ירדן הראל. אורן דלל, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/אורן דלל

מתפשטות בכיף: מסתבר שיש בעיה עם הביקיני של ירדן הראל

17.8.2020 / 10:14

ירדן הראל העלתה תמונה שלה בביקיני כתום לרשת, קיבלה תגובות חשוכות, ובתגובה מיד העלתה עוד אחת. מאז, ההאשטג "אימהות ב2020" הפך ויראלי, ואימהות שוות ממשיכות לפרגן בתמונות ביקיני. ג'ני דנסון מתבאסת שעל דבר בסיסי כל כך צריכה לקום מחאה

צילום מסך

בסרטון: דוגמנית גאה בסימני המתיחה שלה

לפני כמה ימים ירדן הראל העלתה לאינסטגרם שלה תמונה בה היא יושבת בחוף הים לבושה ב... חכו לזה... בגד ים! כן, תנשמו שניה, אני יודעת שזה מפתיע. אבל מסתבר שהתמונה (המאוד יפה, יש להגיד) עוררה את זעמה של גולשת שכתבה לירדן בתגובה "די, את כבר בפאזה אחרת תשחררי מהפוזות... למה התמונה הזאת?"

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ירדן לא נשארה חייבת והעלתה בתגובה עוד תמונה, אפילו יפה יותר, אגב - לבושה בבגד ים, מחזיקה את שני התאומים שלה, והודיעה לכולנו שלאימהות מותר ללבוש ביקיני. כן, גם ב-2020. אני יודעת: שוקינג.

מכאן התחיל כדור שלג. מאיה ורטהיימר, יעל גולדמן, לירון ויצמן ועוד חברות מפורסמות של ירדן העלו גם הן תמונות בבגדי ים ותייגו את ההאשטאג הלוהט של הסופש #אמהותב2020. מיד אחריהן קפצו על עגלת הוויראליות גם בלוגריות נטולות עוקבים ובעצם כל אחת שמצאה את עצמה חנוטה בפיסת בד קטנטנה ומחפשת תירוץ להעלות תמונה אחרי חודשים בהם כל מה שצילמנו היה אוכל.

והופ - יש לנו מחאה! ועוד אחת וויראלית, וכזו שמאפשרת להעלות תמונה שבה אנחנו נראות כוסיות, עם תאורה מחמיאה ואפילו תירוץ להכניס את הילד היפה שלנו לפריים. תראו אותנו, נשים חזקות שכמותנו, ב-2020 אנחנו נלחמות על הזכות לשים בגד ים. כל הכבוד לנו, סיסטרז, על כל העוצמה הנשית המתפרצת הזאת.

סורי אבל כל הסיפור הזה מרגיש לי קצת מיותר. הרי בואו - מי אמר לך לא להצטלם בבגד ים? טוקבקיסטית מטופשת שכל מה שהיית צריכה לעשות עם התגובה שלה הוא לגלגל עיניים ולהמשיך הלאה בחייך? מה השלב הבא? הזכות לצאת לעבוד? להיות צמחונית? לעשות יוגה? אני מתה על מחאות, אני חושבת שהן חשובות ובאמת יכולות להביא לשינוי, אבל המטרה במחאה היא לשנות הלך רוח מסוים, מצב נתון שאנחנו רוצים לערער, לא דעה חשוכה ולא מעניינת של מישהי הרבה יותר חשוכה ולא מעניינת שבטח יושבת עכשיו עם צילומי מסך אצל המניקוריסטית ומספרת לכל מי שלא רוצה לשמוע שהיא עוררה את זעמה של ירדן הראל וחבורת האימהות השוות שלה.

מחאת הביקיני. אינסטגרם, צילום מסך
הרבה מאד ביקיני בעמוד ההאשאטאג אימהותב#2020/צילום מסך, אינסטגרם

אני מודה שבאינסטגרם הפרטי שלי לא תמצאו יותר מדי תמונות בבגד ים מהשנים האחרונות. אני לא יודעת אם זה הגיל, שלושת הקילוגרמים החדשים/ישנים או סתם העובדה שאני בדרך כלל אוהבת להתלבש צנוע, אבל כשאני רואה את ירדן יושבת בבגד ים על חוף תל אביבי אני לא מתעצבנת עליה שהסטייל שלה שונה משלי. מה שמעניין אותי הוא בעיקר מאיפה בגד הים שלה (כי אני חייבת אחד חדש) והלוקיישן, כי גם אני אמא, ועוד מעט נגמרת לבן שלי הקייטנה. ואני ממש לא היחידה - רוב הנשים שראו את התמונה של ירדן בהו בה במשך מאית שניה והמשיכו לגלול, מקסימום קיללו אותה קצת בלב כי היא יושבת והבטן שלה עדיין נראית מושלמת. אני לא יודעת מי צריכה לשמוע את זה, אבל כבר המון המון שנים נשים לא מתנצלות על כך שהן לובשות בגדי ים, ממש כמו שהן לא נלחמות על הזכות להצביע.

מה שמפריע לי הוא שכל ההאשטאג הזה מוזיל את המילה "מחאה". אנחנו צריכים למחות נגד ממשלה שחושבת לעשות בחירות בזמן שיש אנשים שאין להם כסף ללחם, או נגד חקיקה רכה שמאפשרת לאנסים לצאת לחופשי אחרי חודשים בודדים, לא נגד אישה אחת קצת מטומטמת שמקנאה בחיים המפולטרים של ירדן הראל.

במקרה הזה ממש לא מדובר במחאה, מלחמה או כל דבר אחר - אלא בתירוץ להעלות תמונה. ממש כמו שקרה לפני כמה שבועות, כשאת הפיד שלנו הציפו תמונות נוגות בשחור לבן עם כיתובים של "העצמה נשית", כשרוב הנשים שהעלו את אותן תמונות בכלל לא טרחו לברר שהמקור של אותו "אתגר" הוא הבעת סולידריות עם נשים שנרצחו על ידי בני הזוג שלהן. אבל מי צריך לבדוק את המקור של האתגר כשהפיד שלנו רזה ועייף מחוסר נסיעות לחו"ל או יציאות למסעדות? כל אתגר הוא תירוץ, כל מחאה היא הזדמנות.

וזו הבעיה שלי - הריצה הקצת פתאטית אחר "סיבה" להעלות תמונה והתכסות במילים גדולות כמו "אתגר רשת" או "מחאה". מה הבעיה פשוט להעלות תמונה ולכתוב "הכרחתי את בעלי לצלם אותי 600 פעמים, אחר כך הכנסתי את הבטן ושיניתי זווית, הוספתי פילטר יפה וסוף סוף אני מרוצה - פרגנו לי בלייק!" או סתם איזה אימוג'י של שמש וארטיק?

רוצות לשים בגד ים? בכיף! רוצות להעלות תמונה? תעלו! רוצות להפציץ אותנו בעשרות תמונות של הילדים/ הכלבים/ כוסות היין שלכן? לכו על זה. אנחנו יודעים איפה נמצא כפתור ה-UNFOLLOW. רק תעשו לי טובה, באנגלית קוראים לזה OWN IT - תעמדו מאחורי הבחירות שלכן ואל תחפשו "סיבה", יש מספיק דברים למחות נגדם, וב-2020 גם "יצאתי כוסית" יכול להיות כיתוב לגיטימי לתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully