דנה ויס קמלה האריס. צילום מסך קשת 12, רויטרס, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/צילום מסך קשת 12, רויטרס

הבחירות בארה"ב: צעד גדול לאנושות, צעד אחורה לדנה ויס

9.11.2020 / 10:00

בריאיון במהדורה ראשונה דנה ויס שמחה על ש"סוף סוף נכנסת לבית הלבן אישה אמיתית". בעודה משבחת את ערכיה של קמלה האריס, ביטלה את כל הנשים האחרות שעובדות בבית הלבן, או כמו שהיא מכנה אותן "ברביות על עקבים". את ג'ני דנסון זה עצבן, אבל ממש. דעה

דנה ויס מפריעה לכתב של רשת הטלוויזיה מאיחוד האמירויות/ערוץ הטלוויזיה "אמאראת-TV"

בוידאו: דנה ויס מנסה להתפרץ לשידור של הכתב מאיחוד האמירויות

קקאמלה האריס, סגנית הנשיא המיועדת של ארצות הברית, היא האישה (וגם האפרו-אמריקנית ואסייתית-אמריקנית הראשונה) שתכהן בתפקיד הרם והנישא הזה. מי ששמחה במיוחד על הכניסה שלה לתפקיד, פרט לכל הנשים, בכל העולם, שמבינות את חשיבות תקרת הזכוכית השבורה הזו, היא עיתונאית חדשות 12 דנה ויס.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ויס החליטה לספר לכולם עד כמה היא גאה באותו שינוי, בריאיון שנתנה בתכנית מהדורה ראשונה בחדשות 12, עם המשפט: "סוף סוף אישה אמיתית נכנסת לבית הלבן". עוד אמרה בריאיון, כי "בארבע השנים האחרונות הנשים בבית הלבן של טראמפ היו 'ברביות על עקבים'. אני זוכרת שבכל פעם שהייתי בבית הלבן הייתי מסתכלת ותוהה - למה בעצם הוא לוקח אותן רק בדגם הזה".

מדבריה של ויס ניתן להבין שהיא מתייחסת לנשים בממשל טראמפ כקישוט ותו לא, נשות שעשוע שרצות אחרי הכתבים, או שהן "עוזרות טכניות, או מקסימום דוברות". אני לא מכירה הרבה נשים שהן 'דוברות הבית הלבן'. היא כועסת על כך שהבית הלבן של טראמפ חזר לשנות החמישים ביחס לנשים. האבחנה הזו שלה היא חלק מהבעיה, אם לא אפליה נוראית בפני עצמה.

כשמביטים בסגנית הנשיא המיועדת, רואים אישה מטופחת, לבושה מצוין - ובעיקר מישהי שדואגת לעצמה. "כשהיא התקשרה לברך את ביידן היא עשתה את זה בצורה הכי טבעית", הסבירה וייס. "עם קליפס בשיער ואימונית, היא בן אדם אמיתי שעשה עבודה מאוד קשה". וייס רואה אישה מוזנחת (וחכמה?), בזמן שלתפיסתי, האריס אישה שלא מותרת על שגרת האימונים שלה גם ביום החשוב ביותר בקריירה שלה.

האם הזנחה או חוסר הבנה בסטייל נחשבים כעת לתווי התקן לאיכות, בעוד שטיפוח, בלונד או ההחלטה לנעול עקבים מקטינים אוטומטית כל אישה, חכמה ככל שתהיה, לכדי פרס קטן ונוצץ שגבר מניח במיטה שלו?

להניח שנשות הבית הלבן, שהצליחו לזכות במשרות נכספות בממשל החשוב והחזק ביותר בעולם, שהגיעו מאוניברסיטאות נחשבות (כמו איוונקה, בתו של הנשיא טראמפ), עשו את זה רק בזכות בלונד בוהק וחזייה טובה - זה עלבון לאינטליגנציה.

ומה עלינו להבין ממשפט כגון, "סוף סוף הגיעה לבית הלבן אישה אמיתית"? האם אנחנו צריכים להניח שווייס חושבת שנשים מטופחות הן לא נשים אמיתיות? האם היא דורשת גם מהגברים בשלטון להזניח את עצמם כדי שיהיו ראויים להערכה? יצירת הקשר בין מראה חיצוני ומלתחה של אישה לבין היכולות המקצועיות והאינטליגנציה שלה - בעייתיים במקרה הטוב.

וייס ממשיכה ומגלה בטור שכתבה שמבחינתה, זה "היה כמעט מצווה להגיע לבית הלבן של טראמפ עם נעליים סופר נוחות", משום שהדבר איפשר לה לכאורה להתנשא מעל כל הנשים שהתניידו על עקבים. הנעלים השטוחות, אגב, לא עצרו אותה מלטפוח לכתב מאיחוד האמירויות על הכתף באמצע שידור, ולהביך את עצמה וגם את ערוץ החדשות שלה עם ה"ג'ואיש חוצפה", שנראית מקסימה בעיקר לנו, בזמן שעבור יתר העולם מדובר בהתנהגות בלתי נסבלת.

מי יודע, אולי אם הייתה נועלת עקבים, הגובה היה מאפשר לה לראות את התמונה הגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully