גבר ואישה במיטה, גב אל גב, ערים ומתוסכלים. ShutterStock
ShutterStock

"אנחנו ישנים עשור באותה מיטה ולא נוגעים אחד בשני"

28.1.2022 / 10:20

כשחושבים על טנטרה, התמונה שעולה בראש היא של אקט מיני, אבל האמת היא שטנטרה היא סטייט אוף מיינד שאפשר ורצוי ליישם בכל תחומי החיים. דוד כהן צדק מסביר איך עוזרים לזוגות להחזיר את התשוקה לחייהם

האזינו לפודקאסט

דוד כהן צדק, מייסד האגודה למיניות ואינטימיות, ומנחה סדנאות ותהליכי טנטרה הגיע לאולפן כדי לנפץ כמה מיתוסים על טנטרה, ומסביר איך אפשר להשתמש בה כדי לעזור לעצמכם להתחבר לתחושה חיובית ולהווויה של צמיחה. "בטנטרה אין טיפול" הוא מסביר "יש יצירת מרחב. אנחנו נותנים כלים שמאפשרים לאנשים לעבור תהליך טיפולי על ידי הזרמת אנרגיה באופן מסוים מלמטה למעלה, שיכולה לגרום לכם להרגיש נוכחים כל הזמן".

הסקס כבר לא מה שהיה? אולי אנחנו יכולות לעזור

למרות שהטנטרה היא הרבה מעבר למיניות, מסביר כהן-צדק, היא עשויה לסייע לאנשים שהדרכים הרגילות לא עזרו להם, כי בטנטרה מקבלים סוג אחר של מידע.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בהתאם לאתגר של כל אחד ואחת, בטנטרה מדברים פחות ופועלים יותר - מבינים את מה שקרה ותוקע את האנרגיה, ופורקים את הזעם, הכעס והכאב, עד שהם מפסיקים להוות חסימה ולהפריע לתהליכים חשובים להתרחש בגוף.

דוד כהן-צדק. באדיבות המצולמים
דוד כהן-צדק, מנחה סדנאות ותהליכי טנטרה/באדיבות המצולמים

בעזרת תרגילי נשימה, תנועה, ואף משחקי תפקידים לפריקה של רגשות שליליים, לאט לאט הדפוס שנתקע יכול להשתחרר. אנשים מגיעים לטנטרה מכל מיני סיבות, לא כולן קשורות לתקיפה, למרות שלדבריו של כהן-צדק, ברוב המקרים שבהם קיימת הימנעות מינית בין בני זוג, הרקע הוא טראומתי.

במקרים מסוימים היצר כבה לחלוטין, לפעמים מישהו מהם בוגד, יש כאלה שילכו ליחסים פתוחים, וככה הם פשוט מנהלים את חי הנישואים שלהם, שהתחילו מהסיבות הלא נכונות - צורך במקום רצון, למשל, או אספקת צרכים במקום משיכה מינית, בעיקר כדי לברוח ממצב אחד כדי להיכנס למצב אחר עד שהאשלייה מתפוצצת כי אחד מהצדדים משתנה והחוזה הלא מודע שנחתם כשהם התחילו, מופר.

מעניין? האזינו לטוקי סטייל, פודקאסט הסקס של ישראל, גם בספוטיפיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully