המכון להחזרת האקס. איה ואבי צלמים, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/איה ואבי צלמים

אחרי שהתחתנה עם שלה, היא הקימה את המכון להחזרת האקס

עמליה וייס

8.3.2021 / 9:00

ספיר נוי יצאה עם הגרוש הטרי במשך שנה, שבה נפרדו חמש פעמים כי הוא לא היה מוכן לתת לה את מה שביקשה. היום הם נשואים עם שני ילדים, והיא חולקת עם העולם את השיטה שלה להחזרת אקסים אבודים, או שחרור מוחלט מהם

"הכרתי אותו בטינדר" מספרת ספיר נוי, המייסדת והבעלים של 'המכון להחזרת האקס', על הרומן האחרון שלה "אני התחלתי איתו. שלחתי לו פיצה, עברנו מאד מהר לטלפון, ואז בטלפון גיליתי שהוא גרוש עם ילד, שזה בסדר מבחינתי. אבל כן שאלתי האם אתה מוכן להתחתן שוב, והאם אתה רוצה ילדים? הוא צחק עלי, והיה קצת לא נעים, כי לא נהוג לשאול שאלות כאלה בדייט ראשון. אבל לי נראה לגמרי לגיטימי, כי אם אתה לא רוצה, אולי לא כדאי להיפגש בכלל. הוא אמר שילדים הוא רוצה, אבל לגבי חתונה ענה תשובה מעורפלת, נפגשנו לדייט."

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כך מתחיל סיפורה של ספיר לינוי, בת 35, בוגרת הפורום של לנדמרק ומאמנת עצמאית כבר שבע שנים.
על פניו לא מדובר כאן בסיפור יוצר דופן - בחור פוגש בחורה, הם מתאהבים, עוברים לגור יחד, אך אבוי מישהו מהם נתקל במכשול בלתי עביר כלשהו והם לא מצליחים להגיע יחד ל'הפילי אבר אפטר'. וזה כואב. למי מאיתנו אין את האקס הזה שלפעמים, למרות שזה נגמר מזמן, אנחנו עדיין מפנטזות שיום אחד הוא יתקשר ונחזור? זה בסדר. הבעיה מתחילה כשאת (או אתה) לא מסוגלים בשום פנים ואופן לקבל את הפרידה הזאת, החיים שלכם הופכים להיות ממוקדים אך ורק במה שקרה שם ומטרה אחת עומדת לנגד עיניכם: להחזיר אליכם את האקס, ויהי מה.

המכון להחזרת האקס. באדיבות המצולמים
המכון להחזרת האקס/באדיבות המצולמים

כאן נכנסת לסיפור ספיר נוי עם שיטת האימון שפיתחה במיוחד למי שנמצא/ת במקום הספציפי הזה, שבו נדרש אימון וליווי ספציפיים לא פחות. אז אם לחברים שלך כבר אין כוח לשמוע את השם שלו/שלה, אבל אתם לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר, הכתבה הזאת היא בשבילכם.

יש הרבה אנשים שאובססיביים על האקסים שלהם?
"את לא תאמיני כמה" אומרת נוי (אני לגמרי מאמינה דווקא) "ולכן לקחתי את התחום הספציפי של החזרת האקס, שזו נישה מאד ייחודית, פיתחתי שיטה להחזרת האקס, ויצרתי את המכון."

והכל התחיל מהסיפור שלך - איך הוא המשיך?
"זוכרת את הטלפון הראשון? אז בדייט העליתי את הנושא שוב. אין סיבה לחכות לדייט עשירי כדי לגלות שהוא לא רוצה את הדברים שאני רוצה. התשובה שלו היתה כן לחתונה, אבל לא ברבנות.ולגבי ילדים הוא היה חד משמעי - יש לו ילד אחד והוא רוצה עוד. המשכנו לצאת שלושה וחצי חודשים ואז הגיע המשבר הראשון שאחריו נפרדנו בפעם הראשונה מתוך חמש, בשנה אחת. אני תמיד אומרת שבפעם השלישית הפסקתי לספר לחברות, ואמרתי שכשזה יהיה רלוונטי אני אשלח להם הזמנה לחתונה. וזה מה שהיה".

וככה פיתחת את השיטה להחזרת האקס?
"כן, מדובר בתהליך אימוני לכל דבר, שלוקח בחשבון את המצב הנפשי המאד ספציפי הזה. הרי אם יש לך אקס שלא מתאים לך, לא משנה כמה יגידו לך שהוא לא מתאים לך, את לא תקשיבי. וזה המכשול הראשון להתגבר עליו כשמדובר במישהי שכרגע לא רוצה לשמוע כלום. אז השם "המכון להחזרת האקס" יגרום לה להגיע ולהקשיב למה שיש לי להגיד. אחרי שנשמע את הסיפור כולו ונבין מה עשה כל צד יהיה אפשר לבדוק אם באמת נפרדתם כי זה לא מתאים או שיש טעויות שגם את עשית בקשר, ושהמצב הזה הוא אכן הפיך, ואם כן, להתחיל בתהליך ההחזרה".

יש דוגמה? בלי שמות
"הייתה לי מאומנת שהחבר נפרד ממנה כי היא לחצה אותו להתחתן וכשהבינה שזה לא עובד ושהוא כנראה יקום וילך היא התחילה להתחנן, חזרה בה מדרישתה, ואמרה לו שהיא מוכנה לקחת את מה שיש. ואז הוא החליט סופית שלא מתאים לו יותר, הם נפרדו. כשהיא הגיעה אלי זה היה ארבעה חודשים אחרי הפרידה, היא במצב נפשי שבור לחלוטין אחרי שעשתה כל טעות אפשרית, כולל מכתבים, פגישות במקומות שידעה שהוא הולך אליהם, טירוף. זה הגיע למצב שהוא חסם אותה בכל המקומות."

עוד בוואלה!

משפט אחד של אלמוג חשף מה היא באמת מרגישה ליהודה

לכתבה המלאה
המכון להחזרת האקס. איה ואבי צלמים, באדיבות המצולמים
נפרדו חמש פעמים בשנה אחת. היום נשואים+שניים/באדיבות המצולמים, איה ואבי צלמים

נשמע כאילו הבעיה היא לא במערכת היחסים אלא בבחורה שמוכנה להתפשר על כל מי שהיא
"נכון, זאת חלק מהבעיה. כשהיא באה אלי קודם כל אבחנתי שהוא לא כל כך מתאים לה, מתוך מה שהיא סיפרה היו שם הרבה בעיות של חוסר תמיכה - הוא ניהל את הקשר, הוא קבע את החוקים, והיא פשוט נכנעה מרוב שהייתה נואשת. למשל הוא היה דתי והיא בשלב מסוים הסכימה לחזור בתשובה בשבילו, למרות שלא באמת רצתה."

אז מה עושים במקרה כזה שבו כלו כל הקיצים?
"קודם כל מתאזנים חזרה, ואז שולחים הודעת 'ניקוי משטח' כדי להתחיל מחדש. שלחנו הודעה בסמס רגיל כי הוא חסם אותה בכל מקום אחר, והוא חסם אותה גם שם. הסתבר שהוא גם כבר בקשר חדש של שלושה חודשים"

רגע רגע. מה זה ניקוי משטח?
"זו הודעה שאת שולחת לו בהדרכתי, שמנקה את השטח, ואת החוויה השלילית שנוצרה אצלו לגבייך מאז הפרידה. הרי היו לו גם חוויות טובות, אבל כרגע מה שעומד לנגד עיניו זה הטירוף שהתנהלת בו, והטעויות שעשית. ההודעה הזאת מורכבת מכמה גורמים, ובראשם הנכונות שלך לשלוח את ההודעה הזאת ללא תנאים - את לא שולחת אותה כדי לקבל תגובה, אין לך ציפיות ממנו משום סוג. בהודעה הזאת את משחררת את שניכם, ומשאירה מאחורייך זיכרון אחרון נעים, חוויה טובה, ואולי אפילו תחושה שהוא מפסיד. זה צריך להיות אמיתי, כי אם את סתם מאיימת שאת ממשיכה הלאה כדי להלחיץ, הוא יידע שאת עדיין שם, וימשיך לקחת את הזמן. אם הוא אכן יבין שאת כבר לא מחכה, יש סיכוי טוב שזה יזיז משהו. מטרת ההודעה היא לסיים נקי את הקשר, וליצור איזו תחושה של שקט ביניכם. לא כמניפולציה - את לוקחת בחשבון שזו הודעה אחרונה ושאת מתחייבת להמשיך הלאה בחייך, בצורה אמיתית וכנה בלי קשר אליו. את ההודעה הזאת שולחים רק אחרי שאני מביאה אותך למקום של קבלה שזה נכון עבורך, כך שההודעה הזאת נשמעת כנה, כי היא באמת כנה."

נשמע שאם כבר יש קבלה והליכה הלאה, המשימה הושלמה כבר
"מצד אחד נכון. מצד שני גם התאוששות זה כלי מדהים להחזרת האקס. יש משהו באנרגיות של סיום נקי שגורמות לו להרגיש שכדאי לו לוודא שהוא עדיין יכול לחזור אחורה. בשלב הזה בדרך כלל יתחילו בדיקת דופק, כדי לוודא שאת עדיין שם. אם את עונה לו, הוא אומר לעצמו בלא מודע - אין בעיה אני יכול להמשיך לזיין אחרות, היא מחכה לי. מצד שני אם הוא שולח לך טקסט כזה ואת לא עונה, הוא אומר רגע מה קורה פה, ומתחיל לתהות אם הוא מצא משהו יותר טוב, ומתחיל סוג של ערעור ובדיקה עצמית ואז הם עושים טעויות כמו לחפש את התשומת לב שלך על ידי לייקים והודעות סתמיות".

ומה עושים במקרה כזה?
"לא עונים, כמובן".

כמובן. אבל כל מי שאי פעם נפרדה יודעת עד כמה זה קשה להתעלם מפנייה של מישהו שאת מתה לדבר איתו. כל מה שאת צריכה ברגע הזה הוא חברה שתאזוק לך את הידיים, תיקח לך את הטלפון, ותיתן לך לבכות לה עד שתירגעי. במקרה של המכון להחזרת האקס, ספיר עושה את זה במקומן, וגם מייעצת לגופו של עניין איך להגיב בכל סיטואציה כדי לקדם את החזרה שלכם.

נחזור לסיפור שלנו, אז שלחתן הודעת ניקוי משטח, הוא חסם אותה. מה קרה אז?
"אחרי שבועיים כשנפגשו במקרה, הוא ביקש לדבר איתה. היא לא הסכימה לדבר, הוא שכנע אותה, הם דיברו והסתבר שכלום לא השתנה, והם אמרו להתראות. שבוע לאחר מכן הוא התקשר אלייה 3 פעמים ובהדרכתי היא לא ענתה. אז הוא שחרר את החסימה וכתב לה שרק רצה לשאול לשלומה. גם כאן תדרכתי אותה לא לענות לו. שבועיים לאחר מכן הוא כבר ביקש להיפגש, וכרגע הם עדיין בודקים את העניין. אמנם זה עוד לא גמור, אבל כל זה לא משהו שהיא תיארה לעצמה שיכול לקרות מהמקום בו הייתה כשהגיעה אליי."

המכון להחזרת האקס. פולינה פרי, באדיבות המצולמים
כמו שומרי משקל, רק של הלב/באדיבות המצולמים, פולינה פרי

אז בעצם לא החזרת לה את האקס אבל כן החזרת לה את הכבוד העצמי
"בסופו של דבר כל המטרה של התהליך הוא להחזיר אותך לעצמך, כי כשאת עוברת פרידה שלא מרצונך את לפעמים מורידה סטנדרטים כדי להתאים לצד השני. ואז אני מנערת אותך ואומרת לך לא - הפוך - יש לך רצונות משלך, ואם מה שיש ביניכם לא תואם אותם לעולם לא תקבלי מה שאת צריכה. הורדת הסטנדרטים, הויתורים האלה גם יוצרים מצב שבו את מאבדת סקס אפיל בעיניו - כי אם את מוותרת על כל מה שאת רוצה, ואת לא שווה מספיק בעיני עצמך, בסוף את הופכת להיות פחות שווה גם בעיניו. זה כמו דיאטה. כולם יודעים איך עושים אותה, אבל לבצע את זה לאורך זמן זה מה שמביא תוצאות."

כמו מפגשים של שומרי משקל?
"בדיוק! אפילו יש לי קבוצות תמיכה של עשרה אנשים שאני עורכת בזום. ככה כל אחת שומעת את הסיפור של השניה ומבינה שהיא לא הכי משוגעת, ושכולם אותו דבר, הן באות להיתמך, לחלוק הצלחות וכשלונות וגם נמצאות בקשר אחת עם השניה באופן עצמאי לפעמים, מתמודדות עם זה ביחד.

אז מתי בעצם מתבצעת החזרה לאקס?
"כל קשר לגופו. הייתה לי מאומנת שהגיע אליי כשאחרי חצי שנה של קשר האקס שלה אמר לה שהוא מבולבל לא בטוח בקשר, אבל סיכמו שישארו ידידים. אבחנתי לה שזה רק דרך עבורו לשמור אותה קרוב בזמן שהוא מגלה את העולם, אבל היא רצתה להישאר איתו בקשר כי אמרה שהעיקר שהוא יהיה בחיים שלה, שיקפתי לה שזה ממש לא המקרה כי במקרה הטוב ביותר היא תקבל שורה ראשונה לראות אותו עובר לבחורה הבאה. עשינו ניקוי משטח, ניתקה איתו את הקשר, הוא המשיך לשלוח לה הודעות, היא לא ענתה לו, עד שהגיע לנקודה בה הוא אומר שהוא אוהב אותה ולא יכול בלעדיה. אחרי כחודש וחצי נפגשו, והחליטו לחזור וכיום הם כבר 6 חודשים יחד ועפים אחד על השנייה."

ואיך מוודאים שבאמת השתנה משהו ושזה לא רק חזרה לצורך כיבוש?
"שאלה מעולה. קודם כל, לפי ההתנהגות שלו אפשר לדעת האם הוא באמת מתוקן או שהוא סתם אומר את מה שאת רוצה לשמוע כדי להחזיר אותך. רוב הבנות נשארות איתי בקשר של ליווי גם אחרי שיש חזרה למערכת יחסים, ומתייעצות איתי בכל שלב, כדי לא לחזור על טעויות עבר או לא לשים לב לנורות אדומות, כדי לוודא שכל מה שיצרנו ימשיך לתפקד נכון, כי אם את לא תעשי טעויות, כבר המצב שלך יהיה בחמישים אחוז טוב יותר, תמיד".

ואיך נגמר הסיפור שלך?
"בחתונה" היא צוחקת "כמו שהבטחתי. במשך השנה הזאת הוא עבר תהליך. כל פעם כשהוא היה מפסיק לעבוד על זה היינו נפרדים, וכל פעם כשהוא היה מבין היינו מנסים שוב, ובכל התקדמות כזאת חזרנו ונפרדנו שוב. בין לבין הוא היה שולח לי הודעות שהייתי מתעלמת מהן ואז בוכה כי חשבתי שבחיים הוא לא יפנה אלי יותר. אבל הוא פנה. בפעם האחרונה שחזרנו הוא ביקש שנעבור לגור ביחד כדי לבדוק איך אנחנו עובדים יחד כמשפחה. אני לא מאמינה בלגור יחד לפני שמתחייבים ולכן הגבלתי מראש את המגורים המשותפים לחודש חודשיים, כשהסיכום היה שאם אחרי כמה שבועות הוא לא מוצא את עצמו משנה את דעתו ורוצה להתחתן, אז שיגיד לי, ונפרק את החבילה. אחרי שלושה שבועות הוא הציע, ועד היום הוא אומר לי לפעמים 'את מאמינה שאנחנו כאן'?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully