הארי סטיילס ווג ארצות הברית. Tyler Mitchell, אתר רשמי
אתר רשמי/Tyler Mitchell

בוכה ומכיל? לא בהכרח - הסקסיות הגברית החדשה כבר כאן

6.12.2020 / 10:27

כבר עשורים שההגדרה המצומצמת של הסקסיות הגברית מתקיימת בעיקר בטווח שבין מסוקס לאדיש, אבל כנראה שנמאס לכולנו, כי המגמה הזאת עוברת מטאמורפוזה. זהו הגבר הסקסי החדש

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: הארי סטיילס משתולל בהופעה

לפני זמן מה עלתה במגזין InStyle כתבת אופנה עם השחקן ג'ייסון מומואה (חאל דרוגו ואקוומן בשבילכן). מומאוה מצולם בהפקה שכולה על טהרת הוורוד - עומד בגאווה לבוש חליפת משי וורודה, שוכב בנונשלנטיות בסט וורוד בייבי תואם בין כריות רכות, ועל היד שלו, או על השיער, גומיית סקראנצ'י ורודה וחביבה שנראית כמו החלום המתוק של כל ילדה בת 5.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מומואה לא לבד עם החיבה שלו ללבוש שמשחק בין הגברי לנשי - ממש לפני כמה ימים התפרסמה הפקת האופנה של הארי סטיילס עם מגזין ווג. סטיילס - אחד הזמרים הנחשקים ביותר בעולם, עם רשימת אקסיות שכוללת את קנדל ג'נר, דוגמנית ויקטוריס' סיקרט שרה סמפיו וטיילור סויפט, מופיע על השער לבוש בחצאית, ובהפקה כולה הוא מחליף שלל חצאיות, חולצות משי ובדי טול מתנופפים. זו לא הפעם הראשונה של סטיילס בלבוש שמאתגר את גבולות המגדר - לנשף המט האחרון הוא הופיע לבוש בחולצת שיפון שחורה ושקופה, לק על הציפורניים ונעלי עקב. כשהוא נשאל על הסגנון שלו בכתבה של ווג, הוא אמר בפשטות: "יש בגדים לגברים ובגדים לנשים, ברגע שמזיזים את המחסומים, נפתחת זירה שבה אפשר לשחק" והמשיך ב"זה כמו כל דבר אחר, בכל פעם שאתה מציב מחסומים בחיים שלך, אתה מגביל את עצמך."

נראה שהאופנה הזו, של גברים שמחבקים את הלוק האנדרוגיני ונמשכים לעבר פריטי לבוש שנחשבים לנשיים הופכת יותר ויותר למיינסטרים - ואם פעם מדובר היה בסטייל שזלג ממחוזות הקהילה הלה"טבית, היום אננו רואים גברים סטרייטים שפשוט אוהבים את הסגנון הזה, ולהיפך, אומרים שזה גורם להם להרגיש אפילו יותר גברים. מומואה אף אמר בכתבה "ורוד זה פשוט צבע יפיפה, ואני די בטוח בגבריות שלי, ממש לא אכפת לי מה חושבים עלי".

רגע אחרי הפקת האופנה של מומאוה קיבלתי הודעה מחברה ששלחה לי את התמונה בצירוף המילים "קלטת את הסקראנצ'י?! וואו!" ואני מודה שלגמרי הבנתי על מה היא מדברת. כי בניגוד לגבר שמחזיק בכוח את ה"גבריות" שלו ומתריס אותה לעבר כל מי שמוכן לעמוד לצידו, יש משהו נעים ומושך בגבר שכל כך בטוח בזה שהוא גבר, ששום דבר לא יכול לערער אותו, לא קוקיות וגם לא חצאיות. ביטחון אמיתי הוא לדעת לשחרר, לא רק בבגדים, אלא גם בחיים - ממש כמו שסטיילס אמר - יש משהו מרגש בחיים נטולי מחסומים. הרי מי בטוח יותר בזוגיות שלו? האדם שמתקשר עשרות פעמים כשהצד השני יוצא לבלות בלעדיו, בודק הודעות בטלפון ולא מוכן לישון לבד, או אלו שלא מתרגשים כשהצד השני יוצא עם חברים או טס לחו"ל בלעדיהם.

כך גם הגברים האלו, שלא צריכים ג'ינס משופשף ונעלי עבודה כדי להרגיש גברים, לא צריכים אהבה חיצונית כדי לאהוב את עצמם או אישורים חיצוניים כדי לדעת שהם גברים שווים, בגלל שהדיעה הזאת מגיעה מבפנים. מומואה וסטיילס לא לבד - גם ג'רד לטו ידוע בחיבתו לבגדים נוצצים ונשיים, ובארץ עידן רייכל ועידן חביב הופיעו בשלב מסוים עם חצאיות, בזמן שסטטיק מציג לא פעם לוקים מלאים בצבעים כמו ורוד ולילך מבלי שהאירוסים הסטרייטיים שלו יהיו מאוימים מזה.

לא ברור אם אלה חדשות טובות או רעות לגברים שחושבים שמה שמושך נשים הוא התנהגות מאצו'ואיסטית, קוביות בבטן, או חשבון בנק מנופח. מה שבאמת עושה לנו את זה הוא ביטחון עצמי עמוק ושורשי שלא ניתן לערעור. אנחנו מספיק חסרות ביטחון ושיפוטיות כלפי עצמנו, ואנחנו לא רוצות לסחוב גם רגשות נחיתות מוסתרים ששייכים לבני הזוג שלנו. כי גבר שבטוח בעצמו לא יחפש את הביטחון הזה ממך על ידי דרישה בלתי פוסקת לתשומת לב, ולא יביך אותך בריבים שכל מטרתם היא להוכיח "למי יש יותר גדול".

זה ללא ספק שלב מבורך, חדש וסקסי במיוחד - גבר שלא צריך להתאמץ להוכיח, שמקבל את עצמו. ואם הוא מקבל את עצמו, כנראה יקבל גם אותך ואת הסביבה שלו בלי שיפוטיות, לא יוריד אותך כדי להרים את עצמו, יבוא איתך בשמחה לשופניג ולמניקור, יזמין איתך קוקטייל מתוק על הבר, יזיע איתך בספינינג, ובין לבין יבין אותך כשאת מתלבטת אם לעזוב עבודה כדי לרדוף אחרי החלומות שלך ויעודד אותך לאתגר את עצמך כדי להיות מאושרת יותר, מבלי לדאוג "מה יגידו".

זהו ללא ספק עוד צעד לעבר סקסיות גברית חדשה. בערך עשור מאז שפץ לחיינו המטרוסקסואל שעושה גבות ואוהב קרמים, ואחריו הגבר הרגיש שאוהב לדבר על רגשות ולבכות בסרטים של דיסני, מגיע הגבר שלא חושש מתיוגים ולא מפחד לאהוב משי, פרוות (סינטטיות), עקבים, חולצות שיפון, ולק. ואתן יודעות מה? יש סיבה למה הגברים האלה מתקתקים שערים והפקות אופנה - בגלל שביטחון עצמי זה ממש, אבל ממש, סקסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully