האח הגדול רונית הביביסטית. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

סבלנו מספיק: מסתבר שהצופים לא מסוגלים להכיל עוד רעל

10.1.2021 / 8:24

עצם העובדה שרונית הביביסטית הודחה אומרת הכל על המדינה שלנו, ועל מה שעברנו בשנה האחרונה. סבלנו כל כך, שלא נשאר לנו מקום להכיל אפילו עוד טיפה של סכסוכים והסתות. אולי הביביסטית לא הספיקה לעבור תהליך, אבל לרוע מזלה, הצופים כן

רמי ורד ולינור ב"האח הגדול"/רשת 13

בוידאו: רמי ולינור בשיחת על היחסים

שמלה שחורה, חיוך מבוהל וסיגריות ביד - ככה יצאה רונית מבית האח, והשאירה את "חונטת" המתמסכנים להמשיך ולרחם על עצמם אל מול האנשים שבהם הם כל כך מקנאים. אני מודה שאין לי יותר מדי דברים טובים להגיד על רונית - וזה קשה לי, כי אני מתגאה בעובדה שאני פרו-נשים ואין דבר שעושה לי את זה יותר מנשים חזקות, גם אם לאחרים הן לא עוברות בגרון.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל לצערי, למרות כל הרוח והצלצולים, או במקרה הזה, הצרחות והריכולים, אני לא מצליחה למצוא ברונית אף לא תכונה חזקה אחת. נכון, יש לה התנהלות של אחת מאותן מונסטר-טראקס אמריקאיות שדורסות מכוניות קטנות ומשאירות אחריהן שובל של הרס, אבל ממש כמו עם המשאיות האלו, מדובר בסך הכל בחפץ, אמנם חזק ואגרסיבי, אבל אין לו באמת כוח משל עצמו - הוא מציית תמיד למישהו אחר - זה שיושב עם הידיים על ההגה, ואצל רונית הביביסטית, מי שיושב על ההגה זה תמיד גבר.

גם בבית נראה כאילו רונית צריכה בעיקר דבר אחד - דמות גברית חזקה שתוביל אותה. כזו שתחבק אותה ורגע אחרי זה תראה לה מטרה, תגיד לה לאן לירות. בהתחלה היה לה את רמי, שבעצמו אמר שהא מרגיש מבולבל שהנמסיס שלו מהאינטרנט היא האישה הכי קרובה אליו בבית - אבל רגע אחרי הוא כבר צלל מתחת לשמיכה של לינור, מה שגרם לרונית להשתולל מעצבים ולירוק על לינור את כל הכעס שלה. אולי אני מפספסת משהו, אבל אני לא ראיתי משהו נורא שלינור עשתה לרונית - פרט לעובדה שהיא לא הייתה מוכנה להתנצל על כך שהיא עושה את מה ואת מי שבא לה.

באופן כללי, נראה שרונית פשוט לא מסתדרת עם נשים. זה כאילו היא לא יכולה לשאת את האנרגיה הזאת לידה לאורך זמן, במיוחד אם מצורפים אליה גם חיוך מושלם ושיער מתנופף. רונית כבר מזמן החליטה שיותר שווה לה להשתייך לעולם הגברי, והרחיקה ממנה את הנשים גם בבית. אפילו את זהבה, שעליה העלילה בהשתייכות לחונטת האויב למרות שמהצד זה נראה כאילו זהבה לא נמצאת בשום מקום, היא פשוט מסתובבת בבית אבודה ומדי פעם מתחילה לשיר כמו תחנת רדיו שפתאום נכנסת לתחום הקליטה.

וכך הקיפה את עצמה בברירות המחדל - גברים - אלה שעדיין לא אכזבו אותה. יהודה - שרק מחפש מישהו להיצמד אליו, ג'וזי - שעדיין תר אחר רסיסי הלב השבור שלו ברחבי הבית ובדרך פשוט הולך אחרי מי שאומר לו "בוא", ואילון - פלא התבל השמיני שככל הנראה הוא מנהיג כת בזמנו הפנוי כי אחרת אין לי שום הסבר הגיוני לעובדה שיש לו כל כך הרבה הצבעות שמשאירות אותו בבית בכל פעם מחדש.

רונית לא המציאה את השיטה. זה בסדר לחפש גבר חזק להיצמד אליו, הרבה נשים עושות את זה. מה שמבדיל את אותן נשים ממנה, וככל הנראה מה שגורם לנו להתכווץ על הספה בכל פעם שהיא מתחילה לשאוג היא העובדה שבניגוד לאותן נשים, הביביסטית מנסה להסתיר את התכונה היחידה שמנהלת אותה, אותה תכונה שאם היא היתה חושפת רק לרגע, אולי היינו מתאהבים בה - וזוהי הפגיעות.

בניגוד למה שרונית חושבת היכולת להיות חלש ולבקש הגנה ותמיכה דורשות המון אומץ - לדוגמה, גל שהייתה חזקה מספיק להגיד לתום שהיא בטראומה ושהיא לא מסוגלת לשמוע אותו צועק עליה, או ג'וזי, שמנסה בכל פעם מחדש להתקרב לקארין למרות שהוא מבין שזה חסר סיכוי. היכולת להראות את החולשות שלנו היא מה שגורם לאנשים לרצות להתקרב, מה שהופך אותנו לאנושיים בעיני אחרים. פגיעות היא לא חולשה אלא כוח, וכשרונית צורחת שלא מתחשבים בה רק כי לא מביאים לה סיגריות, כולנו רואים אישה חלשה שזקוקה נואשות לתחושת שליטה, מאבדת את זה בכל פעם כשלא מכירים בחשיבותה, וההתלהמות שלה גורמת לנו לכעוס ולהתרחק במקום לרחם עליה.

במיוחד עכשיו, אחרי שנה שעימתה את כולנו עם כל כך הרבה חוסר אונים וגרמה לנו להבין שאנחנו אנושיים ומתפרקים מדי פעם - אני מניחה שפשוט אין לנו סבלנות לכל הבולשיט הגרוטסקי הזה. אנחנו כבר לא רוצים את האנרגיה הזו סביבנו, ואנחנו בעיקר לא רוצים אותה בפריים טיים. כל מה שאנחנו רוצים זה שיניחו לנו כבר לחזור לאיזו שגרה, משעממת ככל שתהיה.

ההדחה של רונית בשלב כה מוקדם מול מתחרים חלשים כל כך אומרת הכל - אנחנו מוכנים לוותר על האקשן ולהדיח מישהי שבכל עונה אחרת היתה ככל הנראה מגיעה לגמר, ואולי היא אפילו אומרת משהו על העתיד של הגבר החזק שלו היא מקדישה את חייה.

מה שקראתם עצבן אתכם? הנה האינסטגרם של ג'ני, לכו תצעקו עליה

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully