מלכת היופי האוסטרלית מריה טהאטיל. @mariathattil, צילום מסך
צילום מסך/@mariathattil

מיס אוסטרליה טוענת: לא מתקדמת בעבודה בגלל המראה שלי

24.11.2020 / 9:16

מריה טהאטיל היא דוגמנית מצליחה, אך גם אשת קריירה שעוסקת במשאבי אנוש. אלא שהיא טוענת שהמראה המושלם שלה רק מעכב אותה בגלל התפיסה השיפוטית של אנשים: "טבע האדם הוא לשפוט אנשים לפי המראה הפיזי שלהם. אישה חכמה ואינטיליגנטית יכולה להיות גם מושכת ויפה"

מלכת היופי האוסטרלית מספרת על הקשיים שבאים עם מראה מצודד/@mariathattil

מריה טהאטיל היא מיס אוסטרליה ובלוגרית אופנה מצליחה מאוד. יש לה תואר ראשון בפסיכולוגיה והיא מומחית למשאבי אנוש. היא עובדת בגיוסים עבור הממשלה הפדרלית , אבל לכל אורך הדרך היא טוענת שהמראה המושלם שלה מאט את ההתקדמות המקצועית שלה.

"אפילו בהתמחות שלי, מוקדם מאוד בקריירה שלי, אמרו לי להיות אקסטרה נחמדה לאנשים בגלל שאני יפה מדי ולכן הם מניחים שאני אתקע", היא סיפרה ונזכרה גם איך בכיר בעבודה שלה פעם העיר על הלבוש הזוהר שלה וכמות האיפור שלה.

במקרה אחר היא סיפרה שאמרו לה שהיא לבטח קיבלה את המשרה בגלל שהגבר שריאיין אותה לעבודה ראה בה בחורה מושכת - זאת למרות שבפועל שתי נשים ריאיינו אותה בטלפון.

את הפייסבוק ואת האינטסגרם שלנו כבר ראית?

יפה וגם חכמה ומוכשרת

טהאטיל טוענת שהיא הגינה שזה טבע האדם לשפוט אנשים לפי המראה הפיזי שלהם, אבל בחשבון האינסטגרם שלה היא כתבה ל-65 אלף עוקביה: "אם אנחנו רואים אישה במשרה בכירה שתקיפה בקבלת ההחלטות שלה, זה אומר שהיא עשויה להיות לא אמפטית. אם יש אישה חכמה ואינטיליגנטית עם שאיפות, היא לבטח לא יכולה להיות גם יפה, חושנית ויצירתית. אנחנו מסיקים דברים על אנשים על סמך ידע מוגבל. אנחנו מבססים את התפיסה שלנו על תויות, תדמיות וסטריאוטיפים".

מריה, שנולדה באוסטרליה להורים הודים, טוענת שחשוב להבין שלחברה יש סטנדרטים שונים ליופי ואנשים לא תמיד אוהבים את העור הכהה שלה והשפתיים הגדולות יחסית: "התקשורת והחברה קובעים מי מושך ומי לא".

על אלו שחושבים שהיא זכתה בתואר מיס אוסטרליה רק על סמך המראה שלה היא אומרת: "אלו שטוענים שזכיתי בתחרות רק בגלל היופי שלי, מתעלמים מהעבודה הקשה, הערכים שהצגתי ומה שעשיתי עם בפלטפורמה הזו וגם מה שאני עושה איתה כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully