נטלי דדון, מורן אטיאס. אביב חופי, ניר פקין
ניר פקין/אביב חופי

תתעלמו מהן: עצות ההעצמה שיגרמו לכן להרגיש יותר גרוע

עדי דנטס

23.9.2020 / 11:41

כדי לעבור את התקופה ואת הסגר בצורה שפויה, אירונית, דווקא כדאי לכן להתחיל להתעלם מכל הפוסטים המעצימים שמנסים לעודד אתכם, כי בסופו של דבר הם רק מורידים

נטלי דדון בראיון לפני "האח הגדול VIP" (צילום: עידו שחם, עריכה: אבבי ארגז)

בוידאו: נטלי דדון לפני כניסתה לבית האח הגדול

איזה מזל שראש השנה הגיע והביא איתו תפוחים בדבש וסגר. למזלנו, אנחנו כבר מתורגלים - לרובנו יש כבר את החנות הקבועה שעושה משלוחים של האלכוהול האהוב עלינו ואתרי הפורנו יודעים לזהות בדיוק מה הסרטונים שאנחנו חייבים לראות. כן, הנה בא עלינו עוד סגר, וממש כמו חשבון הבנק שלנו - גם הוא יהיה מאוורר ומחורר בהרבה ממה שהיה לפני כמה חודשים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ואם אתם מרגישים רע אז פשוט תסתכלו על הסלבס האהובים עליכם, כי בניגוד לעולם בחוץ, בתוך הפיד שלהם הכל ממש סבבה. מסתבר שרובם החליטו לעשות לנו טוב ובמקום להעלות תמונות של שולחנות חג הם נותנים לנו עצות לקראת השנה החדשה, זו שמתחילה בסגר ובדיכאון, ומסבירים כמה הכל תלוי בנקודת מבט, ובעצם החיים תותים וקצפת לייט. כי אם יש משהו שסלבס אוהבים יותר מהשקות, זה להעצים את העוקבים שלהם ולהסביר איך צריך לחיות, אם אפשר באסופת קלישאות מהונדסת היטב מאחורי פילטר חום בהיר. אז לקראת השבועות שאתם עומדים לבלות בבית, אספנו עבורכם מגוון של ברכות שאמורות לתת לנו השראה לשבועות הקרובים והקשים, כולן מפי הסלבס החביבים עליכם - וגם, ההמלצות שלנו, מה בדיוק לעשות עם הברכות האלו.

נטלי דדון היא אישה חזקה ועוצמתית, וככזו, היא רוצה שגם אנחנו נהיה נשים חזקות ועוצמתיות. בין מגוון של הטיות שונות למילה עוצמה נטלי גם מזכירה לנו שזה בסדר למעוד, כל עוד אנחנו זוכרות לקום ולנצח את יצר הרע שלנו, ולהיות השראה לנשים אחרות וגם לעצמנו.

זה מקסים והכל, אבל אולי קל לה לדבר כי בניגוד אלינו, שתקועות בלי מסגרות לילדים ועם בוס מעצבן, היא בדיוק נופשת על יאכטה בטורקיה - מקום שממנו הרבה יותר קל להסתכל על חצי כוס המרגריטה המלאה. אז נטלי, אנחנו מקשיבות לך, בשנה הבאה בעוצמה נשית מתפרצת במלדיביים, אבל בינתיים אלו מאיתנו שאין להן יאכטה זמינה, או זמן ליאכטה, צריכות למצוא פתרון לילדים ולרצון העז להטביע את עצמך. ובכן - זה הזמן לקנות בריכה מתנפחת ב-10 שקלים בתחנת דלק, לזרוק פנימה כמה ילדים ולצרוח על הבעל שיביא מים מהברז. אפשר גם לעשות את זה עם בגד ים שנקנה כשעוד היתה לנו תקווה. אולי לא נרגיש כמו מלכות, אבל לפחות יהיה לנו שיזוף קל.

ממש לפני שנה אלכסה דול היתה הדוגמנית הסנובית שחיה על קו תל אביב/אחת הערים האלו שבהן יש המון דוגמניות, תקתקה קמפיינים וגברים מבוגרים ממנה בשני עשורים והתנשאה מעל כולנו. אבל לפני כשנה היא חזרה לארץ, נפרדה מהחבר והמציאה את עצמה מחדש כגורו בריאות, תזונה והעצמה. אני יודעת - חדשני. עכשיו פיד האינסטגרם שלה מלא משפטים כמו "אל תתנו לימים הרעים לגרום לכם לחשוב שיש לכם חיים רעים" ולייבים על כך שצריך להוציא אנשים מורידים מחיינו. השיא הגיע באחת ממגוון הברכות שהיא העלתה לראש השנה (כן, מגוון) ולחיים בכלל, ושם היא מסבירה שהחיים שלנו הם גן, ויש לנו את היכולת לשתול פרחים ולהפוך את השטח לגינה יפיפיה, או להרוס את כל מה שצומח שם.

היא מבקשת מאיתנו לשתול את הפרחים שלנו בחוכמה, להשקות אותם ולתת להם אהבה. הכוונה אולי טובה, אבל לדעתי קצת מסוכן לעודד אנשים בדיכאון להשקיע בפרחים, כי זה קצת נשמע כמו המלצה לשתול כאלה שאפשר לעשן. שזה, אגב, מובן, אבל לא חוקי. אז או שתוציאו אישור, או שתסתפקו באלכוהול, שהוא חוקי לגמרי, וגם עוזר. וזה הזמן לקנות הרבה ממנו ולהתנסות - אולי תצאו מהסגר הזה עם מיומנות חדשה: הכנת קוקטיילים.

בזמן שאלכסה משקה פרחים, מיכל אנסקי מתלהבת דווקא מהאדמה. בפוסט קצת גנרי היא מסבירה לנו שהאדמה היא זו שנותנת לנו חיים (דה) וקוראת לנו ללכת יחפים על הדשא ועל החול. היא רק שוכחת שאצל רובנו הים במרחק של הרבה יותר מקילומטר ושהשכן מלמטה כבר מזמן לא אוסף את הצרכים של הכלב מהדשא בגינה, אבל זה לא נורא כי ממילא אנחנו תקועים בבית ובא לנו למות.

הפתרון פה הוא עצומה להחזיר את מיכל של הטלוויזיה, זו שהיתה תוקעת מעמולים ומתלהבת מפסטות, לפחות היא גרמה לנו להרגיש טוב עם עצמנו בזמן שישבנו מול המסך עטופים בשקיות של ביסלי בצל ובמבה נוגט. האמת שהסגר הוא לגמרי הזמן להתפרע וליהנות מאכילה רגשית אמיתית, בלי מעצורים או רגשות אשם. הרי כולם אומרים לנו לא לוותר לעצמנו ולנצל את הזמן לשיפור עצמי. אבל אני אומרת שזה הזמן לעשות בדיוק ההיפך, בואו ניקח חופש מהתפתחות ויעדים, וגם על הדרך נוותר על ייסורי מצפון ועל הדיאטה (או על "סגנון החיים", תלוי את מי שואלים) ונתחיל לטחון. בתיאבון!

אחרי אינספור כתבות על ההצלחה המטאורית שלה באל איי, הסיפורים על הבית שבנתה ועל החברים ההוליוודיים, גם מורן אטיאס קפצה על מטוס התושבים החוזרים והחליטה שהחיים מעניינים יותר בישראל. אהה. אנחנו לגמרי מאמינים לה. וגם לפוסט המקורי מאוד שמדבר על בחירות - ועל החשיבות של לעשות את הבחירה הנכונה. בגדול, אני חושבת שהבנו, כי היא כותבת "לבחור נכון" 3 פעמים בפסקה של 50 מילים (ואז חוזרת על הכל באינגליש), ומזכירה לנו לבחור באהבה.

נכון, זה גנרי ולא אומר כלום, אבל אם לחשוב על זה ממש ממש (ממש) לעומק אז אולי אפשר לקחת דוגמה ממנה ולהבין מזה מה לא כדאי לעשות, שזה לחיות בסרט, אבל בהחלט כדאי לנו לאהוב את עצמנו מספיק כדי לפרגן לעצמנו ערב אחרי ערב של בטלה עם בינג'ים של סרטים וסדרות שוות במיוחד, משלוחים ממסעדות שמתגעגעים אליהן, פיג'מות נקיות ומפנקות וחסימה מוחלטת של המחשבות - בלי לבחור נכון, לבחור לא נכון או להתעסק במחשבה על בחירות באופן כללי. כי בניגוד למה שאומרים לכם כל הזמן, הסגר הוא לא "הזדמנות מעולה" לסדר ארונות ולעשות פרוייקט אומנותי אחר כל יום, ולהרגיש רע אם אין לכן חשק.

שחררו. אין שום צורך למכור לעצמנו סיפורים או לחיות בסרט כדי להתמודד עם מה שעובר עלינו - להיפך - הדרך הנכונה לעבור את זה ולהישאר שפויות הוא לקבל את מה שיש ולסלוח לעצמך אם את לא בדיוק מרגישה מלכה מלאת השראה כשאת תקועה בבית ומרגישה תחת. העולם עצר, המדינה בעוצר, והדבר החיובי שאפשר לקחת משם הוא את האישור לעצור קצת לרגע את המונולוגים הפנימיים, לנטרל את רגשות האשם ואת נסיונות ההעצמה מכל הכיוונים, ופשוט לנוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully