נטע ברזילי. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם רשמי

נטע ברזילי צדקה באמירתה, אבל טעתה בסירובה להופיע

עמליה וייס

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 13:10

תחרות מיס יוניברס נגמרה, ויחד איתה עוד מעט יישכחו כל ההתנגדויות הרשמיות של כולנו, כולל זו של נטע ברזילי שסירבה להופיע - עמליה וייס חושבת שלמרות שהיא צודקת באמירה שלה, היא לא באמת הועילה לאף אחת

בווידאו: רגע ההכרזה של נציגת הודו כמיס יוניברס לשנת 2021/צילום: רויטרס

טוב, טוב, הבנו. מיס יוניברס זה קונספט מיושן. זה אכן בעייתי שנשים נמדדות לפי נתונים חיצוניים. נטע ברזילי צודקת. זכותה לא לרצות לשתף פעולה עם הקונספט, זכותה להיגעל אפילו. אבל לא האמירה שלה ולא אף אמירה של אושיות נוספות כולל מלכות יופי לשעבר, לא קידמו אותנו בשום צורה, או גרמו לתחרות יופי כזאת או אחרת לא להתקיים, ולדעתי זה גם לא יקרה בעתיד.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כמו בפוליטיקה, גם אנחנו צריכות לגנות את ההחפצה ה-הו כה פורמלית הזו. אז גינינו. זה עזר לנו? לא. כי כולנו נכנסנו לאייטמים שממפים עבורנו את מלכות היופי המתחרות. חלקינו אף השאירו תגובות אנונימיות אחרי הזכייה של מיס אינדייה - רוב המגיבות מתחת לאייטם ההכרזה על הזוכה הן תגובות מחפיצות, דווקא של נשים, ורובן לא מפרגנות. בגדול נשות ישראל לא חושבות שהיא מספיק יפה בשביל להיות מיס יוניברס, והן אפילו הגדילו לעשות והאשימו אותה ב"יופי פנימי". זה לא מסריח מקנאה בכלל. לא.

מיס הודו. אינסטגרם, צילום מסך
"יפה? אולי יש לה יופי פנימי" מיס יוניברס הנבחרת/צילום מסך, אינסטגרם

אז מה זה עוזר לנו אם נטע ברזילי וכל אישה שמחויבת לסיסמאות הנכונות מול עוקבותיה יוצאות כנגד התחרות וכולנו מהנהנות בהסכמה, כי ככה צריך? מה זה עוזר אם בנתיים, מאחורי הקלעים, אנחנו משתפות פעולה עם החשיבה המיושנת הזאת, ולא רק שמחפיצות נשים אחרות השכם והערב, אלא גם מחפיצות את עצמנו, ולגמרי בהתנדבות. רובינו עוצרות ליד כל מראה, מנסות כל דיאטה, סופרות כל קלוריה ומודדות את עצמנו לפי קריטריונים דומים לאלה שסביבם מתנהלת התחרות שאנחנו יוצאות כנגדה. אני לא מכירה אף אישה שלא משקיעה ה מ ו ן אנרגיה באיך שהיא נראית.

נכון, בעולם מושלם היו לנשים עוד דרכים להימדד מלבד לפי מראה חיצוני - תארו לכן שאולי אפילו היינו יכולות לבחור כמו שגברים יכולים - איזה סוג של אישה בא לנו להיות ואיזו תכונה בא לנו להדגיש. תארו לכן עולם שבו יכולנו להיות מכוערות אבל היו חושקים בנו בגלל כישרון הכתיבה האדיר שלנו, או בינוניות למראה אבל פופולריות בטירוף כי אנחנו מצחיקות, או סופר אינטליגנטיות ומעניינות אבל לובשות מידה 42 במכנסיים ועל הזין שלנו, או שמנות ממש, וגם עם אופי דוחה, אבל כל כך עשירות שהיינו שוכבות רק עם דוגמנים, תמורת מתנות מפנקות וקוק ללא הגבלה. כי גברים כאלה יש, ובשפע.

מיס יוניברס ממשיכה להתקיים למרות הגינויים, כי היא עדיין תואמת את הרמה ההתפחותית המחשבתית שלנו, לא משנה כמה נזיין במוח בסטורי. אמנם התחרות פופולרית בעיקר בקרב צופים לא מערביים, אבל המערב משכיל להשתמש בהם ביעילות רבה כתירוץ להמשיך לעשות כסף. מיס יוניברס עדיין כאן כי אנחנו עדיין בהמות, וכי יותר מעניין אותנו כסף, מעמד, וכוח מאשר עולם מושלם.

עוד בוואלה!

רשת פרוצה: מסתבר שכולם שולחים תמונות עירום לזרים

לכתבה המלאה
מירי מסיקה מנשקת את נטע ברזילי, אקס פקטור. רשת 13, צילום מסך
היתה מועילה יותר אם היתה מופיעה ומעבירה מסר. נטע ברזילי/צילום מסך, רשת 13

בנתיים הפריוויליגיה של להיות מכוערים, שמנים, או לעבור את גיל 50 ועדיין להיות נחשקים, היא של גברים בלבד. אנחנו עדיין מחויבות להיות יפות בעיני הסביבה, כדי שתהיה לנו זכות קיום, לא משנה כמה כישורים אחרים יש לנו. ובעולם כזה תחרות כמו מיס יוניברס היא אולי קונספט מיושן תיאורטית, אבל העובדה שהוא עדיין קיים, חי ונושם ובועט, מוכיחה שמעשית אנחנו הרבה פחות מתקדמים ממה שאנחנו חושבים.

ועוד דבר - ישנם מקומות בעולם בהם מיס יוניברס היא עדיין רלוונטית, נחשבת כיוון מקצועי, אפיק הישרדותי, ואפילו מעצימה נשים מסוימות שאין להן את הפריביליגה שלנו "לגנות" בפייסבוק כל דבר שלא בא לנו טוב. דווקא לנשים האלה אולי היה מועיל לראות את נטע ברזילי מופיעה במיס יוניברס, אישה מצליחה שאי אפשר לטעון שתואמת את דימוי היופי העכשווי, ולפני שהיא שרה אומרת משהו חכם שאולי יפתח לאיזו ילדה את הראש באשר לאפשרויות העומדות בפניה.

כי אמנם ההכרזה עצמה נכונה, אבל נטע ברזילי היתה מועילה לנשים הרבה יותר אילו דווקא הייתה מגיעה להופיע על אותה במה מיושנת, ומנצלת אותה להעברת מסר למיליארדי נשים צעירות. כי את הפוסט שכתבה באינסטוש, וגם את טורי הפולו שכולם כתבו עליה, כולל טור הדיעה הזה - תהיו בטוחות שהן לא קראו ולא יקראו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully