מיה חליפה, כוכבת פורנו לבנונית. miakhalifa, צילום מסך
צילום מסך/miakhalifa

התאבדות, איומי רצח ומאסר: גורלן המר של כוכבות הפורנו המפורסמות בעולם

25.9.2020 / 12:43

כוכבת הפורנו לשעבר זואי פרקר נמצאה מתה בנסיבות מסתוריות כשהייתה רק בת 24, ג'ני לי עברה לגור בתעלות ומיה חליפה הסתבכה עם דאעש. זה מה שעלה בגורל כוכבות הפורנו המפורסמות בעולם

כוכבת הפורנו לשעבר מיה ח'ליפה מגייסת תררומות עבור לבנון, אוגוסט 2020/miakhalifa/TIKTOK

זואי פרקר שהלכה לעולמה בנסיבות מסתוריות בגיל 24 היא רק אחת מכוכבות הפורנו המפורסמות בעולם שחייהן הסתיימו או הפכו טרגיים. הזמרת והשחקנית ילידת סקוטלנד, ריילין ג'וי, שעבדה כחשפנית ב-Skin Diamond, מסבירה מדוע זה קורה: "משחק בתעשייה הזאת היא קריירה מהירה מאוד, יותר משל שחקן בעולם הבידור. גם אם לכאורה צברת רזומה, זו לא קריירה שמחזיקה לאורך זמן. היא עדיין קצרה מאוד". ג'וי הוסיפה: "יום אחד הצעות העבודה מפסיקות להגיע ואת שואלת את עצמך, מה עכשיו? הרבה מהבנות החדשות יצליחו במשך שנה-שנתיים אולי. אם הן לא הופכות להיות כוכבות - מהבנות המובילות בתעשייה, הן פשוט ייעלמו. כוכבי פורנו לא טובים ב'להכין תכנית מגירה לעתיד'". לדברי ג'וי, מה שקורה אחרי שזונחים את עולם הפורנו הוא לא פחות קל: "לפעמים הסטיגמה שמלווה את עולם הפורנו קשה מדי להתמודדות עבור כמה מהבנות. זה אפילו לא עולם הפורנו שעשוי לפגוע בהן, זה הבולשיט שהן עלולות לחוות מהעולם החיצון. אנשים חושבים שאם את הולכת לפורנו אז זה אומר שאת מוזרה או משהו כזה. לא קל להן להסתדר בחוץ".

ב-Fabulous Digital בדקו מה עלה בגורל כמה מכוכבות הפורנו המפורסמות בעולם - ועבור חלקן הזה נגמר רע מאוד.

זואי פרקר

על פי הדיווחים הרשמיים, כוכבת הפורנו לשעבר, זואי פרקר, מתה בשנתה. "אנו עצובים לדווח כי זואי פרקר נפטרה בשנתה ב-12 בספטמבר בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר", כך נכתב בעמוד לגיוס כספים שנפתח ב-GoFundMe במטרה לסייע בכיסוי הוצאות הלוויה, "היא הייתה רק בת 24 במותה".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

לפני מותה, זואי הודיעה על אירוסיה ועל חזרתה לעיר מולדתה. "לאחר שעזבה את תעשיית המבוגרים, זואי פרקר חזרה הביתה לטקסס כדי להיות בקרבת משפחתה ולפתוח בחיים חדשים", נכתב ב- GoFundMe, "היא החלה להרגיש טוב יותר ולאחרונה הודיעה על אירוסיה ועל פי כל הדעות נראתה מאושרת בפעם הראשונה בחייה". סיבת המוות הרשמית של זואי לא נחשפה עד כה.

זואי פרקר. TWITTER, צילום מסך
זואי פרקר/צילום מסך, TWITTER

ג'ני לי

ג'ני לי, שם גדול נוסף בתעשיית הפורנו, הכתה בתדהמה את אנשי התעשייה כשנמצאה על ידי צוות קולנוע הולנדי, כשהיא ישנה במנהרה תחתית שורצת חולדות בלאס וגאס. למרות שלי בת ה-37 הינה הומלסית, השחקנית לשעבר טוענת שאנשי התעלות - שרבים מהם נאבקים בהתמכרויות לסמים - "מקבלים אותה יותר" והיא מרגישה שהיא יצרה חברים אמיתיים. "אני שמחה, יש לי כל מה שאני צריכה פה וכולם טובים אחר לשני", היא הוסיפה בריאיון לסרט שבו היא תועדה כשהיא מטונפת, עם שיער קצר ושיניים רקובות. לי החלה לדגמן בגיל 19 ושיחקה בסרט הפורנו הראשון שלה בגיל 21 בשנת 2002. היא הספיקה להשתתף במעל 100 סרטים, חלקם מצליחים מאוד. לאחר שהחליטה לפרוש מתעשיית המין היא חזרה לדגמן ולפי ההערכות, שוויה בשנת 2019 עמד על 100 אלף דולרים. אם כך, לא ברור מדוע היא עברה לגור מתחת לפני האדמה והיא גם לא מספקת הסברים.

זה מה שעלה בגורלה של כוכבת הפורנו ג'ני לי:

כוככת הפורנו ג'ני לי היא היום הומלסית שחיה בתעלות בלאס וגאס/rtlxl.nl

כך היא הייתה נראית אז:

ג'ני לי. פייסבוק, צילום מסך
ג'ני לי/צילום מסך, פייסבוק

וכך היא נראית היום:

כך נראית היום כוכבת הפורנו ג'ני לי. Youtube, צילום מסך
ג'ני לי/צילום מסך, Youtube

אוגוסט איימס

אוגוסט איימס שמה קץ לחייה כשהייתה רק בת 23. היא החלה בקריירת הפורנו שלה בשנת 2013 והפכה לאחת מכוכבות הפורנו הפופולריות ביותר ברשת. הסרטונים שלה בפורנהב זכו ליותר מ-425 מיליון צפיות והיא צברה שווי נקי של 482 אלף דולר. איימס, שהתחתנה עם במאי סרטי הפורנו קווין מור, שמה קץ לחייה בדצמבר 2017. באופן מזעזע, איימס הייתה אחת מ-5 שחקני פורנו לכל הפחות שמתו עקב מנת יתר של סמים או התאבדות בין נובמבר 2017 לינואר 2018.

הפודקאסט של ג'ון רונסון, "הימים האחרונים של אוגוסט", התעמק במקרה הטרגי. היו דיווחים כי בריונות ברשת הייתה בין הגורמים לכך שאוגוסט תלתה את עצמה בפארק בלוס אנג'לס, אך ג'ון מסיק כי למעשה הייתה זו סצנה מטרידה ואלימה - שצולמה שישה שבועות בלבד לפני מותה - שהייתה ככל הנראה הטריגר האמיתי לכך.

אימס השתתפה ב-270 סרטי פורנו. היא חטפה אש ברשת אחרי שפרסמה ציוץ בו כתבה שהיא מסרבת להשתתף בסצנת סקס עם שחקן שהשתתף בסרטי פורנו גברים מהחשש שתדבק באיידס. בעקבות הציוץ היא ספגה מטח של האשמות ותקיפות ברשת ומעריצים טענו שהיא הומופובית. היא ניסתה להגן על עצמה כשסיפרה שהיא עצמה ביסקסואלית אבל זה לא מנע מהמתקפה להמשיך. יומיים לאחר הציוץ נמצאה גופתה.

מיה חליפה

מיה חליפה, כוכבת פורנו לבנונית. miakhalifa, צילום מסך
מיה חליפה, כוכבת פורנו לבנונית/צילום מסך, miakhalifa

כוכבת הפורנו לשעבר וילידת לבנון, מיה חליפה, קיבלה איומי רצח מדאעש לאחר שצילמה סצנת מין כשהיא לבושה בחיג'אב. בת ה-26 טוענת שדאעש שיתף תמונות שלה בהן נראה ראשה ערוף, וכי הם פרצו לאינסטגרם שלה ופרסמו תמונה של הדירה שלה ברשת. חליפה כתבה אז בטוויטר: "אסור להראות חולשה. זה בדיוק מה שהם מחפשים. אני מנסה להחליק את זה, אבל אני מודה שאחרי זמן מה זה משפיע עליך".

חליפה, שנבחרה בעבר לכוכבת הנצפית ביותר בפורנהב, פרשה מפורנו בשנת 2015, ולאחר מכן דיברה בפתיחות על הענף ש"משמש טרף לנשים צעירות ותמימות" ו"כובל נשים באופן חוקי לחוזים דרקוניים כשהן פגיעות". היא אמרה: "למצוא עבודה רגילה לאחר שעזבתי את הפורנו היה מפחיד. אנשים חושבים שגרפתי מיליונים מפורנו. הרווחתי בסה"כ כ-13 אלף דולר בענף ומאז לא הרווחתי בכלל". מיה עבדה מאז במיאמי כעוזרת משפטית ומנהלת חשבונות. היא גם עשתה קריירה כאושיית רשת שנלחמת בגברים שמנצלים נשים, דוגמנית ופרשנית ספורט.

ג'נין לינדמולדר

ג'נין לינדמולדר

כוכבת הפורנו ג'נין לינדמולדר מצאה עצמה מאחורי סורג ובריח בגין מיסים שלא שולמו. אחת מכוכבות הפורנו הגדולות של שנות ה-90, לינדמולדר (היום בת 50), הופיעה גם בכמה קליפים ב-MTV והייתה האחות הסקסית שמככבת על שער אלבומם של בלינק 182 מ-1999, Enema of the State.

היא הייתה נשואה לג'סי ג'יימס, שלימים התחתן עם סנדרה בולוק. למרות שג'נין פרשה מתעשיית הפורנו בשנת 1999 כדי לנסות להיות גננת, בשנת 2004 היא התייאשה ועשתה קאמבק לפורנו. לאחר מאבק משמורת עם ג'סי על בתם, בשנת 2008 היא נכנסה לכלא בגין מיסים שלא שילמה.

לולו פרארי

לולו פרארי

לולו פרארי המנוחה הייתה ידועה כ"אישה עם החזה הגדול ביותר בעולם" (היקף חזה של 180 סנטימטר), ואהבה לצחוק על עצמה בתוכנית הלילה של ערוץ 4 הבריטי "יורוטראש". על כוכבת הפורנו הצרפתייה עברו חיים טרגיים: היא ספגה התעללות מצד הוריה ואז נישאה לגבר שהפך מאוחר יותר לסרסור שלה. לולו - ששמה האמיתי איב וולואיס - הצהירה כי 22 הניתוחים הקוסמטיים שעברה (18 רק בחזה) הם תוצר של תיעוב עצמי עז, "עשיתי את כל הדברים האלה כי אני לא יכולה לסבול את החיים", היא אמרה אז. בשנת 2000, בגיל 37, היא נמצאה מתה על ידי בעלה ואמרגנה, אריק ויגן, שנעצר בחשד לרצח אך לאחר מכן נוקה מאשמה. נקבע כי היא מתה כתוצאה של התאבדות, לאחר שמכריה ידעו לומר כי בחודשייה האחורנים לחיים היא סבלה מדיכאון.

עוד בוואלה!

כוכבת פורנו תובעת: נאנסתי והוכתי בברוטליות בצילומים

לכתבה המלאה

אודט דלקרואה

אודט דלקרואה

כוכבת הפורנו האמריקאית אודטה דלקרואה, 28, דיברה בגלוי על הדיכאון ממנו היא סובלת, אחרי שלל מקרי התאבדויות בתעשיית המין. "שחקני פורנו סופגים חבטות רגשיות רבות. הם חוטפים את זה מכל זווית, אפילו מתוך התעשייה", אמרה, "בנוסף, כולנו מפחדים לדבר על כל בעיה שיש לנו מכיוון שהתעשייה כל כך תחרותית. אם אומר שאני בדיכאון, הם פשוט ישתמשו במישהי אחרת". היא מוסיפה: "אני לא יודעת אם פורנו גורם לאנשים לדיכאון או שאנשים הסובלים מדיכאון נוטים יותר להימשך לענף".

דלקרואה חשפה כי בריונות - גם ברשת וגם מחוצה לא - היא נושא חשוב בענף. לדבריה, "אין יום בקריירה שלי שלא עברתי התעללות מצד מישהו ברשת או באופן אישי. כשבתיכון שלי נודע על הקריירה שלי, נשללו ממני כל הפרסים - והם ממש הורידו את שמי מהקיר".

כוכבת הפורנו הבריטית, הארייט שוגרקוקי, בעלים של חברת הפקת סרטים למבוגרים עם משכורת שנתית של יותר מ-150 אלף ליש"ט, ניסתה להסביר מה עובר על שחקניות פורנו כשהקריירה שלהן נגמרת - "אני נוטה לחשוב על פורנו כעל חלק מתעשיית הבידור", אמרה. "יש המון ספורטאים, שחקנים ומוזיקאים שמתקשים עם אור הזרקורים ועם מה שקורה כשהפופולריות שלהם דועכת, עם זה שמנתחים כל מילה ומעשה שלהם ברשתות החברתיות, ועם סמים, דיכאון וכן הלאה. בעיות שכאלה נפוצות בתעשיית הבידור. בתעשיית הפורנו זה עוד יותר קשה, כי לא רבות מאיתנו מקבלות משכורות דומות לאלה של שחקנים או כוכבי כדורגל, שמאפשרות להם לקבל את הטיפול הטוב ביותר ותמיכה. אני חושבת שמערכת הבריאות הנפשית שלנו לוקה בחסר". ואכן, לא מעט ממקרי המוות של כוכבות הפורנו קשורים בבריאות נפשית - בדיכאונות, במחלות נפש ובהתאבדויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully