אלמוג. מתוך האח הגדול רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/מתוך האח הגדול רשת 13

משפט אחד של אלמוג חשף מה היא באמת מרגישה ליהודה

7.3.2021 / 12:00

יהודה עזב את בית האח הגדול בסערה, והדיירים לא נותרו אדישים. רמי שמח, ג'וזי התחרפן, אבל אלמוג לקחה את זה הכי קשה מכולם. בין בכי ליבבה היא אמרה משפט אחד שהסביר סוף סוף מה לעזאזל היא מצאה ביהודה

"אני מרגישה כאילו לקחו לי את הלב והוציאו אותו מפה" יבבה אלמוג בבכי קורע לב בחדר האח הגדול, וכולנו תפסנו את הראש וניסינו להבין דבר אחד - מה, לעזאזל, היא מוצאת בו?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מהרגע הראשון זה לא ממש היה ברור. למרות שהיא מאפשרת לו לחבק אותה ולספר כמה היא מדהימה, היא לא באמת משתפת ברגשותיה, מעבר למשפטים סתומים על כמה היא פצועה ופגועה ולא יכולה לסמוך על אף אחד. הייתי בטוחה שהיא סתם נהנית מתשומת הלב או מהאפשרות לרכב על הגב של היוניקורן חולה הכלבת הזה לעבר הגמר, ואני מודה שבתחילת הריב עם רמי, כשיהודה עדיין מקרקר כמו תרנגולת, ראיתי את הפרצופים הנגעלים שלה ונשמתי לרווחה. "הנה," אמרתי לעצמי, "אין דבר מוריד יותר מגבר מטומטם, בטח לא כזה שצורח על גבר בן 60 ואז מודה שהוא סתם מציק לו בשביל הכיף. עכשיו היא קולטת שהיא לא יכולה להיות איתו".

אבל טעיתי.

יהודה האפס. מתוך האח הגדול רשת 13, צילום מסך
חסר סבלנות ונטול אמפתיה לסביבה/צילום מסך, מתוך האח הגדול רשת 13

נכון, כשיהודה עזב היא התפרקה - התפרקות אמיתית, ואז היא הלכה לחדר האח ושפכה את כל הרגשות הפצועים שלה במונולוג מקסים ושובה, אבל בעיקר כזה שהוכיח סופית את מה שהיא עדיין לא הצליחה להפנים.

זה העניין עם אהבה - יש שתי דרכים להרגיש אותה.
הראשונה היא אותם פרפרים מרגשים שגורמים לנו להיות עיוורים לכל הדגלים האדומים בעולם, להסתנוור מכל מבט ולהתמוטט מצחוק מכל בדיחת קרש. התאהבות שגורמת לנו לחלום על אותו אדם מהבוקר עד הלילה, להחסיר פעימה מכל תנועה של היד או נגיעה בשיער, להתכרבל בתוך מצעים שמריחים כמוהו ולנסות לזכות בעוד ועוד זמן יחד. תחשבו גל ותום.

הסוג השני הוא אהבה לאיך שאדם אחר גורם לנו להרגיש. אנחנו לא רוצים להיות לידו כי הוא מרגש אותנו, אלא כי סוף סוף מגיע מישהו שגורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו. והמונולוג של אלמוג היה תיאור מושלם של מצב שבו היא לחלוטין מאוהבת ומסונוורת - לא מיהודה, אלא מההרגשה שהיא מקבלת כשהוא לידה.

"לא יהיה מי שיכין לי קפה בבוקר ומי שיעיר אותי." היא בכתה בחדר האח, "מי ידאג אם אכלתי או איך ישנתי..." אמרה בין הדמעות, "הוא גרם לי מין תחושת ביטחון כזאת..."

אני מבינה אותה - באמת. אין דבר מרגיע יותר מלדעת שיש מישהו ששומר עליך, שיש רשת ביטחון שתהיה שם כשתיפלי, ומישהו שלא ייתן לך להתרסק. כולנו רוצים את זה, והתחושה הזו, של אדם שאוהב אותנו ויהיה שם בשבילנו אמנם חשובה, אבל לא חשובה כמו האהבה שלנו אליו. זה נפלא להיות נאהבים - אבל לאהוב זה לא פחות חשוב. ואצל אלמוג זה נראה כאילו היא בעיקר מאוהבת בעובדה שהיא נאהבת.

עוד בוואלה!

המתחזה: זה לא יכול לקרות לכל אישה, רק לאחת ממש נואשת

לכתבה המלאה
אלמוג. מתוך האח הגדול רשת 13, צילום מסך
לא התמוטטה כי היא אוהבת את יהודה/צילום מסך, מתוך האח הגדול רשת 13

קשה שלא להשוות אותה לגל. גל מאוהבת בתום, רוצה אותו לידה, ולצידה, ומעליה, ומתחת לשמיכה, והיא נהנית מכמה שהוא אוהב אותה, אבל היא לא צריכה אותו כדי שיהיה לה טוב. היא לא זקוקה לו כדי להרגיש שלמה, וגם בלעדיו, ולמרות העובדה שבכמה מקרים היא אמרה לאח הגדול שהרגישה שאין לה באמת חברות קרובות בבית, היא לעולם לא הייתה אומרת "אני לבד פה" כמו אלמוג, פשוט כי גל כבר הבינה שתחושת הבדידות שלה לא יכולה להיות תלויה באדם אחר. תום עושה לה טוב, אבל זו לא הסיבה היחידה שהיא רוצה אותו לידה.

אלמוג מעולם לא אהבה את יהודה - היא פשוט אהבה שהוא היה סביבה, אהב אותה, ודאג לה. אלמוג נהנתה מתשומת הלב, אבל היא לא נמשכה ליהודה, או רצתה אותו באמת. ובמקרה כזה אולי הגיוני שהיא לא שמה לב שהאדם הזה, שגורם לה להרגיש כל כך טוב, הוא חסר סבלנות ונטול אמפתיה לסביבה, והיה לה קל להתעלם מהדיבור המרושע שלו לאחרים, מהשתלטנות, או מהצורך העצום בתשומת לב. כי כשלא אוהבים זה לא באמת משנה. כשהאדם הזה נמצא שם בעיקר כדי לגרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו, אז כל עוד הוא עושה את זה, היתר לא משנה. אלמוג לא מתמוטטת כי היא אוהבת את יהודה, היא מתמוטטת כי לקחו לה את האדם שגרם לה להרגיש איך זה "להיות נאהבת, שלמישהו אחר באמת אכפת ממך". ויש מצב שהיא עוד לא מבינה שלהיות נאהבת זה רק חצי מהמשוואה הזאת שנקראת זוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully