גל גברעם. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

גזגזו: כדי להיות רול מודל את לא חייבת להיות מכוסה

31.1.2021 / 11:22

כבר שבוע שגל גברעם, האישה והגוזיה, מסתובבת בבית האח הגדול באי נוחות כי האמירה של ליאור כלפון לגבי הצניעות שלה לא יוצאת לה מהראש. והיא צודקת לאמירות סקסיסטיות כאלה כבר אין מקום, וליאור כלפון חייב להבין את זה

רמי וליאור בשיחה על המצב בבית "האח הגדול"/רשת 13

בסרטון: רמי מבקש מליאור להפסיק להעיר לו

אני יודעת שכולם מתפללים לערימה של טסטוסטרון שתיכנס לבית האח מחר, בתקווה להבעיר קצת אש אצל קארין ואולי לנער קצת את רמי ולגרום לו לזנוח את המחשבות על בית האבות ולרוץ אחרי לינור. אבל אחרי המניפסט של גל אני מבינה שמה שבאמת בא לי זה שיכניסו עוד איזו אישה חזקה או שתיים - רצוי כאלו שאוהבות להתלבש חשוף. לא רק כדי להזכיר לג'וזי שהוא יכול לעשות יותר מלהסתובב ברחבי הבית עם עיניים נפוחות מדמעות ואגו מרוסק או לגרום ליהודה לנסות להתנהג כמו אדם מתורבת, אלא כי בא לי לראות את גל מקבלת קצת פידבקים חיוביים על האישה שהיא מנסה להפוך להיות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

למרות שהיא מנסה להוכיח לעולם ובעיקר לעצמה שהיא כבר 100% אישה, מה שיצא מגל הוא מעין שילוב בין ילדה אבודה למישהי שמנסה למצוא את הדרך שלה. אבל בין לבין, בחלקים בהם היא לא משתדלת ולא מתאמצת, היא יוצאת הכי מלכה שיש, ואני חייבת לשבח אותה על זה.

גל גברעם. רשת 13, צילום מסך
לפעמים קשה להבדיל בין ערכים להתחסדות/צילום מסך, רשת 13

למרות שהיא כועסת על יהודה על כך שהוא לא מוותר לה (כשהוא לא באמת צריך, כי היי, הוא שונא אותה), למרות שהיא עושה לתום סצנות לא ברורות, ובעיקר למרות כל מה שליאור חושב עליה, כשזה מגיע לרגע האמת היא מצליחה לשלב בין איפוק יוצא דופן לממלכתיות שאסנת מארק יכולה ללמוד ממנה.

אפילו אם ניקח רק את העובדה שהיא ישבה מול ליאור בשתיקה והקשיבה למה שהיה לו להגיד, הנהנה בכבוד ולא הגיבה, למרות שברור שלדעתה היא חוותה משהו שנע בין אליטיזם מתנשא לחוסר חיבור למציאות לחשיפה לעולם ישן ומעט חשוך, מראה המון על מי שהיא.

כשאני חושבת על זה, רוב הנשים שאני מכירה היו בוחרות באחת משלוש דרכים - נאלמות דום לנוכח הדברים המשפילים שהן שומעות, מנסות להסביר את עצמן לליאור תוך כדי התנצלות על "המיניות הפוגענית" שלהן או מה שזה לא יהיה שמפריע לו כל כך בנשים שמתנהגות בצורה "לא צנועה" בעיניו, או פשוט פותחות עליו את הפה ונובחות עד שהוא היה מתנצל, ואז מרכל עליהן עם שאר בני הבית.

אבל לא גל.

ליאור כלפון. רשת 13, צילום מסך
להיות מפורסם זאת אחריות גדולה/צילום מסך, רשת 13

גל הקשיבה, נתנה לו לפרוק, והמשיכה הלאה. אני לא יודעת עד כמה היא באמת נפגעה, אבל אם כן זה אפילו עוד יותר מרשים - במקום להתלהם ולהיעלב או להיכנס למגננה מיותרת, היא נכנסה לחדר האח ונתנה את הצד שלה בצורה רהוטה וברורה, בלי בכי ובלי התנצלויות. אמנם היא עדיין צעירה, אבל ללא ספק היא בדרך להפוך לאישה שתהווה השראה להרבה נשים צעירות ממנה בעתיד.

חוץ מזה, בואו נירגע כולנו - היא בת 19, וצריך לזכור שהיא עדיין ממש בתחילת הדרך, ומן הסתם היא נמצאת כרגע בשלב של חיפוש עצמי. למרות שהיא בטוחה שהיא יודעת בדיוק מי היא, וסיפור החיים הקשה שלה הפך אותה לבוגרת מהרגיל, שילוב שהפך אותה להרבה יותר חכמה ומודעת לעצמה מבנות 19 אחרות שאני מכירה.

ליאור, לעומת זאת, אגב. מתנהג כמו גרושה בת 41 שנסעה לטיול "השתחררתי מהבעל" בהודו, חזרה על עננת רוחניקיות ומאז מטיפה ומסבירה לכולם את משמעות החיים. הוא לא מסוגל לראות את רמי במיטה עם לינור בלי להעיר לו ש"זה לא נראה טוב", ולא יכול לסבול את המחשבה שהילדות שלו חלילה ייקחו דוגמה ממישהי "פרועה" כמו גל, אבל הרבה יותר סלחן כלפי יהודה שמתנהג באגרסיביות לנשים, וכלפי ג'וזי שנועץ סכינים במקומות הכי רגישים של החברים שלו בבית. זה קצת חשוך, קצת דו פרצופי, ובעיקר מוריד.

גל גברעם ליאור כלפון. רשת 13, צילום מסך
ההכחשות והתיקונים שבדיעבד, לא שכנעו אף אחד/צילום מסך, רשת 13

אני רואה גבר שמדבר על שלום ואהבה כשכל מה שהוא רוצה זה שליטה והערצה - כמו מנהיג כת שבמסווה של אהבה לנתינים שלו, עושה מה שצריך כדי להפוך אותם לחלשים ותלויים בו. וכשמישהו מהם מעז להרים את הראש ולהראות קצת כוח, הוא מיד מוריד אותו חזרה על ידי מניפולציה של הנקודות הכי רגישות שלו, ובנוסף לכל רואה את העולם דרך פריזמה סקסיסטית. אחרת איך זה הגיוני שמבחינתו זה בסדר שדרור ידבר בפתיחות על סקס של גייז ויפנה לכולם בנקבה? אולי זה בסדר מבחינתו כי זה נחשב "מתקדם ונאור", אבל כשגל לובשת ביקיני קטן מדי לטעמו או מדברת על סקס בצורה פתוחה ממה שהוא מסוגל להכיל, היא צריכה לקבל סטירה מהירה שתזכיר לה את המקום שלה בעולם.

אני שמחה שיש מישהי כמוה בבית - כדי להראות שזה בסדר לטעות ולא לדעת הכל, זה בסדר להיות שלמה עם עצמך גם אם את לא חושבת שאת מושלמת, והכי חשוב - לא לתת לאף אחד להוריד אותך, לא משנה מתי ואיך, גם אם המישהו הזה נראה חכם ובוגר יותר.

יש דבר אחד שגל ללא ספק למדה הרבה יותר מוקדם ממני - שגם אנשים מבוגרים שנראים כאילו הם יודעים הכל יכולים להיות מטומטמים לפעמים, ושבמקרים כאלה באמת אין מה לעשות חוץ מלהציע להם לגזגז.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully