ג'ניפר לופז. GettyImages
GettyImages

תפסיקו לטרחן ותנו ליהנות: אנחנו בעד הביטוי "מילפ"

מיה אגסי

25.3.2022 / 12:01

טיקטוקרית סקוטית יוצאת כנגד "מילף" (אמא שהייתי רוצה לזיין) הביטוי שבחרו העוקבים שלה לכנות אותה בו, בטענה שמדובר בביטוי מחפיץ, מזלזל, סקסיסטי ולא ראוי. מיה אגסי מתחננת שתתנו לה ליהנות ותפסיקו לטרחן

אין הרבה דברים שגורמים לי לגלגל עיניים כל כך חזק עד שנהיית לי מיגרנה אבל הנה, אתם זוכים להיחשף לאחד מהם.

לאחרונה נתקלתי בסרטון של טיקטוקרית סקוטית, שהחליטה להגיד פעם אחת ולתמיד מה דעתה על הביטוי: MILF. למי שחיה מתחת לסלע בשנים האחרונות (או סתם הייתה נשואה ומשועממת, כי נתקלתי בלא מעט גרושות ששמעו על המילה בפעם הראשונה רק אחרי שהותרו לכל אדם ונכנסו לג'ונגל הדייטינג), הפירוש של פנינת הלשון הזו היא: Mother I would Like to Fuck או בעברית צחה וזכה: אמא שהייתי רוצה לזיין.

עניין האימהות בביטוי הזה מודגש לא במקרה, שכן הוא נועד להבדיל בין סתם נשים שמאן דהוא שואף להתנות עמן אהבים, לבין אימהות. הכוונה היא למראה הבשל והבוגר שמאפיין אימהות, מתוקף הגיל והעובדה שהן לא ישנו כבר כמה שנים. למרות זאת, הביטוי מכוון כלפי אימהות יפות או סקסיות במיוחד. אם אתם מילניאלס, פשוט תחשבו על אמא של סטיפלר מאמריקן פאי. בדיוק. עכשיו ירד האסימון? אגב, סאגת הטראש-קאלט של אמריקן פאי לגמרי חתומה על המונח הזה ומאז שנאמר לראשונה בסרט ב-1999, הפך לביטוי מיינסטרים ונפוץ, בקרב גברים, נשים ופרגי אחת, יוצאת להקת הבלאק אייד פיז שהוציאה סינגל בשם M.I.L.F $ (Milf Money) והצמידה אליו קליפ שיכול לבתק את הבתולין שלכם רק מצפייה בו.

דמי מור. אינסטגרם, צילום מסך
גם קוגרית וגם מילף. דמי מור/צילום מסך, אינסטגרם

חזרה למיס סקוטלנד, קארי רומה אנדרסון, אותה אמא חד הורית צעירה שפרסמה טיקטוק שתוקף את אלו שמכנים אותה בתגובות "מילף". בעיניי לפחות, קארי אכן בורכה במראה מצודד שיכול לגרום קרי לילה, ולא פלא שחרמני האינטרנט ממהרים לרייר עליה בקומנט סקשן. אבל באמת, עם יד על הלב קארי, בואי ניקח רגע נשימה עמוקה ונחשוב: מה פאקינג אכפת לך?

אגב, השימוש שלי ב"פאקינג" מכוון לגמרי כי מיס אנדרסון היא סקוטית והסקוטים, נוהגים לפעמים לתבל את המונולוגים ואת הדיאלוגים הלא פורמליים שלהם בלא מעט קללות, שהולכות נהדר עם המבטא הכבד, שלא לומר נשמע כמו ניב בלפרקונית מדוברת. אז כשצפיתי בסרטון של אנדרסון, ספרתי לפחות שני "ביפים" המצנזרים את הקללות שלה.

בעיניי, אם את מנסה להיות פוליטיקלי קורקט (קורקט. לא פוליטיקלי קוראת. אל תתבעו אותי), את צריכה ללכת עם זה עד הסוף, ולא - את חוטאת למה שאת מטיפה לו. את לא יכולה לצאת נגד אלימות מילולית ולהמחיש את זה באמצעות אלימות מילולית. זה כמו להרביץ לילד כי הרביץ לילד אחר, או לצעוק על מישהו שאסור לצעוק.

עוד בוואלה!

לא סקסי, אבל עובד : 6 כללי יסוד לזוגיות מוצלחת וארוכה

לכתבה המלאה
ג'ניפר אניסטון, אינסטייל. אינסטייל, אתר רשמי
לא אמא, אבל בכל זאת. ג'ניפר אניסטון/אתר רשמי, אינסטייל

אז באמת, מה הביג דיל במילה כמו MILF? הטיקטוקרית טוענת שזו מילה בזויה, שמעידה על מאמי אישיוז ועושה לה קרינג' כללי. קראתי גם עוד דעות דומות, שטוענות שזו מילה סקסיסטית, מעליבה ומחפיצה ושהיא מדגישה דווקא את הלך הרוח לפיו אימהות משנמכת את רמות הסקס אפיל של האישה ולכן היא זקוקה לכינוי שיבדיל אותה מאמהות אחרות, שלא זכו להישאר סקסיות ונשיות גם אחרי שבירכו את העולם המטורלל שלנו בצאצאים נוספים. לגבי הסעיף האחרון, אני יכולה איכשהו להסכים.

אישה מושכת ומחרמנת היא כזו בלי קשר להיותה אמא או לא, ואין צורך ליצור חיץ נוסף בין נשים ולהעניק להן כינוי שמרמז שהן נעלות יותר מאחרות כי בואו, הן לא. אבל לגבי ההחפצה והעלבון? ביצ'ז פליז. קראו לי בשמות כל כך הרבה יותר גרועים ממילפית, גם בהקשר המיני וגם בלעדיו ויותר מזה, אני אגלה לכם סוד: גם לא אכפת לי שקוראים לי "כוסית". גם "סקסית" לא מפריע לי. הדבר היחיד שמפריע לי, זה העיתוי של הדיבור הזה. כן, אני מסתכלת עליכם, בואשי טינדר. זה כבר לא לגיטימי לפנות לאישה שאתה בכלל לא מכיר ב "הי סקסית". זה מחפיץ. זה מצמצם אותה לכדי עניין אחד ספציצי וגם מעיד המון על איך אתה תופס אותה ואולי נשים בכלל.

אבל אם יש בינינו כבר אינטראקציה, או אם אני בכלל לא נוכחת ואתה מדבר עליי עם מישהו אחר, או אם, נגיד, הייתי אושיית רשת בלונדינית עם מבטא סקוטי מסורבל, שום כינוי לא מפריע לי ובטח לא כשמטרתו להחמיא. אנחנו חיים בחברה שמחפיצה נשים וגברים על בסיס שעתי, ויש אמירות והתנהגויות הרבה יותר גרועות ובזויות מהמילה MILF, שאגב, בשם השוויון כבר מזמן זכתה לאדפטציה מגדרית עם "DILF". זה בדיוק מה שאתם חושבים שזה: Dads I would Like to Fuck כי היי, לא חסרים אבות חתיכים שאפשר להחפיץ בכיף שלנו. מיטיבי שכיבה מכירים אפילו את המושג GILF וכן, הוא מתייחס לחובבי/ות הגיל השלישי, כי מה לעשות? אם זה קיים, אפשר להחפיץ את זה. אבל חכו, כי הטרללת לא מסתיימת פה.

ריהאנה הכרזה על היריון. עמוד אינסטגרם רשמי ריהאנה, צילום מסך
בדרך לשם/צילום מסך, עמוד אינסטגרם רשמי ריהאנה

כחלק מניסיונות הדמיקולו להעצמה נשית (ביטוי שכשלעצמו כבר עושה לי פריחה לא מדבקת) הועלה רעיון להחליף את המילה האיומה והנוראה MILF, במילה - ואני מקווה שאתם יושבים - WHIP.

קודם כול, בואו נסכם שההקשר היחיד שבו אפשר לשלוף whip זה אם הוא מגיע עם אזיקים, מצבטי פטמות ובאט פלאג. אחרת, זה לא ממש מרגש. דבר שני, המילה הזו היא ראשי תיבות של Woman who is Hot, Intelligent and in her Prime. תרגום ליוצאי הקבצה ב' באנגלית: אישה "חמה" (כלומר, יפה, מושכת), אינטליגנטית ושנמצאת בשיאה". שום אזכור לסקס, מיניות או רחמנא ליצלן, זיונים ובקיצור, הביטוי הזה פשוט טרחני בטירוף.

לפעמים, אנשים ונשים פשוט רוצים ורוצות להזדיין עם אנשים ונשים אחרים ואחרות, אוקיי? לא צריך להכניס כל מילה, להרתחה של 90 מעלות במכונת הכביסה של תרבות ה PC ושלא תבינו אותי לא נכון: התרבות הזו הביאה להופעתם של כמה מביטויי לשון מהמוצדקים שידעה הבלשנות האנושית, אבל לפעמים, צריך גם לדעת להגיד: נו בחייאת, שחררו. יש משהו חייתי בראשי התיבות MILF, שאין בראשי התיבות של WHIP.

באחרונים חסרה התשוקה הזו, הדחף האבולוציוני שכולנו מכירים כל כך טוב, הסליזיות שיכולה להביא לסקס שיגרום לשני הצדדים לדבר במבטא סקוטי מרוב עונג. אז חבל להחליף מוצר מנצח, גם אם הוא חלילה לא מהלל את האינטלקט של האישה אלא רק את המיניות שלה. אפשר לחשוב שגברים לא ליטרלי נמדדים בגובה שלהם ובאורך האיבר, גם כשיש אצלם עוד דברים מרשימים הראויים להתייחסות.

לסיכום, אם בראשי תיבות טרחניים עסקינן, החלטתי להכין רשימה של עוד כמה ביטויים מעצימים שיחליפו מילים פוגעניות. קבלו:

  • במקום כוסון, הגידו: גמ"ד - גבר מצודד דווקא
  • במקום דוש, הגידו: זב"ל - זכר בלתי לגמרי
  • במקום כוסית, הגידו: אשפ"ה - אישה שלמות פתאום הופיעה
  • במקום אינסל, הגידו: בהמ"ה - בחור המתוסכל מול הנשים
  • במקום סקסית, הגידו: איכ"ס - אישה יפה כולם סביבה
  • במקום קמצן, הגידו: בחיל"ה - בחיים יש לפעמים הוצאות
  • ולסיום, נתקלתם באמא ששווה זיון? הגידו: פוטי"ן - פות וטמטום, ילדים נוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully