קניקה בטרה. kanikabatra, צילום מסך
צילום מסך/kanikabatra

מתחרה בתחרות מלכת היופי חושפת: "בגדתי בכל בני הזוג שלי - בגלל הפרעת אישיות"

6.12.2021 / 23:35

הדוגמנית ואושיית הרשת האוסטרלית קניקה בטרה חשפה שהיא סובלת מהפרעת אישיות נרקיסיסטית: "אני זקוקה לחיזוקים מבחוץ אחרת אני נכנסת למקום מאוד אפל. בגדתי בשלושה בני זוג כי לא חשתי אשמה"

קניקה בטרה מדברת על האיבחון שלה כנרקסיסטית ואנטי סוציאלית/Kanika Batra

פיינליסטית בתחרות מלכת היופי האוסטרלית, קניקה בטרה, חושפת בריאיון ל-SBS Insight שהיא סובלת מהפרעת אישיות נרקיסיסטית המתבטאת אצלה בדחפים אימפולסיביים, תחושת ריקנות ומצבי רוח לא יציבים. לדבריה, מצבה גרם לה לבגוד בשלושת בני הזוג שלה כי היא אינה מסוגלת לחוש אשמה או חרטה.

קניקה בטרה, תושבת סידני, אוסטרליה, מספרת שהיא זקוקה כל הזמן לחיזוקים מאנשים אחרים, אחרת היא עשויה ליפול למקום "מאוד מאוד חשוך ואפל". בת ה-26 מספרת שהערך העצמי שלה תלוי כמעט תמיד באחרים וכי הרגשות החיוביים שנוצרים אצלה כשהיא מקבלת מחמאות לא נשארים לאורך זמן. לבטרה יש 180 אלף עוקבים באינסטגרם, עליהם היא מסתמכת כדי לקבל תחושת ביטחון. היא אמרה ל-SBS Insight: "כשאני מקבלת תגובות חיוביות זה נפלא ואני כן מרגישה אותן - אבל הן לא נוטות להישאר איתי לאורך זמן. הן חולפות מהר מאוד. אולם, אם אני מתחיל לקבל עלבונות, אלה באמת פוגעים, יותר ממה שאני יכולה להסביר במילים". היא הוסיפה: "יש לי תגובות לא רציונליות לפעמים כשאני מרגישה שההיצע הנרקיסיסטי מתרוקן - אני כל כך רגילה לאימות וחיזוקים חיצוניים שאני לא יודעת כיצד לייצר אימות פנימי".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הדוגמנית, שגם כתבה מותחן פסיכולוגי בשם "מלכודת דבש", טוענת שהיא נכנסת לעתים קרובות ל"ספירלות זעם" כאשר מישהו פוגע בה: "יש לי מזג חם אז לפעמים אני אשרוף גשרים שאני לא צריכה ואעשה דברים ממש פזיזים ואימפולסיביים כמו לבזבז את כל הכסף שלי", אמרה.

בטרה אובחנה גם בהפרעת אישיות אנטי-חברתית (ASPD), מה שאומר שהיא אינה מסוגלת לחוש אמפתיה, אשמה או חרטה. זה, לדבריה, הרס מערכות יחסים קודמות שלה, כשהיא מצאה את עצמה שוב ושוב בוגדת בבני הזוג שלה. בטרה, שכיום מאורסת באושר לבן זוגה סם, מספרת ששלוש מערכות היחסים הקודמות שלה נגמרו בפיצוץ, לאחר שלא הרגישה כל אשמה כשבגדה בבני הזוג שלה. היא אמרה: "פשוט לא התחשבתי בהם, כי זה לא גרם לי להרגיש רע שהייתי עם מישהו אחר. זה לא גרם לי להרגיש אשמה. לא הגעתי הביתה ואז כאילו לא ישנתי בלילה כי בגדתי במישהו. קל לנו לכבות את החלק הזה ולמדר אותו".

לאחר מספר פגישות עם פסיכיאטר, בטרה טוענת שהצליחה להשתחרר מההתנהגות הזו ומאז היו לה מערכות יחסים חיוביות. היא הוסיפה: "ההבדל העיקרי הוא שעכשיו אני כן מכבדת את בן זוגי. אני כן מבינה שצריך לענות על הצרכים שלו כמו גם על שלי". עם זאת, היא מודה שהיא עדיין עשויה להיות נקמנית ולחשוף "התנהגות מרושעת" בפני כל מי שפוגע בה.

על אף שהיא לא מרגישה חרטה על מעשיה בעבר, בטרה מודה שהיא מנסה ללמוד מהם כדי להימנע מלחזור על אותן טעויות בעתיד. כשזה מגיע לרגשות חיוביים, היא אומרת שזה נדיר שהיא מרגישה באמת מאושרת: "אני מרוצה מהחיים, אני מרגישה שאני מצליחה בצורה מספקת, אבל אני לא חושבת שאני חווה אושר באותו אופן שאדם נוירוטיפי ירגיש", אמרה.

בטרה מספרת שהיא תמיד נוטה להיות "פתוחה וכנה" עם הסובבים אותה, אך עד היום העדיפה שלא לדבר בחופשיות על הפרעת האישיות שלה, "עם כל הסטיגמה והשנאה שנדחפת לך בגרון, זה מלחיץ. כשזה מגיע לדייטים, אני מעדיפה לתת לעצמי צ'אנס קודם", אמרה. היא הוסיפה שיש לה - ולאחרים הסובלים מהפרעת אישיות אנטי-חברתית - נטייה "להפציץ באהבה" בשלבים הראשונים של מערכת היחסים. כלומר, ניסיון להשפיע על אדם על ידי מחוות גלויות של תשומת לב וחיבה הנובעת מהתנהגות מניפולטיבית. היא אמרה: "אנחנו מתקשים לשלוט בעצמנו. אנחנו כל הזמן רוצים לדעת עוד, להכיר יותר לעומק, לכן אנחנו שולחים כל הזמן הודעות, רוצים לראות אותך כל הזמן. ככה אנחנו לומדים כיצד הקשר יראה".

צפו בה מספרת על חיי האהבה שלה כנרקסיסטית:

בטרה סיפרה גם שהיא בין היתר נאלצה ללמד את עצמה פיזית למצמץ כי הנטייה שלה לנעול קשר עין הטרידה את הסובבים אותה. היא אמרה שהיא למדה איך להקרין "קסם וכריזמה" על ידי שיקוף של פעולות ותגובות רגשיות של אחרים ובנתה את הפרסונה שלה סביב זהויות של אחרים: "אני מרגישה שאם נסיר את כל זה, בליבה שלי, לא יהיה כלום... זה די עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully