אופירה אסייג. מתוך הזמר במסיכה קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך הזמר במסיכה קשת 12

את אופירה אסייג כלום לא יכול להשתיק, וזה כל הקסם

25.10.2020 / 10:09

בהתחלה ירדו עליה, עכשיו מעריכים אותה ואפילו קוראים לה בחצי התנצלות "אחת המראיינות הטובות בטלוויזיה". בין הלגלוג להערצה ולכעס שהיא מעוררת, אי אפשר להכחיש שאופירה אסייג מהלכת עלינו איזה מן קסם מוזר, והיא כאן כדי להישאר

השקת שיתוף הפעולה של הצלמת נועה קלגסבלד ו"פקטורי 54" (צילום: ניר פקין)

בוידאו: אופירה אסייג ופולה בליק

היא צועקת, מתלהמת, מכילה, בוכה ולפעמים גם עושה בושות, היא מופיעה בסלון של כולנו בכל יום שישי, ועדיין - אופירה אסייג נשארה האישה הזאת שאף אחד לא מצליח לפצח, ואין לנו מושג מה לעזאזל היא הולכת להגיד או לעשות בעוד רגע.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אפשר לאהוב אותה או לשנוא אותה, אבל ללא ספק, הדבר שאי אפשר לעשות זה להישאר אדישים, כי בזמן שיש אנשים שנמאס לנו לדבר עליהם, זה נראה שעל אופירה תמיד יש לכולנו מה להגיד, ואולי לכם לא ברור למה, אבל נראה שאנחנו פיצחנו את סוד הקסם שלה. או לפחות ניסינו.

הפאדיחות
נכון, כולנו מרטשות תמונות כדי להיראות טוב יותר, שמות את הפילטר של עדן פינס בימים שבן אנחנו נראות כמו עדן חסון ולפעמים מעלות טורי עם כוס יין משנה שעברה כדי שאנשים יחשבו שיש לנו חיים, אבל מעולם לא העזנו לקחת תמונה של בלוגרית (עם חצי מיליון עוקבים!) שבה מצולמות זוג רגליים באמבטיה מלאת פרחים ולהעלות אותה בלי טיפת בושה. אה, ואז להוריד אותה אחרי שנתפסנו ופשוט להתעלם מכל הפיאסקו כאילו הוא לא קרה. כאילו - יש יותר זריקת זין מזה? יותר "תקפצו לי ואופסי ולא אכפת לי מכם?" אז היא עושה פאדיחות, אנחנו כועסים, אבל בעצם מתים להיות כמוה, רק שאין לנו אומץ.

הדיאטות
אופירה רזתה ועכשיו היא נראית הרבה יותר טוב וחוגגת את זה. ואנחנו קצת מקנאים כי יש קורונה וכל מה שאנחנו עושים זה להזמין פיצה ולדקלם לעצמו "אלכוהול זה לא משמין, אלכוהול זה לא משמין..." אבל אנחנו אוכלים אכילה רגשית, ואנחנו שונאים את עצמנו על זה. אז כשאופירה אומרת שהיא מנשנשת תפוח בבוקר ועוד אחד בערב אנחנו מבינים שזה נורא, ורוצח את הגוף ומתכתב עם הפרעות אכילה, אבל ביננו לבין עצמנו, ממש עמוק בפנים, אנחנו יכולים לבין - כי כדי לרדת את החמש קילו קורונה אנחנו נצטרך לחיות על חצי שנה של חסה עם קוביות קרח, אז מי אנחנו שנשפוט אותה?

הנגישות
זה קצת מצחיק שתוכנית הראיונות הנוספת אצל אותו הזכיין מורכבת משתי בלונדיניות במשקל נוצה (גלית ואילנית), כי הן האנטיתזה המושלמת לאופירה. נכון, הן מנסות להיות "בועטות" כמו שכנראה כתבו להן בבריף של ההפקה, אבל איכשהו מאד ברור מי המלכה האמיתית של הערוץ ואת מי בא לנו לראות. נראה שאחת הסיבות לזה היא העובדה שאופירה היא לא דוגמנית מושלמת לשעבר עם היסטוריה של תמונות בבגד ים ורשימת אקסים נוצצת. אופירה היא "משלנו", היא עובדת בלהיראות טוב, היא לא צעירה במיוחד, היא משקיעה זמן וכסף ומאמץ וזה אולי עובד אבל אנחנו גם רואים שזה לא קל, ולמרות שאנחנו כבר יודעים שלא הכל מושלם בטלוויזיה ובאינסטגרם, עדיין כיף לראות את זה באמת, כי העובדה שהיא קצת כמונו גורמת לנו להרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו.

הכנות
אני לא חושבת שיש זמן טוב יותר להיות אופירה אסייג - מאישה שנויה במחלוקת שנכנסת לריבים מתוקשרים עם הבן של ראש הממשלה היא הפכה להיות האישה הזו שאומרת את מה שכולנו רצים לזעוק. רע לנו, ואנחנו כועסים, ובזמן שבטלוויזיה יש מומחים "כעוסים" שמתלוננים על המצב ועל הממשלה, ועושים את זה ברהיטות ובהכלה ובאיפוק - אופירה זועמת. אופירה, שעדיין יש לה עבודה וגרה בצפון תל אביב עם בעל בהיי-טק ושלושה ילדים וכלב ווילה, בוערת מעצבים ולא מפחדת לצרוח את זה - על פוליטיקאים, על אנשי משרד הבריאות ובעיקרון על כל מי שנקלע בדרכה. פלא שאנחנו כל כך רוצים לשמוע אותה?

אני חושבת שמה שאנחנו אוהבים בה זה שאמנם האישה הזאת חיה בסרט, אבל כולנו חיים בסרט, והיא בין היחידים שמחויבים לסרט הזה, עד הסוף - בלי להתפשר ובלי להתחבא, גם אן כולם חושבים שצריך. השאלה הגדולה כאן היא האם הנסיקה המטאורית הזאת שלה תעלה, או אולי כבר עלתה לה לראש. האם היא באמת אותה אופירה קשוחה שהיא היתה לפני כמה שנים, או שמה שאנחנו רואים זה כבר משחק מוכן מראש בשביל המצלמות, הגזמה לצורך רייטינג, כי היא התמכרה לאישיות הזאת, הבועטת והשנויה במחלוקת, ממש כמו כולנו. ואם כן, אז אולי היא צריכה לעשות חושבים ולהבין שהשלב הזה, שאנחנו מתאהבים באיזו פרסונה חיצונית שיצרנו לעצמנו, הוא בדיוק השלב שהפרסונה הזו מתחילה להשתלט עלינו ולהעיק, ואז לשעמם - ואם תשאלו כל כוכב שמחזיק מעמד עשורים ולא מתנדף מהמסך אחרי כמה שנים טובות, זה בדיוק הזמן של אופירה להמציא את עצמה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully