איתמר עמי. טוויטר, צילום מסך
צילום מסך/טוויטר

נו, באמת. זו הסיבה בגללה תובע איתמר עמי את שני קדר

18.1.2022 / 11:45

איתמר עמי מהתוכנית "חתונה ממבט ראשון" לא נרגע עם הזמן. אחרי שלקח משרד יח"צ שיגן עליו, "החזיר" בטוויטר למי שדיבר עליו - עכשיו הוא תובע את אחת הנשים שכתבו עליו פוסט בפייסבוק, ואת הפלטפורמה ששיתפה אותו. למה דווקא אותן? לג'ני דנסון יש השערה

ראיון איתמר עמי/אימפקט שירותי תוכן

קוראים לי ג'ני דנסון ואני כותבת במדור הזה מאז שהוא נוסד. טורי דעה, תחקירים קלילים, רשימות של גברים לוהטים וריבים מתוקשרים - תנו לי טראש ואני כבר אגבש עליו דיעה ואוציא את זה החוצה בכמה מאות מילים. הנושא האהוב עלי הוא ללא ספק משתתפים של תוכניות ריאליטי. אינטריגות באח הגדול, ריבים בהישרדות, סיפורי אהבה ב"חתונמי" - אם זה היה בטלוויזיה ועניין את הקהל, אני רוצה לכתוב על זה טור.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הפסקתי לספור כמה פעמים כתבתי על משתתפי "חתונמי" - היו טורים שדיברו בעד משתתפים מסוימים, ואחרים פירקו לגורמים את מערכות היחסים שלהם. לפני שתשאלו - לא, אני לא פסיכולוגית, רק אישה שמנסה להבין סיטואציות מהצד, ובדרך כל מעבירה את נקודת המבט האישית שלי בלי לקבוע עובדות רשמיות פרט למה שקורה בכל פרק.

למה אני עושה את זה? בדיוק מאותה הסיבה שהאנשים שנמצאים בצד השני של המסך עושים את מה שהם עושים - כי אני רוצה. הרי משתתפי ריאליטי לא קמים בוקר אחד ומגלים שהעולם סביבם מלא במצלמות שעוקבות אחרי כל צעד. הם שולחים טופס בקשה, מגיעים לראיון (ואז לעוד ראיון ועוד ראיון), חותמים על טפסים, חוזים והסכמים, מבקשים חופש מהעבודה, מחתימים את בני המשפחה על טפסי הסכמה לצילום, מתאמים לו"ז - הכל בשביל ההזדמנות לאפשר לצוות צילום לעקוב אחריהם, לצלם אותם ואז להקרין אותם בטלוויזיה. זה לא משנה אם הם עושים את זה בשביל להיות מפורסמים, לקדם פרוייקט, למצוא אהבה או סתם להוסיף קצת צבע לחיים האפורים שלהם - השורה התחתונה היא שהם עובדים קשה כדי לזכות בהזדמנות להיות על המסך - וזה קצת תמים לצפות שבדרך אף אחד לא יביע עליהם את דעתו.

ואז קראתי כתבה על כך שאיתמר עמי (נו, זה מחתונמי) תובע את שני קדר שכתבה עליו פוסט שהפך לויראלי, ואת המגזין "פוליטיקלי קוראת" ששיתפו את הפוסט. הדבר הראשון שעשיתי היה לשלוח את הכתבה לעורכת שלי ולכתוב "למה אני אף פעם לא קיבלתי איום בתביעה?!". כי עם כל הכבוד, זה אחד הדברים הכי מטופשים ששמעתי עליהם.

הרי עמי לא באמת תובע בגלל שהוא נפגע מהמילים של שני קדר - הוא בעיקר כועס כי במקום להפוך לשובר לבבות סקסי שמסנן בנות על ימין ועל שמאל, הוא הפך לגבר שנוי במחלוקת שצריך להסביר את עצמו ומתחזק אינסטגרם עם 23,000 עוקבים בלבד - כמות שלא מביאה הצעות לקמפיינים, הלחם והחמאה של פליטי הריאליטי בתקופת קורונה נטולת השקות. אולי הוא באמת אדם חביב שהצטייר לא טוב בגלל עריכה מגמתית, אבל זה הסיכון שהוא לקח כשהגיע לתוכנית הזו, וממש כמו שהוא היה רוכב על גל התהילה המאובק שלו לו היה יוצא טוב, כך אינו יכול להתלונן כשיצא רע.

לא משנה כמה יספרו לנו על עריכה ועל כך שתוכניות ריאליטי הן שקר אחד גדול, עריכה יכולה להקצין אישיות, אבל היא לא יכולה להמציא אותה. כל דמות בתוכניות האלו היא גרסה גרוטסקית וקריקטורית, אבל היא הגרסה הגרוטסקית והקריקטורית של האדם האמיתי שנמצא מול המצלמה. ממש כמו ששי, שנראה כמו סתם בחור נחמד, יצא כמו סמרטוט מאוהב שמוכן להכל, וכמו ששני יצאה רוחניקית חובקת עצים למרות שהיא בטח בחורה רגילה שאוהבת יוגה, כך איתמר יצא תל אביבי עסוק בעצמו - ואם כבר להאשים מישהו, אז קודם כל את עצמו, ואז את העורכים - אבל לא את האישה שכתבה עליו פוסט ואת המגזין ששיתף אותו.

אתם יודעים למה הוא כן בוחר לתבוע? ושוב, אני כותבת את דעתי האישית כאן, כן? אז אל תתבעו אותי. לדעתי הסיבה שהוא תובע אישה "רגילה" ומגזין שרובנו היינו צריכים לעשות גוגל כדי להבין מה הוא, היא - כי זה יותר ישים.

הרי מי צייר אותו כאותו גבר מרושע ואלים? האם זו באמת שני ו"פוליטיקלי קוראת"? או שאלו העורכים והמפיקים של "חתונמי"? ולמה דווקא שני ו'פוליטיקלי'? למה לא לתבוע כל אחד משלושת המגזינים הגדולים ברשת - שכתבו עליו דברים לא פחות חריפים מדי שבוע? למה לא לתקוף את הערוץ או המפרסמים? האם זה בגלל שקצת קשה לצאת מול גופים גדולים וחזקים שמחזיקים בתקציב שנועד בדיוק בשביל לזרוק תביעות מטופשות כאלה למקום שאליו הן שייכות, או שזה בגלל שזה היה הורס לו כל סיכוי לחזור אי פעם לאור הזרקורים בתחום שכל כולו מתבסס על קשרים ועל הצורך שיאהבו אותך?

האם יכול להיות שהתביעה הזו הגיעה אל שני ו'פוליטיקלי' רק כי הן היו בדיוק, אבל בדיוק מה שהוא צריך - גוף קטן יחסית וחלש כלכלית, בלי גב מסחרי מאחוריו אבל כן עם פלטפורמה מספיק גדולה כדי להביא לחשיפה משמעותית?

'פוליטיקלי' פרסמו, בהמשך לתביעה, שהן עמותה ש"המחזור השנתי שלה בקושי מגיע ל-200 אלף שקלים", כך שעמי אמור להבין פה שני דברים:

1. גם אם יזכה, אין שום סיכוי שהם יוכלו לשלם לו רבע מיליון שקל. המקסימום שהוא יקבל זה את הזכות לשמוח כשהן יסגרו ויכריזו על פשיטת רגל.

2. אין להן את היכולת להתגונן בצורה משמעותית, כך שמדובר ב"טרף קל".

אני לא יודעת למה הוא החליט לרוץ קדימה עם התביעה, אני רק אומרת שמהצד זה נראה כמו מישהו שמנסה להיות חזק על חלשים ממנו. ועם כל הכבוד לאיתמר ולכבוד הפגוע שלו, מישהו שהגיע לטלוויזיה כדי שיכירו אותו ואז מנסה לרמוס את מי שמביע עליו דעה כי הוא מרגיש שהוא מכיר אותו - הוא לא בנאדם מקסים ומתחשב. יש לי כמה מילים לתאר אותו, אבל נו, אין לי כוח להסביר את זה אחר כך למחלקה המשפטית שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully