סוס מעופף. ShutterStock
ShutterStock

פגסוס מי? כך תעקבו אחרי בני הזוג שלכם בעוד מקום חוץ מבפייסבוק

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 15:33

פרשת NSO ופגסוס גרמו לכולם להפוך לחשדנים יותר. מעקבים זה נורא, והלוואי שכולנו היינו אומרים אמת ונותנים אמון זה בזה. זה לא ממש ככה, ועם כל הכבוד למוסריות, לפעמים צריך לחרוג קצת, ומה לעשות שלא לכולם יש כסף לבלש פרטי

בווידאו: עימות בוועדה לביטחון פנים על שימוש ישראל בתוכנת פגסוס של NSO/צילום: ערוץ הכנסת

לא שאנחנו ממליצות לעשות את זה - נהפוך הוא, אבל כשחושבים על תוכנות ריגול כאלה או אחרות, האסוסיאציה הראשונה (טוב, שנייה) היא בגידה. נכון, רובנו חושבים על פתיחת יחסים מתישהו, כי מדובר בפתרון הכי טוב לקנאה ופחד מבגידה מינית, אבל מעטים אלה שיש להם אומץ באמת ללכת על זה. הרוב עדיין נכנעים לפחדים ולצורך בביטחון, וממשיכים לחשוד.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

האם להתקין תכנת מעקב בנייד של בני הזוג הוא פתרון? לא, ממש לא. אם כבר זה רק מחמיר עוד יותר את מצבך הפראנואידי, שלא לדבר על כמה זה מעיד על החולניות של מערכת היחסים שנמצאים בה. לא בריא לחשוד, קצת פתאטי לעקוב, אבל אם להקיש מהציבוריות לפרטיות - רוב בני האדם נעים בין פתאטיות להתנהגות חולנית, וממילא כנראה שעוקבים אחרי בני הזוג שלהם וזקוקים לעורך דין או מטפל. או טינדר. אנחנו רק מוסיפים להם ידע טכנולוגי, ולא - לא מדובר באפליקציה שמתריעה כשמישהו מוריד לכם עוקב. אם זאת הפראנויה שלכם, בבקשה אל תבואו לפה יותר. אוקיי?

קבלו את אפליקציות מעקב הטובות ביותר (חוץ מפייסבוק):

סלולרי. ShutterStock
פראנואידים?/ShutterStock

אפליקציות לאנשים שבאים מקולקלים וגאים בזה

האפליקציה הראשונה והנפוצה ביותר קוראים אותה iblacklist, והיא נותנת כמעט את כל הפתרונות לכל מצב אפשרי, החל מצורך לחסום את הופעת אינפורמציה על מסך הבית בזמן שהטלפון נעול - מנמענים ספציפיים, המשך בנקמה המושלמת בסטורים - פיצ'ר שמאפשר לך לסמן לאפליקציה לענות ומיד לנתק למספר טלפון ספציפי בכל פעם שהוא מתקשר. אבל מה שיותר רלוונטי כאן הוא שאפשר להתקין את זה אצל מישהו אחר בטלפון ולקבל דיווח מיידי על כל פעולה שנעשית במכשיר. מנומס? לא. יעיל? כן, אם החבאת את האפליקציה טוב בתוך תיקיית imovie שלו/שלה - הדרך היחידה לוודא שלא תימצא לעולם.

מפחד/ת לחכות שהם יירדמו כדי להיכנס להם לטלפון? בני הזוג שלכם יותר חשדנים מכם והתקינו סיסמה של 12 תווים כולל מספרים ותווים מיוחדים? אפשר גם אחרת, במיוחד אם אתם גרים באותו מקום, או משתמשים באותה סיסמת ויי פיי. פשוט מתקינים את האפליקציה הזאת, והיא "חוטפת" אירועים מסוימים שמוגדרים כחריגים, מהטלפון שאתם מכוונים אליו. אמנם צריך לפרוץ את הטלפון בשביל שהאפליקציה תותקן, אבל היי - למי אין היום חבר האקר, או סתם חבר שוטר?

טלפון נייד עם לוגו של NSO. יונתן זינדל, פלאש 90
תהיו חמודים תסכמו מראש/פלאש 90, יונתן זינדל

אפליקציות לאנשים שרוצים לחטט, אבל בקטע חמודי

האפליקציה הזאת קצת פחות מתוחכמת - היא "רק" עוקבת אחרי המיקומים של "האנשים האהובים עלייך" כמו שמבטיחים המפתחים בעלי הכוונות הטובות, שרק רוצים שהאהובים עליכם יהיו בטוחים בכל מקום שבו הם מסתובבים. מה שמעולה במקרה הזה הוא שמדובר באפליקציה שמוגדרת "רשת חברתית". היא כביכול מאפשרת, בקטע חיובי, להעביר אינפורמציה בין חברים לגבי מיקומם ומעשיהם, אבל בואו. זה שקוראים למשהו שאתם נכנסים אליו בשם החמוד "סטורי" לא אומר שזו לא תוכנת מעקב.


אם אתם מהזוגות האלה שמחרבנים בדלתות פתוחות, הנה אפליקצית מעקב שמשחקת אותה כאילו היא כלי בניית אמון שמאושר על ידי איגוד המטפלים הזוגיים: מדובר באפליקציה בשם הסקסי Couple Tracker, והיא נותנת לכל אחד מבני הזוג גישה חופשית לטלפון של השני. שני בני הזוג צריכים להתקין אותה ולהסכים למעקב הדדי, כמובן, ולקבל גישה להודעות, פעילות פייסבוק, מיקום ועוד כמה קטנות, בכל זמן. אמנם זה בהסכמה, אבל לא יחסוך לכם שאלות כמו למה דיברת איתו, מה הוא רצה, למה היא עשתה לך לייק, וכולי, מקורות מספרים לנו שהיא גורמת לחלק מהאנשים לחזור לניינטיז ואשכרה לנהל שיחות טלפון. אמנם היא תדע שהן התרחשו, אבל לא מה נאמר בהן. גם זה משהו.

אילוסטרציה. ShutterStock
מעקבים אולד-סקול/ShutterStock

עוד אפליקציה שמאפשרת מעקב מרצון של בני זוג אחד אחרי השני היא mcouple. גם היא מאפשרת קריאת הודעות טקסט, פעילות פייסבוק וגישה ליומן השיחות. גם האפליקציה הזאת יכול להיות מופעלת רק בהסכמה, אבל אם הזוגיות שלכם צריכה אמצעים אלקטרוניים כדי לשמור עליכם כנים, זה לא מה שיעזור לה. אם אתם כבר כל כך חושדים האחד בשניה וקשה לכם להיפרד, לפחות תעקבו אחריהם אולדסקול, ברגל, תחכו להם מאחורי שיחים בכל מזג אויר, מחוץ לפגישות שלהם. ככה גם תשקיעו בזוגיות, וגם תעשו מלא צעדים באותו היום. win win.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully