גל גברעם בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה -"למה באת רק עכשיו" - יחס המשטרה לנפגעות עבירות מין , 3 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ

טנטרה: הטראומות הרגשיות שגורמות לפגיעות מיניות

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 17:07

מסתבר שלא כל בעיה בתפקוד המיני נובעת בהכרח מפגיעה מינית, אלא מפגיעות רגשיות שגורמות לחסימות שמתבטאות במיניות. למה המיניות היא האירוע הכי מטרגר שיש כמעט לכל אחד? למה זה מקום כל כך פצוע, ואיך מטפלים בו?

האזינו לפודקאסט

דודו כהן צדק מתארח בפעם השנייה בטוקי סטייל, והפעם מדבר על נפגעי ונפגעות אלימות מינית לעיתים מתקשים לנהל חיי מין טובים, ולשיטתו של צדק מדובר בכמעט כל אישה וכל גבר בעולם. אבל מסתבר שלא כל בעיה בתפקוד המיני נובעת בהכרח מפגיעה מינית, אלא מפגיעות רגשיות שגורמות לחסימות שמתבטאות במיניות. למה המיניות היא האירוע הכי מטרגר שיש כמעט לכל אחד? למה זה מקום כל כך פצוע, ואיך מטפלים בו?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כדי להבין למה כמעט כל הטראומות שאנשים חוו מתבטאות בסוף במיניות שלהם צריך לעבור ולדבר במונחי אנרגיה - אנרגיית החיים שלכולנו יש, יכולה להיות מתורגמת למצבים שונים - מיניות, יצירה, עבודה, תשוקה, כעס וכולי. על הצינור הזה של האנרגיה יש כפתורים, שנוצרים במהלך החיים - כל כפתור נוצר עקב זיכרון של טראומה, וכשהאנרגיה מנסה לעלות בצינור הראשי, היא מפעילה את הכפתורים שהיא נוגעת בהם ומונעת ממנה לעלות באופן חופשי ולהשתחרר.

דוד כהן-צדק. באדיבות המצולמים
טנטרה. דודו כהן צדק/באדיבות המצולמים

אם מישהי מגיעה עם חוסר יכולת לחוות אורגזמה למשל - זה לא אומר בהכרח שהיא צריכה לעבור טיפול מיני - לרוב הבדיקה לעומק תעלה דווקא דברים שלא קשורים למיניות בכלל, אלא עניינים רגשיים שבאים לידי ביטוי בתפקוד המיני. טנטרה היא תהליך שמסייע לנקות את המכשולים האלה ולאפשר לאנרגיה לנוע בלי חסימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully