סקס והעיר הגדולה קארי בראדשו שרה ג'סיקה פארקר מיסטר ביג כריס נות'. GettyImages
GettyImages

סקס והעיר הגדולה חוזרת? אז תודה, אבל ממש אין צורך

גלי סיטון

11.1.2021 / 11:32

כששמענו שסקס והעיר הגדולה חוזרת למסכים, בתור נשים ברור ששמחנו. הגעגועים לחבורת הבנות לא שככו בשנים שעברו. ואז גילינו על הקאמבק את הפרט שהוריד לנו לגמרי. גלי סיטון מוותרת על התענוג ומסבירה מדוע

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

סיפור בדקה: כל הסיפורים ב"סקס והעיר הגדולה" היו אמיתייפ/מערכת וואלה! News

בסרטון: סיפור בדקה סקס והעיר הגדולה

שלל תוכניות עבר חוזרות אלו חיינו בקאמבק, ונדמה כי מטרתו העיקרית היא להזכיר לכולנו עד כמה הזדקנו. לאחרונה גם יוצרי הסדרה האגדית מארון הקודש של הרווקות, הכריזו ש"סקס והעיר הגדולה" תעלה עונה נוספת.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"המשתה" של אפלטון, "זמנים מודרניים" של צ'רלי צ'אפלין, "דירה להשכיר" של לאה גולדברג - קלסיקה היא יצירה על-זמנית שהכוח שלה לא נחלש עם הזמן, וגם "סקס והעיר הגדולה" נכנסת לקטגוריה הזו. נכון שמרבית האקטים המיניים שהרעידו את הקירות בשנות התשעים היום לא יגרמו לנו להרים גבה, ועדיין. סקס והעיר הגדולה העלתה למסך הגדול כמה שאלות הנוגעות למערכות יחסים ואינטימיות, שנמצאות מעבר לחשיפת איברים ועוסקות גם בדברים עמוקים יותר, ולהחייאה שלה יש מקום גם היום.

אבל השמחה הייתה מוקדמת, מאחר ואחרי העמקה נוספת מסתבר שזה כמו דייט ראשון ממש מוצלח שבסופו נשיקה גרועה במיוחד, כי העונה החדשה תצולם ללא סמנתה. קים קרטל הצהירה כי לא תשתתף בעונה החדשה, ואנחנו לא יכולות שלא לתהות מה נשאר מסקס והעיר הגדולה בלי הרווקה הנצחית הבוטה שחוגגת את המיניות שלה בלי להתנצל.

אפרופו התנצלויות, הסכסוך בין שרה ג'סיקה פרקר (קארי בארדשו) וקים קטרל (סמנתה ג'ונס) הוא סוגיה מסתורית שאת מהותו צריך ממש לגרד ממדורי הרכילות השונים. זה התחיל כאשר נפלה האפשרות לסרט שלישי, ונפוצו שמועות על כך שקטרל דרשה משכורת גבוהה יותר, או הסתייגות שלה בטענה שפשוט הרעיון לסרט לא היה מספיק טוב.

שתי אלה מקפידות להשאיר את הכביסה המלוכלכת בבית, אבל אירוע שקרה לפני שנתיים בכל זאת פלט גרב מלוכלכת אחת. הפוסט של קטרל כתבה על ג'סיקה פרקר באינסטגרם: "את לא המשפחה שלי ואת לא חברה שלי", היה הסימן הברור הראשון.

זה קרה בעקבות הטרגדיה בה אחיה נמצא של קטרל ללא רוח חיים בביתו שבקנדה. פרקר הביעה תנחומיה במחווה נוצצת ותקשורתית וקרטל לא אהבה את זה. "תפסיקי לנצל את הטרגדיה שלנו כדי להחזיר את תדמית ה'בחורה הטובה' שלך", הוסיפה, ולמען הסר ספק, הגדילה לעשות ותייגה אותה בפוסט. כוח, כסף, קנאה, תחרותיות - תהיה הסיבה אשר תהיה לפיצוץ הזה, התוצאה היא שכנראה שתי אלו לא יכלו לחלוק יותר מסך, בטח שלא כחברות הכי טובות שלא שופטות אחת את השנייה גם כשמישהי מהן שוכבת עם האקס הנשוי בזמן שהיא במערכת יחסים עם איידן המושלם.

וחבל, כי הסדרה החדשה הייתה מתקבלת בברכה גם היום אצל נשים בכל הגילאים מאחר והיא מעלה שאלות רבות שלא תמיד יש לנו עם מי לדבר עליהן, ולפעמים הצפייה מנחמת את הצופה כי היא מביאה איתה הבנה שהחוויות שלנו הן תופעה רחבה, שלא רק היא מתמודדת איתה.

מה עושים עם פרטנר שמקלל אותך בכל פעם שהוא גומר בלי שהוא שם לב? למה גברים מגרדים לעצמם את הביצים במקומות ציבוריים כאילו שזה בסדר? מה עושים עם גבר שגומר מהר מדי, ואיך אפשר להתכונן לגבר שמגיע מצויד מדי? נשים מכל הדורות יכולות למצוא לעיתים קרובות גרסה של הדייט האחרון שלהן באחד הפרקים, ולכל אחת מאיתנו היה איזה מיסטר ביג שהרס את עולמה לפחות פעמיים. אגב, מה שעשה את הפרקים לכל כך על-זמניים, היא העובדה שמרבית הסצנות וסיפורי האימה מעולם הדייטים התבססו על סיפורים אמיתיים, שנשות ההפקה והתסריטאיות תרמו לטובת הסדרה.

אבל עם כל הכאב, בלי סמנתה העונה החדשה פשוט לא תעבוד. כי מהותית, ברמת הדיון, מה נשאר בלעדיה? שרלוט הרומנטית עם בעלה המתוק ובנותיהן המדוגמות ממשפחה יהודית טובה, מירנדה הקרייריסטית, שבמציאות הספיקה לצאת מהארון ולהתמודד על תפקיד מושלת מדינת ניו-יורק, ובסדרה היא עדיין עם סטיב? זה לא יצליח לשכנע אף אחד, וחוץ מזה, לא ידוע מה גודלה של כרס הבירה של סטיב. הילד הג'ינג'י בטח כבר עזב את הבית לקולג', וקארי וביג. הזוג המודרני שלא רוצה להביא ילדים ("רק שנינו"). אתם חמודים והכל, אבל נדמה ששמענו את כל מה שיש לכם להגיד ועברנו הלאה.

הדמות היחידה שעוד מצדיקה איכשהו את שם הסדרה והסרט הראשון והשני, היא סמנתה. האישה היחידה שלא התמסדה, זו שגם שנדמה היה שמצאה לה קן לקונן בו עם סמית', אבל התעופפה ממנו ברגע שנגסו ביותר מדי מהעצמאות שלה. היא זו שתמיד חגגה את המיניות שלה, לא התביישה בה, והציגה מודל אחר ורענן של אישה חדשה, תוך כדי הקפדה על סטייל שאין דברים כאלה.

השאר לא מעניינים, ובעיקר הדמויות הראשיות - מיצו. אין ריב על פני האדמה שלא היה בין קארי לביג ומי רוצה לראות את הקשים שמעלה הזוגיות היציבה שלהם? גם זה לא מצדיק את המעט שעוד נשאר לדון בו. תכל'ס, רק את סמנתה הייתי רוצה לפגוש אחרי עשור. לדעת איך היא מתמודדת עם גיל המעבר, לשמוע על התמודדויות חדשות בחיי המין המבוגרים. האם היא מצאה זוגיות? האם היא ממשיכה לחגוג? האם גברים עדיין נופלים כמו זבובים לרגליה? היא באמת הדמות היחידה שקשה לי לנסות ולשער מה עלה בגורלה.

קצת לא נעים להודות, אבל חלק משמעותי מהקסם והעניין של החבורה הזו היה נעוץ ברווקות שלהן. לראות מישהי כמו שארלוט, הרומנטית והמעריצה המושבעת (וכנראה האחרונה) של מועדון האביר על הסוס הלבן, יוצאת לעוד דייט כושל ועדיין לא מוותרת, זה קסם שמועיל לאלה מאיתנו שנמצאות שם. לראות מישהי כמו מירנדה, עורכת דין שאפתנית וצינית, שהשכל החריף שלה מאיים על גברים וההצלחה גובה ממנה מחיר בזוגיות, זה דבר שאפשר להזדהות איתו. גם החיפוש האובססיבי של קארי, ובמיוחד עלילת האקס המיתולוגי שהיא לא מצליחה לשחרר, גרמה לנשים רבות להרגיש בנוח עם האובססיות של עצמן. אבל בלי השורדת האחרונה שמחזיקה את לפיד הרווקות והמיניות הנועזת, נשארים עם שלוש חברות טובות, נשואות, עם פה ושם קצת ילדים, זה לא "סקס והעיר הגדולה", זו מחווה לעקרות בית נואשות עם בגדים יותר יפים. טוב, הרבה יותר יפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully