מלניה טראמפ. GettyImages
GettyImages

מתגרשים? כל האמיתות והשקרים על הזוגיות של טראמפ

15.11.2020 / 10:17

מלניה היא לא רק הגברת הראשונה הכי אניגמטית של ארצות הברית, אלא שבארבע השנים האחרונות יחסיה עם בעלה, הנשיא לשעבר, הם תעלומה שמעסיקה את העולם כולו. האם הם עומדים להתגרש עכשיו? כל האמיתות וכל השקרים על הזוגיות של הטראמפים

בווידאו: נשיא ארה"ב מכיר לראשונה בפומבי באפשרות שיוחלף/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בוידאו: טראמפ מכיר לראשונה בציבור באפשרות שיוחלף

מלניה קנאוס נולדה בשנת 1970 בסלובניה. היא בת חמישים, בת למנהל סוכנות רכב ותופרת. כאשר סיימה את התיכון, היא התקבלה לאחד מהמסלולים הקשים ביותר של לימודי ארכיטקטורה. אנשים שהכירו אותה לאורך חייה, טוענים שמדובר באישה חכמה, שאפתנית ואסטרטגית. משהבינה שארכיטקטורה לא תשיג לה את החיים עליהם היא חולמת, היא החליטה לפרוש והחלה לדגמן. את טראמפ היא פגשה בשבוע האופנה שחל ב-1998, כאשר הם נכחו באותה מסיבה. היא הייתה בת 28, הוא בן 52. הוא נכנס עם מישהי אחרת, חיכה שזו תלך לשירותים וניגש למלניה היפהפייה. השניים הקליקו, ואחרי תקופת דייטינג שסחררה את הציבור כבר אז, וכללה פרידות וחזרות אינסופיות - התחתנו.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הצעת הנישואין הצנועה כללה טבעת יהלום בשווי מיליון וחצי דולר. שמלת החתונה של מלניה הייתה מתוצרת דיור, ושובצה ב-1500 קריסטלים, תהליך שלקח 550 שעות למסכנים שעשו זאת. הטקס נערך בפאלם ביץ', ובזאת הפכה מלניה לאשתו השלישית של טראמפ - ובמובנים מסוימים, התעלתה על קודמותיה, והיא ללא ספק אחת הנשים המסקרנות ביותר בנוף העולמי כרגע. הגברת הראשונה ובעלה, הנשיא (לשעבר) דונלד, היו המקור לחרושת שמועות בלתי פוסקת, שהחלו מרגע הנישואין של השניים ונמשכים עד היום. לכבוד סיום כהונת הנשיאות של האיש הוורדרד, החלטנו לסקור את כל השמועות המוטרפות למדי שנפוצו עליהם. מה האמת, ומה השקר? האם נישואי דונלד ומלניה על סף פיצוץ, או נהדרים מתמיד? כל השמועות:

שמועה 1: "מלניה נתנה לדונלד את השקט ששתי נשותיו הקודמות לא נתנו"
אמירה זו אפיינה את השנים הראשונות לנישואיהם. התקשורת לא הפסיקה לחטט בנושא. בתקופה זו, דונלד סיפר שההצלחות הכי גדולות שלו היו לצד מלניה. היא מצדה אמרה, "אני באמת לא נוהגת לנדנד לבעלי". טראמפ סיפר לעיתונות שהוא מעולם לא התווכח עם מלניה, והגדיר אותה כרעיה נפלאה שלוקחת מיוזמתה את מרבית תפקידי האימהות על בנם המשותף, בארון. סך הכל משפחה אמריקאית נחמדת (הכוללת את ארבעת ילדיו הנוספים של דונלד, משני נישואין קודמים). יחד עם זאת, חבריה של מלניה העידו שהיו לה בעיות אמון וקנאה למן הרגע הראשון.

שמועה 2: "מלניה לא רצתה שדונלד ייבחר לנשיאות ארצות הברית"
כנראה שזה נכון. אמנם מלניה רצתה כוח ומשמעות, והשיגה את אלה כשנישאה לגבר ששם המשפחה שלו מתנוסס על מבנים בכל העולם, כוכב עיתוני רכילות וכותב רבי מכר. דונלד העניק למלניה את החיים הכי נוצצים שאפשר לדמיין, אבל כשהחליט לרוץ לנשיאות ארצות הברית ב-2015, מלניה לא אהבה את זה, לפי הניתוח של מומחי שפת גוף ופסיכולוגים.

כמובן - מול המצלמות היא הביעה פרגון לבעלה. "אני אהיה מאוד מסורתית, כמו ג'קי קנדי", אמרה, "ותמיד אתמוך בו". אבל אם מתמקדים בה, רואים שהיא לא פונה אליו בגופה ובמבטה כשהיא מדברת על הנושא. הטענה היא שכאשר בני זוג חולקים שמחה משותפת, הם באופן טבעי נוטים זה כלפי זו, אבל הצופים במלניה קיבלו את הרושם שהיא מתמקדת בלדקלם את הדברים הנכונים מאשר מתכוונת אליהם.

מעבר לכך, מלניה נשארה עם בנם, בארון, בניו-יורק במקום להתלוות לדונלד לרבים מאירועי הקמפיין שלו. אחרי שנבחר, אחד מחבריה מספר שאמרה: "אני לא רוצה להיות הגברת הראשונה, באש ובמים לא רוצה". מלניה אמנם הכחישה, אבל לקח חמישה חודשים שלמים עד שנכנסה לגור בבית הלבן. היא טענה שרצתה להיות עם בארון עד שהוא יסיים את בית-הספר, אבל אפשר גם להסיק כי תשוקה רבה לתפקיד הגברת הראשונה לא הייתה שם.

שמועה 3: כשטראמפ אמר "Grab her by the pussy!", מלניה נפגעה אישית
קשה לכולנו לשכוח את המקרה המפורסם מ-2016, בו הודלף לעיתונות ווידאו ישן המציג את טראמפ ב"שיחת גברים" איומה ונוראה. טראמפ הוקלט בסתר כשהוא מדבר עם חברו בילי בוש על הסט של אופרת הסבון "ימי חיינו", כשהגיע להופעת אורח. הוא תיאר כיצד ניסה להשכיב אישה נשואה, כמה הוא נמשך לנשים יפות ורוצה אוטומטית לנשק אותן בלי לחכות לתגובה, והציע לחברו פשוט לתפוס אותן באיבר המין שלהן כשבא לו.

מסתבר כי הסרטון הכניס גם את מלניה לשוק. היא הגיבה כך: "מילים אלו של בעלי אינן מקובלות ומעליבות כלפיי". היא טענה שהסרטון הזה לא מייצג את דונלד שהיא מכירה. אנו חשות צורך לחבק את מלניה.

שמועה 4: "אף פעם לא הייתה בין מלניה לדולנד אהבה. היא רצתה כסף והוא רצה יופי"
זה לא מדויק. מלניה ודונלד עברו גם רגעים יפים, ובהתחלה היו מורגשים גם כימיה אמיתית וחיבור. ב-1999, סיפרה מלניה בראיון לרדיו שהיא ודולנד שוכבים כמה פעמים בכל יום. כשנפרדו בשנת 2000 לזמן מה, טראמפ אמר לעיתונות: "מלניה היא אישה עוצמתית, מדהימה! אני תמיד אתגעגע אליה". תוך כמה חודשים הם חזרו להיות יחד, כך שוב ושוב עד לנישואיהם.

כנראה שהיחסים בין טראמפ למלניה היו מורכבים גם מדברים טובים. כשהוא התחיל את מסעו לנשיאות, הוא אמר שאשתו חכמה ומוכשרת ותהיה First Lady יוצאת מהכלל. אבל בשנים האחרונות, כשמלניה נשאלה האם היא אוהבת את טראמפ, היא ענתה משהו בסגנון "אנחנו בסדר גמור". ואולי כבר ניתן לפסוק שאין את האש שהייתה בעבר, ושאולי היא גם לא תשוב.

שמועה 5: "כשהזוג נחת בתל-אביב, דולנד הושיט יד למלניה והיא סילקה אותו ממנה"
ב-2017, כאשר הזוג נחת בתל-אביב בביקור הרשמי הראשון של טראמפ בישראל, הוא אכן הושיט את ידו למלניה, כדי שיהלכו יחד מול המצלמות. ניתן לראות בבירור שמלניה מסלקת אותו בחבטה. תקרית היד המתחמקת קרתה שוב ושוב מאז, ורבים מיהרו להגן על הזוג ולהגיד שזו סתם מקריות, או חוסר הבנת הביישנות של מלניה. אך מרי ג'ורדן, מחברת הביוגרפיה על מלניה טראמפ, "The Art of her Deal", מספרת משהו אחר.

לפי ג'ורדן, באותם ימים מלניה ניהלה דיון מחודש עם בעלה על הסכם הממון שלהם. דונלד מרח אותה במהלך המשא ומתן ולכן היא לא חייכה למצלמות ולא החזיקה את ידו. הרעש הציבורי שנוצר היווה לחץ מתון על דונלד. טראמפ, שטען בספרו "אומנות העסקה" שאיש לא יכול לנהל משא ומתן טוב יותר ממנו הופתע אולי לגלות שאישה אחת, דווקא כן.

שמועה 6: "כיום הם ישנים בחדרים נפרדים, ולדונלד יש רומנים מהצד"
מקורות פנימיים מהבית הלבן מספרים שמזה תקופה השניים מבלים מעט מאוד זמן ביחד. הם נמנעים מלחלוק ארוחות ערב, ודונלד נוסע בלי מלניה לאי-אלו אחוזות כדי לדון עם פוליטיקאים ובעלי כוח. סטפני גרישם, הדוברת של מלניה, טוענת שאלו הם שקרים ושהזוג מאוהב כתמיד.
בשלב זה, יותר מדי שמועות מעידות כי ייתכן וגרישם משקרת. אחת מהן יצאה מפי קרן מקדוגל, דוגמנית פלייבוי אחת שסיפרה ל-CNN שלמלניה יש חדר שינה פרטי בבית הלבן בו היא מעדיפה לבלות לבד. ומה למקדוגל הזו ולזוג הנשיאותי? מסתבר שהיא ודונלד ניהלו רומן במשך שנה לאחר לידת בארון, ועוד על כך בשמועה הבאה.

שמועה 7: "דונלד בגד במלניה עם כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, דוגמנית הפלייבוי קרן מקדוגל ועוד"
כאמור, קרן מקדוגל נהגה להיפגש עם טראמפ בפרטיות כשכבר היה נשוי ועם ילד קטן. קרן ודונלד התחבאו במקומות רבים, לרבות אגמים ומועדוני גולף. היא סיפרה שבאחד מהמפגשים, דונלד אף הציע לה כסף מזומן לאחר ששכבו, וזו נעלבה ואמרה לו שהיא לא בחורה כזאת. דונלד השיב: "את כל כך מיוחדת".

בסופו של דבר החליטה מקדוגל להיחשף ולספר על הרומן שלהם. היא גם ביקשה להתנצל בפני מלניה, והוסיפה: "לא הייתי רוצה שיעשו לי את זה". קרן חברה לאישה נוספת, סאמר זרבוס, מתמודדת בתוכנית "המתמחה" בה טראמפ כיכב, במטרה לתבוע את הנשיא על התנהגות מינית בלתי הולמת כלפיהן.

עוד זה מדבר וזה בא: גורמים בתקשורת האמריקאית חשפו כי 130 אלף דולר שולמו לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס (שמה האמיתי: סטפני קליפורד), כדי שלא תדבר על הרומן שהיה גם לה עם דונלד טראמפ. השלישית ברשימה טענה גם כן למפגשים סודיים עם טראמפ הנשוי, וביקשה להשתחרר מחוזה השתיקה. אחד מפרקליטיו של טראמפ, מייקל כהן, הודה כי הוא בעצמו שילם לסטורמי.
במהלך 2018, שוטרי FBI פרצו למשרד של מייקל כהן וחיפשו עדויות. דונלד טראמפ צייץ בטוויטר: "הנשיא האהוב עליכם לא עשה שום דבר רע", אבל למעשה החוקרים מצאו הקלטה של שיחת הטלפון המאשרת את התשלומים לסטורמי דניאלס. סטורמי גם עברה בדיקת פוליגרף המאששת את טענותיה. לפי כל הנתונים סביר להניח שדונלד אינו הבעל הנאמן שמעולם לא חשבנו שהוא, ומרננים כי התגובה האמיתית של מלניה הייתה: "אני יודעת למי אני נשואה".

שמועה 8: "מלניה ואיוונקה לא סובלות זו את זו"
סטפני גרישם, המדברת על ובשם מלניה, הכחישה גם את השמועה לפיה מלניה ואיוונקה, בתו של דונלד מאשתו הראשונה, קרירות זו כלפי זו. היא טענה שזוהי אמירה חסרת פשר, שסתם מעכירה את האווירה. השנה קלטו המצלמות בוועידה הרפובליקנית את הבעת פניה של מלניה, המחייכת לאיוונקה ואז מיד מעווה פנים - יתרה מזאת - סטפני ווינסטון וולקוף, חברה טובה לשעבר של מלניה שעבדה עבורה בבית הלבן ועזיבתה לוותה בטונים צורמניים, כתבה בספר חושפני שמלניה קוראת לאיוונקה "נחש" מאחורי גבה. על פי הספר, איוונקה מנסה להקטין את מלניה ולתעדף את "הבת הראשונה" על פני הגברת הראשונה בעיניי הציבור.

לכל זה מצטרפת התקרית שכונתה "דיבייט החליפות" והתרחשה ממש השנה. לאירוע הדיבייט של דונלד עם ג'ו ביידן, הגיעה איוונקה עם חליפה לבנה מלאכית תוצרת ארצות הברית, ומלניה לבשה חליפה שחורה שהזכירה לאנשים משפחת גנגסטרים א-לה הסופרנוס. טראמפ תמיד מכריז כי "אמריקה לפני הכל", אבל לא לראשונה לבשה אשתו את מותג דולצ'ה וגבאנה, שהינו ממוצא איטלקי ולא מקומי. עבור האמריקאים היה מדובר בסוג של

שמועה 9: "מלניה הוחלפה בכפילה"
הגענו לשיא הביזאר: כבר ב-2017 החלו לצייץ בעיתון הגארדיאן כי מישהי מחליפה את תפקידה של מלניה, כפילה כנראה, וברשת מיהרו לומר שזוהי בטח סוכנת מהשירות חשאי. במהלך 2018 נעדרה מלניה מהמצלמות למשך חודש, כנראה בעקבות אותו סכסוך כספי בינה לבין בעלה (לכאורה), ואז נראתה לצדו באירוע המיועד למשפחות אמריקאיות שכולות, אך שוב הגולשים העידו: זו לא היא!

מאז זה קרה שוב ושוב - בכל פעם כשאישה חביבה ירדה מהמטוס עם טראמפ והחזיקה את ידו בלי לחבוט בה, הגולשים היו בטוחים כי תווי פניה היו לא של מלניה. היא התלוותה אליו למגוון אירועים, לרוב חבושת משקפי שמש, ובכנות, קצת נראתה כמו כפילה. האף מחודד יותר, הלסת והלחיים שונות, והחיוך רחב ולבבי. מאז #fakemelania הפך להאשטג נפוץ בטוויטר ובאינסטגרם.
תסריטאי הסטרדיי נייט לייב, זאק ברונשטיין צייץ על כך: "הדבר היחיד אליו אני אתגעגע בממשל הנוכחי זה שהם מחליפים מלניות ופשוט מעמידים פנים שלא נשים לב, כמו ילדים בני 4 שמתו להם הדגים".

שמועה 10: "מלניה מחכה שדונלד יכיר כבר בתוצאות הבחירות, יתפנה מהבית הלבן ויתגרש ממנה"
אחרי המסע המוזר הזה, הגענו להווה - הווה בו טראמפ הפסיד לג'ו ביידן, ומלניה אשכרה חברה לצ'ילבה שלה, איוונקה, כדי לנתק את האיש מכיסאו. בני משפחתו של דונלד מתחננים בפניו שייצא מהבית הלבן ויכיר במציאות, אך הוא מסרב. טראמפ טוען שביידן הוא נשיא מזויף, ושלא יתכן שתוצאות הבחירות לא הוטו. אומרוסה מניגולט, אחת מהיועצות של מלניה, דיווחה כי מלניה "סופרת כל דקה עד שטראמפ ייצא מהחדר הסגלגל והיא תוכל להתגרש ממנו. היא יודעת שאם הייתה מייצרת את ההשפלה האולטימטיבית ומתגרשת ממנו כשהוא עדיין בתפקיד, הוא היה מוצא דרך להתנקם בה".

אבל מרוב שמועות לא רואים את האישה, ואחרי כל זאת, אנחנו לא יודעים כלום על מלניה האניגמטית. פניה לא מסגירות מאום, היא מרוחקת, מעוררת תהיות, כמעט נטולת גיל והבעה. אמנם טראמפ ואנשי השירות החשאי מתעצבנים כאשר היא מדברת עם בנה בארון בסלובנית בבית הלבן, אך נראה שמלניה נלחמת על בדל המרחב האישי שהיא יכולה לשמור לעצמה, ושלפעמים המצוקה ניכרת על פניה וגם במילותיה. בתוך עשרים שנה מהגעתה לארצות הברית היא נכנסה למוסד הכי מקודש של המדינה, מוסד הנשיאות, וכעת מתחננת לצאת משם. לפי כל הנתונים שבידינו, ואם נוסיף לכל אלו את המשפט הכי כן ששמענו אי פעם מגברת ראשונה בבית הלבן: "את מי מעניינים קישוטי הכריסמס המחורבנים האלה?" יש סיכוי טוב שהחלק המעניין ביותר של הסיפור עוד לפנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully