ציפורניים לק מניקור. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

זה הסכום שמרויחה עלייך זאת שמורחת לך לק ג'ל

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 12:39

עברו כמה שנים מאז שהלק ג'ל נכנס לחיינו, ועוד כמה עד שהפך למובן מאליו. כיום אין כמעט אישה שאין לה "מישהי מעולה שעושה לה ציפורניים", שהיא מכורה אליה. עצרת פעם לחשוב כמה היא מרוויחה עלייך?

"כשהייתי בחטיבת הביניים, אני זוכרת שהמחנכת העירה לי כל הזמן שאני מדברת בח' ו ע' ואמרה לאימא שלי שלא יצא ממני שום דבר. כל הזמן צעקו עלי שאני מופרעת ולא יודעת ללמוד ומה יהיה בעתיד שלי. שבקצב הזה אני אהיה מובטלת. אבל היום, ברוך השם, אני לא רואה את הפוסטמה ממטר - אני מרוויחה בחודש יותר ממה שהיא עושה ברבעון".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

את המילים האלו אומרת לנו, מיטל, בעלת עסק מצליח ללק ג'ל ברמלה, שכמו רבות אחרות בישראל, השתלבה בענף הלק ג'ל, ומרוויחה סכומים לא רעים כלל מידי חודש. כן, זה לא רק נדמה לכן: בשנתיים האחרונות חלה עליה תלולה במספר הנשים שנכנסו לתחום. לא מדובר כבר על מאות בודדות. הערכות של גורמי מקצוע גורסות כי מדובר על אלפים רבים של נשים ברחבי הארץ שקפצו על עגלת הלק ג'ל ופתחו עסק בתחום בשנים האחרונות.

בדיקה שערכה עבורנו חברת קידום האתרים 'אלקטריקל', מעלה כי בשנתיים האחרונות, חל זינוק בשיעור של למעלה מ-150%, במספר האזכורים בגוגל לביטוי 'לק ג'ל', כמו גם במספר החיפושים: " זו אינדיקציה מהימנה ביותר לפריחה של התחום. לפני כשנתיים לא היתה תחרות כל כך רצינית על הביטוי הזה", מסביר איציק חמו, מנכ"ל משותף בחברה.

אז מדוע כל כך הרבה נשים נכנסות לתחום? האם מדובר רק בהיעדר חסמי הכניסה או שמא על הכנסה הגבוהה משמעותית מהשכר הממוצע במשק? כמה כסף נשאר להן ביד בסוף החודש ומה נדרש בשביל להשתלב בתחום? הצצנו לתוך ספרי הנהלת החשבונות של מורחות הלק ג'ל וחזרנו עם כמה מסקנות.

"אני עושה מחזור של 25 אלף שקלים בחודש, אבל עובדת קשה כל יום, זה לא בא לי בקלות בכלל", מספרת אדוה, בעלת קליניקה למריחת לק ג'ל ביהוד. "הקושי הגדול ביותר בענף - הוא למצוא קליינטיות ולגרום להן להישאר נאמנות אליך. זה לא כמו מספרה, כאן אין יותר מידי נאמנות, היום הן אצלי, מחר הן אצלה - אני משקיעה הרבה זמן בשיווק ברשתות. נמצאת כל יום לפחות שעתיים בפייסבוק ובטיקטוק - זו עבודה שלא נגמרת", היא מוסיפה.

גם דורית, בעלת קליניקה בטבריה, מספרת כי בסה"כ, מדובר על עבודה שמכניסה סכומי כסף יפים " אני נמצאת על הטווח של 25-30 אלף שקלים בחודש, אבל אני חריגה. יש לי הרבה חברות בענף שלא מגיעות לסכום הזה. לי יש קליינטורה וותיקה ואני שמה כל חודש הרבה כסף על שיווק ברשתות". שלא תטעו, היא אומרת "אני מכירה גם לא מעט שמגלגלות סכומים קטנים של 7,000 אלף שקלים ואפילו פחות. זו שאלה של מוטיבציה לעבוד, וזמינות. מי שלא מוכנה לעבוד בשעות לא שעות, גם בערב מאוחר, תתקשה להגיע למחזורים הללו. זו לא עבודה לעצלניות".

עוד בוואלה!

מחאת המכנסונים: למלצריות של "הוטרס" נמאס לחשוף יותר מדי

לכתבה המלאה

מחזור של 25-30 הוא בהחלט מפתה, אולם בטרם תרוצו לרכוש פרקטיקה וציוד, מוטב שתדעו כי מילותיה של דורית די מדויקות והמחזורים הכספיים שמוצגים מעלה לא מייצגים את הממוצע. "רבות נמצאות על הטווח של 10-15 אלף שקלים ברוטו בחודש", מסביר לנו רואה חשבון שמטפל בשורה ארוכה של לקוחות מהתחום. לדבריו היתרון הגדול בענף הוא שולי הרווח הגדולים, שנגזרים מאופי העבודה. "בגדול, מדובר בעסק עם השקעה מינימאלית. מדובר על רכישה של שולחן, כמה כיסאות, מנורה וכמובן ברכישת מיומנות, לרוב באמצעות קורסים ייעודיים בעלות של כ 8-10 אלף שקלים, מציין רו"ח יורם שיפר, בעלי תוכנת INVOICE4U תוכנה להפקת חשבונית ירוקה. לדבריו, חיסכון ניכר בעלויות נובע גם מהעובדה שהעבודה נעשית פעמים רבות מסלון הבית.

איך זה קרה? כשהענף, כמו רבים אחרים, ספג בימות הקורונה מכה רצינית בעקבות הנחיות משרד הבריאות לסגור את כל מכוני הקוסמטיקה על מנת לצמצם מגע. מכונים רבים שמציעים טיפולי פנים, הסרות שיער, לייזר ולק ג'ל סגרו את בתי העסק. עשרות אלפי תורים התבטלו, והקוסמטיקאיות מצאו את עצמן ללא הכנסה. אלא שמהר מאוד רבות התחילו לקבל בסתר לקוחות בביתן וראו כי טוב. מכאן ועד לסגירת הקליניקה והעברתה לסלון הבית באופן קבוע, המרחק היה קצר.

הסיפור הגדול, כמו בכל עסק, הוא עלות חומרי הגלם ביחס למחיר אותו משלם הצרכן. לדברי הילה מדמון, מבכירות המדריכות בישראל לפדיקור רפואי, היתרון בתחום הוא העלות המינורית יחסית של רכיב הגלם בעבודה. המחיר הממוצע ללקוח עומד על 80-150 שקלים למריחה בודדת, כאשר עלות חומר הגלם היא בסביבות ה 20 שקלים, מה שמותיר שולי רווח גבוהים.

בנוסף, מציינת רווית אסף, בעלת בית ספר לאיפור ומקצועות היופי, כי בונות ציפורניים מתחילות או ותיקות שרוצות להרוויח יותר ממה שהן מרוויחות כיום יכולות לבחור להתמקצע במגוון טיפולים נוספים או משלימים אותן תוכלנה להציע ללקוחות. כך לדוגמא - הסרת שיער בשעווה, שזירת ריסים, שיקום ועיצוב גבות, איפור קבוע, ובתחום הציפורניים גם טיפולי מניקור ופדיקור".

לכאורה כרגע מדובר על תחום בו הטכנולוגיה אינה משחקת תפקיד, אולם תתפלאו, הסיכון לאותן נשים שעוסקות בתחום, מגיע מכיוון טכנולוגי לגמרי - לפני מספר חודשים פורסם כי חברה ייצרה רובוט חדשני בנוי כשבתוכו ישנה זרוע רובוטית זעירה הצובעת את הציפורניים באופן אוטונומי בארבע שכבות: בסיס, שתי שכבות צבע ושכבת טופ עליונה. במקביל למריחת הלק, המכונה מזרימה אוויר חם המייבש את השכבות לחלוטין - כל מה שעל המשתמשת לעשות הוא לבחור צבע, להכניס את הקפסולה ואת כף היד פנימה וללחוץ להפעלה.

עד אז עוד יש זמן להרוויח, אבל אין מקום להתייחס לעסק הזה בחובבנות. מי שסבורה כי היא יכולה 'על הדרך' לחלטר ולהגיע למחזורים של 30 אלף שקלים, חייבת להתעורר מהחלום, רו"ח שיפר מסביר כי: "במציאות בה קיימת תחרות קשה כל כך על ציפורניי וכספי הלקוחות. לא מומלץ לפתוח עסק כזה בלי לגבש תוכנית תוכנית עסקית שצופה פני עתיד וממפה את המכשולים הצפויים". לדבריו, בשוק הישראלי הצפוף, חייבת להיבנות תוכנית שיווקית מאוד מסודרת. בשלב השני, חובה גם להכין תוכנית פיננסית שכוללת תחזית תזרים מזומנים ותכנון של תקציב המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully