התצוגה השנתית של ויקטוריה סיקרט, פריז, 30 נובמבר 16. GettyImages
GettyImages

מחקר מוכיח: נשים מעריכות יתר על המידה את חיבתם של גברים לדוגמניות דקיקות

1.1.2021 / 9:30

מקובל לחשוב שגברים נמשכים יותר לדוגמניות דקיקות, אך מחקר חדש מוכיח שלא רק שהנתון הזה אינו מדויק - נשים טועות לחשוב שגברים אוהבים מבנה גוף דקיק הרבה יותר ממה שהם אוהבים בפועל

: דוגמניות רזות מדי בצרפת יצטרכו להביא לעבודה אישור רפואי/סיפור בדקה

מחקרים רבים מראים כי נשים אינן שבעות רצון מהגוף שלהן בעיקר כי הן נחשפות למבני גוף לא מציאותיים של נשים בתקשורת. האדרת דוגמניות המסלול הדקיקות שבתגובות האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט ובמגזינים הנחשבים יצרה אידיאל יופי אליו נשים רבות שואפות, בעיקר כשמדובר ברצון לספק את המין השני. בעוד בעשור האחרון נרשמה עלייה בעידוד דימוי גוף חיובי, בעיקר ברשתות החברתיות, מחקר חדש מראה כי נשים עדיין מאמינות שגברים יעדיפו גוף דקיק של דוגמנית מאשר גוף נשי ממוצע - אולם הפער בין המחשבה למציאות הינו גדול. במחקר שפורסם ב-Sex Roles תחת הכותרת "פערים בין המינים בתפיסות הגוף של דוגמניות", נמצא כי נשים נוטות לחשוב שגברים מעדיפים גוף נשי רזה - הרבה יותר ממה שהם מעדיפים בפועל.

התצוגה השנתית של ויקטוריה סיקרט, פריז, 30 נובמבר 16. GettyImages
דוגמניות ויקטוריה'ס סיקרט מוערכות יתר על המידה/GettyImages

שרה נ' ג'ונסון ורנה אנגלן גייסו עבור המחקר שלהן קבוצה של 548 סטודנטים, שהתפצלו כמעט באופן שווה בין גברים לנשים, וביקשו מהם להעריך את מבנה הגוף השייך ל-13 דוגמניות שונות. לאחר מכן דירגו הסטודנטים את מידת הדוגמניות (כולן האמינו כי המידות אופייניות למידות הגוף של דוגמניות המתנוססות על שערי המגזינים), כש-1 מייצג "רזה מדי" ו-7 "שמנה מדי". כמו כן הם ביקשו לדרג גם את מידת האטרקטיביות מ-1 "לא מושכת בעליל' ועד 7 "אטרקטיבית ביותר". לאחר מכן נשאלו הנחקרים כיצד לדעתם בני המין השני ידרגו את הדוגמניות. לא הגברים ולא הנשים היו טובים במיוחד בניחוש התגובות של המין השני והדרוג אותו נתנו לסוגי הגוף. עם זאת, שניהם שיערו כי המגדר האחר יהיה פחות סביר לומר שהדוגמניות "רזות מדי" לטעמם והניחו שהם ידרגו אותן כאטרקטיביות יותר ממה שהם עשו בפועל.

ויקטוריה'ס סיקרט, בלה חדיד. GettyImages
בלה חדיד מציגה גוף דקיק - אבל אין לכן סיבה לקנא בה/GettyImages

החוקרים תיארו זאת כ"תפיסה מוטעית מקבילה" שמראה כי גם הגברים וגם הנשים מעריכים יתר על המידה את משיכתם של המין השני למבנה גופן של הדוגמניות. לאחר מכן, ג'ונסון ואנגלן הרחיבו את המחקר וביקשו מ-707 אמריקאים בגילאי 18 עד 86 לקחת חלק באותו סקר. הפעם, הנשים המעורבות במחקר נטו לדרג "רזה מדי", ואילו הזכרים העניקו לדוגמניות דירוג גבוה של אטרקטיביות. אולם, שוב, שני המינים הניחו שהמין השני ידרג את מבנה גופן של הדוגמנית גבוה יותר ממה שהם עשו בפועל.

חשוב לציין שמאחר שהחוקרות השתמשו במבנה גוף אחד במחקרן, הן לא יכולות לקבוע מהו מבנה הגוף המועדף על ידי גברים או נשים. עם זאת, הן הצליחו להסיק כי נשים וגברים העריכו יתר על המידה את האופן שבו המגדר האחר תופס את מבנה הגוף המוצג לרוב בתקשורת.

החוקרות טוענות כי שיתוף ממצאים אלו עשוי לסייע בהפחתת ההשפעה השלילית של סטנדרטי יופי לא בריאים. מעבר לכך שחשוב לומר לנשים שהגוף הנשי המוצג בתקשורת אינו מציאותי, כדאי גם לעודד נשים להכיר בכך שהן עשויות להעריך יתר על המידה את העדפותיהם של אחרים למבנה הגוף ה"אידיאילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully