הגברת הראשונה של ארצות הברית מלאניה טראמפ. GettyImages
GettyImages

זו הסיבה בגללה אף אחד לא מדבר על הקורונה של מלניה

14.10.2020 / 10:38

אנחנו יודעים כל מה שאפשר לדעת על תהליך ההדבקה וההחלמה של דונלד טראמפ, אבל חוץ משני ציוצים מאד כלליים שלה, אף אחד לא סיפר לנו מה קורה עם הגברת הראשונה, כולל בעלה שמתראיין כל כמה דקות. שחר מלכי מנסה להבין למה

מלאניה טראמפ מביטה באיוונקה טראמפ חולפת על פניה במהלך הוועידה הרפובליקנית, 2020/רויטרס

בוידאו: מלניה ואיוונקה טראמפ בעימות הנשיאותי

מהרגע שנודע לנו שטראמפ ומלניה נדבקו בקורונה, לא הפסקנו לקבל דיווחים על מצבו. לא שהדיווחים מרגישים אמינים במיוחד, יותר מרגיש כאילו טראמפ מנסה לשדר עסקים כרגיל ושהוא בעל חיי נצח, אבל לפחות אנחנו שומעים מה קורה איתו. כל מה שקורה איתו: מצב רפואי, סימפטומים, טיפולים, התרופות שהוא מקבל, וכמות השיעולים שלו לדקה. אבל מה עם מלניה? אנחנו רק יודעים שהיא נדבקה, אבל לא באמת קיבלנו שום אינפורמציה על מצבה. נכון, היא לא נשיא ארצות הברית, אבל אותנו היא מעניינת יותר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

קשה שלא לרחם על מלניה - בכל תמונה, בכל סרטון עם טראמפ, מרגישים שהעניינים שם לא בטוב. זה תמיד נראה כאילו היא רק רצתה שוגר דדי, ונתקעה בתור האישה הראשונה של ארה"ב, ועכשיו היא גם חטפה קורונה. יופי. התוודענו לחדשה הזאת בתחילת החודש. דווח שהזוג טראמפ נדפק בקורונה, כשיום קודם לכן נודע כי הופ היקס, היועצת לנשיא, נדבקה בנגיף. מאז, כאמור, לא שמענו מה קורה עם מלניה. אבל לנו אכפת, והחלטנו לחטט ולבדוק כדי להבין למה אף אחד לא מדבר על הגברת הראשונה.

פרט המידע הראשון שקיבלנו על מצבה של מלניה היה דרך ציוץ מחשבון הטוויטר שלה, זמן לא רב אחרי שדונלד עצמו צייץ שבני הזוג נדבקו בקורונה. מלניה כתבה שיש לה סימפטומים קלים, אבל באופן כללי היא מרגישה טוב. נכון, הסיכויים הם די לטובתה. היא רק בת 50, (צעירה מטראמפ ב-24 שנים), לא סובלת מעודף משקל ולא ממחלות רקע (לא כאלה שידועות לציבור, לפחות). כלומר, בניגוד לבעלה הלא צעיר, חובב המקדונלד'ס, ומכחיש הקורונה, היא דווקא לא נחשבת אוכלוסיה בסיכון.

עוד צייצה מלניה "אנחנו מרגישים טוב ואני דחיתי את כל ההתחייבויות הקודמות שלי. בבקשה תוודאו שאתם נזהרים ואנחנו נעבור את זה יחד". כיאה למלניה, בניגוד מוחלט לבעלה שפולט כל מחשבה שעולה לו לראש, היא מאוד ממלכתית, מאופקת וסודית כמעט.

טראמפ, שעבר לטיפול בבית חולים והספיק כבר להשתחרר, לא חסך את עצמו מן הציבור הרחב, ואפילו יצא עם מכוניתו ל"סיבוב דאווין" ליד כמה עשרות מתומכיו שחיכו לו מחוץ לבית החולים, תוך כדי שהוא מסכן את סוכניו בשירות החשאי בחשיפה לנגיף. מלניה, לעומת זאת, לא יצאה מהבית הלבן, ולא הייתה לה כוונה לעשות את זה. מקורבים דיווחו לCNN כי מלניה מודעת לסכנות של קוביד-19 (תודה לאל!), וחשיפה פוטנציאלית של אחרים לנגיף זה לא סיכון שהיא מוכנה לקחת.

כמה ימים לאחר הציוץ על ההידבקות בנגיף היא צייצה ציוץ נוסף "המשפחה שלי אסירת תודה על כל התפילות והתמיכה! אני מרגיש טוב ואמשיך לנוח בבית. תודה לצוותים הרפואיים ולמטפלים בכל מקום, והמשך תפילתי למען החולים או כאלה שיש להם בן משפחה שנפגע מהנגיף". בשלב הזה לא קיבלנו שום דיווח על מצבה הרפואי או על סימפטומים ספציפיים שהיא חווה, אבל אנחנו יודעים את השמות של העכברים שניסו את התרופות שנתנו לטראמפ על מנת שיחלים מהנגיף. האם גם מלניה קיבלה טיפול רפואי זהה? האם גם היא הייתה צריכה תרופות, או שמנוחה בבית הלבן הספיקה לה? נכון לעכשיו, אין לדעת, וחבל, כי קצת כמו החיטוט בענייני משפחת המלוכה הבריטית, אנחנו בהחלט סקרנים לדעת עוד על האישה הזאת שהולכת לישון כל לילה עם האיש החזק בעולם.

בינתיים, טראמפ הספיק להצהיר שהוא החלים מהנגיף ועל מלניה עדיין לא שמענו. בראיון שנתן הנשיא לפוקס ניוז הוא סיפר שהחלים מהנגיף ואף פיתח חסינות אליו. מצד שני, אין שום הודעה רשמית מהבית הלבן שטראמפ יצא שלילי בבדיקת קורונה, ולהזכירכן - צריך לצאת שלילי יותר מפעם אחת כדי שהשלילה תהיה ודאית. הרופא של טראמפ לעומת זאת, ד"ר שון קונלי, מסביר שהנשיא כבר לא נמצא בסכנה של הדבקת אחרים. אבל בכל מקרה, לא סיפר כלום לגבי בדיקה חיובית או שלילית שעבר הנשיא. ולגבי מלניה? לא נאמרה מילה. כרגע הרשת עסוקה בלנתח את תחושותיה לגבי מחלת טראמפ ולנבא את התגובה שלה אם וכאשר באמת יקרה לו משהו בעקבות המגיפה, גם אם מדובר רק בהפסד הבחירות.

קצת מפתיע לגלות שהתקשורת לא מתעסקת בכלל במלניה, במיוחד בהשוואה לסיקור אצלנו שסובב סביב כל משפחת ראש הממשלה, לא משנה אם לטובה או לרעה, ועל מלניה, הגברת הראשונה של ארצות הברית, אנחנו כמעט לא יודעים כלום. היא בחיים לא שחררה לרשת סרטון שלה אופה עוגת ביסקוויטים, הפעמים המעטות בהם שמענו עליה היו קשורות לאיזה בגד שהיא לבשה, ואפילו כשנדבקה בקורונה, אירוע משמעותי מכל בחינה אפשרית, הפרטים שקשורים אליה נשארו מואפלים.

ואני תוהה, האם יכול להיות שהיחסים בין בני הזוג האלה כל כך גרועים שטראמפ מדיר את מלניה מהתקשורת? כי גם הוא, בזמן שהוא מעדכן את העולם מה מצבו, מעולם לא הזכיר את מצבה של מלניה. אולי שוביניזם היא זו המחלה האמיתית שטראמפ סובל ממנה כבר שנים - יכול להיות שמבחינתו מלניה לא באמת חשובה כי היא אישה, שבעולם המושגים שלו משמשות בעיקר לרגעים שבהם מתחשק לו "grab them by the pussy". ואם את בעלה נשיא ארצות הברית היא לא מעניינת אז מה יגידו איזובי הקיר?

מצד שני, אם לשפוט לפי היחס של מלניה לטראמפ - מסרבת להחזיר לו את היד או לתת נשיקות מול המצלמות, אולי היא זו שמעדיפה להיעלם. אולי גם היא, כמו שבעלה הצהיר כשיצא מבידוד, מרגישה טוב יותר שהרגישה מזה 20 שנה, לאו דווקא בגלל הקורונה, ויותר בגלל הבידוד ממנו, שאם לשפוט מהמבטים המקפיאים שהיא נועצת בו, נראה כאילו היא היתה שמחה להיפטר ממנו לא פחות מכל הדמוקרטים והשמאלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully