צעירה וצעיר מסמסים זה לזה. ShutterStock
ShutterStock

מפתיע? זוגות שהכירו באפליקציות הכרויות בעלי סיכוי גבוה יותר להישאר יחד

15.1.2021 / 10:51

מחקר שנערך בשוויץ בדק אלפי זוגות שהכירו בדרכים שונות ובדק את המוטיבציה שלהם לקשר וקבע כי כאלה שפונים לאפליקציות הכרויות הם בעלי מטרות רציניות יותר ובעלי סיכוי גבוה יותר לפתח מערכת יחסים ארוכה ורצינית

כל מה שצריכים לדעת על דייטים/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אפליקציות הכרויות נחשבות לרוב כפלטפורמות להשגת סטוצים או קשרים מזדמנים ולא רציניים, אבל מחקר חדש מראה שלמעשה הם המקום הטוב ביותר כדי למצוא בו מערכת יחסית ממושכת. מחקר של זוגות שהכירו ברשת טוען שישנה סבירות גובהה יותר שהם יישארו לאורך זמן ביחד, מאשר קשרים שמתחילים בדרכים יותר מסורתיות.

אם פסלתם את האפליקציות הללו כמקום למציאת מערכות יחסיות משמעותיות, פסיכולוגים טוענים כי לאנשים שמשתמשים באפליקציות כאלה יש מטרות חזקות יותר לגבי מערכות היחסים שלהם, ולכן הם בעלי סיכוי רב יותר למצוא מישהו מיוחד.

אפליקציית טינדר. רויטרס
אל תפסלו אותה כשאתם מחפשים מערכת יחסים רצינית. אפליקציית טינדר/רויטרס

המחקר בדק 3,235 זוגות בשוויץ, כולם מעל גיל 18, ומצא שאנשים שהשתמשו באפליקציות היכרויות היו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר לקשר מאשר כאלה שלא השתמשו בהן. כמו כן מצא המחקר שנשים שהשתמשו באפליקציות כמו טינדר או באמבל כדי למצוא בן זוג, היו בעלות רצון גבוה לילדים, ונשים וגברים שהשתמשו באפליקציות הללו היו מסופקים מינית וחברתית בדיוק כמו כל הזוגות האחרים.

הסקר מצא כי האפליקציות עוזרות לזוגות להגיע למערכות יחסים ארוכות וליצור קשרים בין זוגות ממגזרים שונים, בעיקר עבור נשים מלומדות יותר, וגברים מלומדים פחות, מאשר בדייטים רגילים. דוקטור ג'ינה פוטרקה מאוניברסיטת ג'נבה שהשתתפה במחקר הסבירה: "האינטרנט משנה את הדינמיקה של כיצד אנשים נפגשים. הוא מוסיף מימד נוסף של אפשרויות להיכרות, במינימום מאמץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully