש יותר טוב עם עצמי כאשר אני מסתכל/ת במראה - אני עם עצמי. לא אני בשביל בעלי, לא אני בשביל אף אחד אחר. וגם מטפל טוב, מומחה, צריך לתת דיעה מקצועית שלא תאפשר לך להגזים - תפקידו של המומחה הוא לעשות את השינוי הקטן שנדרש להרגשה הטובה של המבקש/ת ולוודא שזה מגיע מהרצון הפנימי שלהם ולא משום מקום אחר. 80 אחוז מאלה שמגיעים אלי הם קהל מבוגר יותר, ודווקא אלה אנשים שעושים את זה בשביל עצמם - הם מגיעים לבד, שואלים, מבררים, ועושים. לדעתי זאת הדרך הנכונה."

ניתוח חזה. ShutterStock
כ-35 אחוזים מהגברים רוצים מתיחת בטן עבור האישה/ShutterStock

תוצאות הסקר

הסקר, שנערך ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, בקרב 506 משתתפים המהווים מדגם ארצי מייצג את האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל באמצעות מכון IPSOS (איפסוס). הנסקרים נשאלו מה הדבר הראשון שהיו בוחרים לעשות באמצעות ניתוח פלסטי לבני הזוג שלהם, והתשובות התפלגו כך:

מתיחת בטן הייתה רצונם של כ-35 אחוזים מהגברים עבור הנשים שלהן, אבל גם נשים לא היו מתנגדות מסתבר, כך ענו כ-31 אחוז מהנשאלות. דווקא ניתוחי אף רצו כ-38 אחוזים מהנשים לבצע על בני זוגן, לעומת 18 אחוז בכיוון השני. כ-30 אחוזים מהגברים היו רוצים שבת זוגם תעשה הרמת או הגדלת חזה, וכ-14 אחוזים מהנשים היו רוצות שבן זוגן יגדיל את איבר המין שלו. העפעפיים, מסתבר, הם פרט שפחות חשוב לגברים - רק כ-7 אחוזים היו רוצים שבת זוגם תעשה הרמת עפעף, לעומת כ-17 אחוזים מהנשים שעפעפי בן הזוג שלהם מפריעים להן.

ניסוח המסקנות בהתאם לתשובות שהתקבלו, בוצע על ידי נאוה עינבר, דוברת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully