שי אביטל. ניר פקין
ניר פקין

עוד גבר חזק תקף מינית אישה שכפופה לו - מופתעים?

25.7.2021 / 15:09

מככבים בכותרות כתוקפים המיניים התורנים שי אביטל ויותם אוקו, סוכן דוגמניות שמנצל את מעמדו כדי לשכב עם דוגמניות, ומורה שמנצל את מעמדו כדי לשכב עם תלמידות. זו לא הפעם הראשונה ולא הפעם המאה שזה קורה, אז למה אנחנו עדיין מופתעים?

תחקיר "הצינור" על שי אביטל/רשת 13

אתם יושבים? שלא תיפלו ברצפה - שי אביטל סוכן הדוגמניות, או בשמו השני, האיש שרק לרר מכיר, שכב(!!!!) עם דוגמניות. מפתיע, נכון? אז זהו, שלא במיוחד, והגיע הזמן שייפול לנו האסימון. יש המון גברים שמטרידים מינית והרבה גברים שאונסים, וזה כבר לא אמור להפתיע אף אחד.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אם כבר מדברים גם לא מפתיע שגבר תל אביבי בן 36 ניסה לשכב עם תלמידותיו תוך ניצול עמדת הכוח שלו כמורה בחוסר מוסריות מוחלט, וטוען בדיעבד שזה היה בהסכמה. מה חדש? מלא גברים מנצלים את עמדות הכוח שלהם כדי להשיג זיונים, הגילאים לא מעניינים אותם במיוחד, וצעיר זה טוב. חוץ מזה, שמענו את הסיפור הזה אלפי פעמים, והגיע הזמן שנתרגל.

גברים אונסים ומטרידים ותוקפים מינית נשים בכל הגילאים, כל הזמן. אז למה כולם מופתעים לשמוע על שי אביטל, סוכן דוגמניות, שהטריד מינית עשרות נשים? סוכן דוגמניות עם כובע הפוך וחיוך של שקרן? לאאאאאא יכולללל להיותתתתת! מי היה מאמין שסוכן דוגמניות, איש שבחירת המקצוע שלו היא שליטה בגורלן של נשים מאד יפות, ינצל זאת למטרותיו הנואלות מדי פעם?

מורה יותם אוקון שנעצר בחשד להטרדה מינית 22 ביולי 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
כן, המורה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אפשר כמובן לטעון שזה מקצוע ככל המקצועות, אבל בואו - זה לא. זה אחד מהמקצועות היחידים שמאפשרים לגבר לגשת לכל אישה יפה ולהציע לה קריירה מבוססת מראה חיצוני מבלי שזה יקריפ אותה - ואפילו להיפך - רוב הנשים כנראה יוחמאו, לכל הפחות, וחלקן גם ירצה להאמין שההצעה לבוא לראיון אישי במלון היא הגיונית, סך הכל.

האישה שהלכה אליו למלון גם לא חשבה שיש משהו מוזר בזה שהוא מבטיח לה להכניס אותה לאח הגדול, ורומז בצורה מאד ברורה (עובדה, אפילו היא קלטה) שהתמורה להשקעה הזאת צריכה להיות סקס מצידה. היא נכנסה איתו למיטה באותו ערב אחרי המון אלכוהול (לדבריה) ושכבה איתו, למרות שהבינה שזה הדיל, ושסקס הוא עמלה שהיא משלמת במקום אחוזים. היא גם המשיכה לשכב איתו במשך שלושה חודשים, עד שנכנעה לתחושה שכרסמה בה - הוא לא באמת מנסה לסדר לה כלום, והפלא ופלא - גם היא הייתה מפותעת עד עמקי נשמתה.

מה את מופתעת שבן אדם שאמר לך מראש שאם תמצצי לו הוא יסדר לך עבודה, בסוף מתגלה כזבל שרק רצה לספק את עצמו? תגידי "לא" - כמה מסובך להבנה זה כבר יכול להיות? הנה, ככה עושים את זה: "לא תודה, אני לא מעוניינת לשכב איתך תמורת כסף/קידום/הצלחה". או "לא, זה בסדר, אני לא אתקדם בקריירה שלי היום. אולי מחר". או "לא תודה, תרמתי בבית". אבל אם אמרת כן - תשאי באחריות, ואל תשחקי אותה מופתעת.

תחקיר הצינור על שי אביטל. רשת 13, צילום מסך
פעם הבאה שמישהו מציע לך אח גדול תמורת סקס, תגידי לא/צילום מסך, רשת 13

נכון, הוא לא צריך לסחור בכוח שלו, ולא יפה לנצל את להיטותן של דוגמניות וונאבי כדי לרמות אותן ככה, אבל ראבק - התקדמנו משנות השישים - אנחנו פחות תמימות כבר, יודעות מצוין לא לקחת ממתקים מגברים זרים, שזה לא רעיון טוב לשכב עם מישהו תמורת כסף או שווה ערך, או לעלות הביתה עם בחור שפגשת היום בטינדר אחרי ששתית מלא אלכוהול. למה לא? כי זה צעד מפגר, זה למה לא. כמעט כמו להסכים לשכב עם שי אביטל בשביל אודישן לריאליטי, להמשיך לעשות את זה עוד שלושה חודשים, ואז לבכות בטלויזיה: "למה הוא עשה את זה? אני לא מבינה".

לא מפתיע בכלל שעוד גבר נתן לדיק שלו להשתלט לו על המוח, מה שיותר מפתיע הוא שיש עדיין נשים מעל 18 שמרשות לעצמן לשחק אותה תמימות שלא מזהות מתי גבר נמצא במוד טורף (נגיד אם הוא מבוגר ממך בהמון, או בעמדת כוח, או שהוא מבטיח לך תמורה - דברים בסיסיים) ואז אומרות "חשבתי שמצאתי חן בעיניו". מפתיע אותי לגלות כל פעם מחדש שכל כך הרבה נשים נואשות מספיק כדי ליפול בפחים של מתחזים גרועים תמורת הסיכוי הקלוש למצוא אהבה, ולמרות כל הנורות האדומות. והכי מפתיע אותי לראות את המבטים ההמומים של מנחי התוכניות שמדווחים על המקרים.

אולי הגיע הזמן להבין שלא מפתיע בכלל לגלות שעוד גבר תקף מינית עוד אישה, אלא צריך להבין שזה הסטאטוס-קוו ולהתחיל לטפל בנושא מצויידים בתובנה החדשה הזאת. כל עוד נהיה מופתעים במקום להבין שפשעי מין הם הנורמה, לא נצליח לשנות פה שום דבר. ולראיה נתקלתי בדיוק השבוע בדף ההזוי הזה ששמו כבר אומר הכל - כנסו, תעשו לעצמכם טובה - קוראים לזה "אנס אחד ביום". יודעים למה? כי יש כל כך הרבה אנסים, שאפשר למלא בהם את כל הימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully