אישה עושה ז'. ShutterStock
ShutterStock

עזבו אותנו מהטמפונים שלכם - יום האישה עושה לנו נזק

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 17:38

יום האישה קיים כדי להזכיר לנו שהמאבק עדיין רחוק מסיומו, רק חבל שהעולם בוחר לציין אותו בצורה שעושה לנו רק נזק. קארין ארד מסבירה למה מבצעי הטיפוח לא ממש מקדמים את התיקון החברתי הדרוש

בתור עורכת מדור נשים קשה שלא ליפול לסטראוטיפים הישנים והמוכרים, לגבי מה זה אומר להיות אישה, מהם הנושאים שמעניינים נשים, או אפילו מהי זוית ראייה נשית. כי תכל'ס, אין באמת דבר כזה. נשים מתעניינות בכל מה שגברים מתעניינים בו, ולא, כפי שנהוג להנציח במדורי נשים, באופנה, איפור, שטיפות וגינליות ומי-טו. גם פוליטיקה מעסיקה אותנו, אנחנו מתעניינות בספורט, נוהגות על רכבים, צורכות תרבות ורואות סרטי אקשן, ולא רק סרטים על אהבה ולבבות שבורים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אם לומר את האמת לאמיתה, בעולם שמחפש שוויון אין הצדקה שאינה מסחרית לקיומו של הדבר הזה שקוראים לו "מדור נשים", או "נושאים של נשים", ויש בזה אפילו משהו שמעליב אותי באופן אישי בכל פעם שאני חושבת על הנושא במסגרת חיפוש אייטם. לכן אני נוטה להתעלם מכל ה"חגים" הנחשבים נשיים אבל עצם קיומם רק מנציח את הבעיתיות שבראייה של העולם אותנו, כולל וולנטיינ'ס המטופש, וגם יום האישה שמתקיים כשהמסר של קיומו קבור תחת קשקושי העצמה ומבצעים של מסקרות.

יום האישה מתקיים מסיבות טובות ומוצדקות, אבל מי זוכר אותן כשכל רגע מישהי מקבלת פרחים נטולי משמעות ששלח בעלה כדי לצאת ידי חובה, ואנשים מאחלים לך "יום אישה שמח", כאילו זה אומר משהו למישהי שמרויחה 15 אחוז פחות, וראשה מתנפץ אל תקרת הזכוכית לפחות אחת לשבוע. בתקשורת את מוצפת ב"פרוייקטים" של נשים שהן השראה לאיזה משהו, סיפורים על נשים שגם מגדלות ילדים ובמקביל עובדות במשרות בכירות (זה קל, יש איזה ארבע), סיפורי העצמה ריקים מתוכן, וכמובן, איך לא - צונאמי של מבצעי תכשיטים, חזיות, ומוצרי טיפוח שנשים ש"אוהבות את עצמן" חייבות לרכוש כי "מגיע להן" להתפנק, או שהגברים בחייהן יקנו להם אותם במתנה, גם אם מחר יחזרו לזלזל בהן, להטריד, להכות, לאנוס ולרצוח אותן.

אז בואו.

בואו לא נשכח למה יום האישה קיים - הוא קיים כי נשים צריכות אותו, וכי המאבק עדיין רחוק מסיומו. הוא קיים כי אישה אסרטיבית עדיין נחשבת כלבה, כי עדיין סופרים לנו את מספר הגברים ששכבנו איתם וקוראים לנו שרמוטות, אומרים לנו מה ללבוש ואיזה בגד מזמין איזה מעשה, משחררים את הבעל האלים שלנו אחרי חמש דקות ואז זורקים אותנו לנווה תרצה בגלל שגזרנו לו כמה בגדים. אז, נכון, עשורים אחרי גולדה סופסוף מרב מיכאלי מתמודדת כיו"ר של מפלגה גדולה, אבל מישהו באמת מאמין שהיא יכולה להיות ראש ממשלה?

אז לחגוג את יום האישה זה לא רק לא מספיק, אלא אפילו קצת מזיק - לפחות באופן שבו העולם מציין אותו, הוא עושה עוול למטרה שלשמה הוא קיים, ואגב, גם להגיד "ראשת ממשלה" לא עוזר לאף אישה, מה גם שראש נשאר זכר, לא משנה לאיזה גוף הוא מחובר. אז, לכו, תקנו מלא טמפונים במבצע, שיהיה עם מה לספוג את דמן של נשים עוד כמה דורות קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully